Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 [UM] Legilimencja, oklumencja

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: [UM] Legilimencja, oklumencja   14.02.16 22:19

Legilimencja

Zdolność wydobywania uczuć oraz wspomnień z umysłu innej osoby, której siła i oddziaływanie jest zależna od umiejętności posługującego się nią czarodzieja. Najwięksi mistrzowie legilimencji potrafią wyczuwać kłamstwa w codziennej rozmowie, przywoływać usunięte za pomocą Obliviate (zaklęcie zapomnienia) wspomnienia, czy naginać cudzy umysł podług własnych życzeń – swobodnie modyfikować retrospekcje, myśli, emocje oraz sny, aby całkowicie podporządkować sobie ofiarę. Umiejętność ta może stanowić również element tortur w rękach nieodpowiedniego czarodzieja, bowiem sztuka wnikania w obcy umysł i wyciągania z niego najbardziej bolesnych wspomnień, tworzenia zakrzywionej wizji świata jest bardziej krzywdząca i dotkliwa niż niejedne czarnomagiczne zaklęcie. Oklumencja jest jedynym sposobem na ochronę przed legilimencją. Dokładna mechanika rozpisana jest w tym temacie.



Wymagania
▲ zakup w sklepiku;
▲ przynajmniej 5 punktów statystyki zaklęć;
▲ uzasadnienie fabularne (nauka);
▲ aby skorzystać z umiejętności należy oprócz kości k100 rzucić kością k10, stopień trudności udanej próby podjęcia legilimencji wynosi 15. Dolicza się statystykę zaklęć. Jeżeli postać ma 15 pkt zaklęć staje się z tego obowiązku zwolniona.

Legilimenta winien rzucić kością i zinterpretować swój wynik według poniższych zasad. Inktantacją jest legilimens. Można je rzucić niewerbalnie zgodnie z zasadami ogólnymi (ST+15).

WynikInterpretacjaObrażenia
111+pozwala na zawsze wymazać pamięć lub wspomnienie wybrane przez legilimentę albo tylko je odczytać;25+½Z  (psychiczne)
91-110pozwala na zawsze zmienić dowolne wspomnienie, przełamać zaklęcie Obliviate lub wybrać dowolną z poniższych opcji;20+½Z  (psychiczne)
81-90czasowo pozwala zmienić dowolne wspomnienie (na okres miesiąca) lub wybrać dowolną z poniższych opcji;20 (psychiczne)
71-80legilimencja udana, legilimenta odczytuje jedno dawne wspomnienie ofiary, wybrane przez siebie;15 (psychiczne)
61-70legilimencja udana, legilimenta odczytuje jedno dawne wspomnienie ofiary, wybrane przez ofiarę;10 (psychiczne)
41-60legilimencja udana; legilimenta odczytuje jedno świeże wspomnienie ofiary, wybrane przez siebie;5
(psychiczne)
21-40legilimencja udana; legilimenta odczytuje jedno świeże wspomnienie ofiary, wybrane przez ofiarę;0
2-20legilimencja nieudana;-
1(krytyczna porażka) legilimenta otrzymuje obrażenia psychiczne i zdradza się ze swoimi zamiarami, nie jest w stanie nic odczytać. Otwiera swój umysł przed przeciwnikiem, wymagana interwencja mistrza gry. 30 (psychiczne)

Jeżeli legilimenta chce jedynie wykryć kłamstwo, udaje mu się to przy wyniku 21 wzwyż (niedopuszczalne w trakcie legalnych przesłuchań); nie penetruje wówczas umysłu ofiary.

Do każdego rzutu legilimenty dodawana jest statystyka zaklęć. Umiejętność oklumencji posiadana przez legilimentę dodaje 10 punktów do każdego rzutu kością legilimenty.

Udana legilimencja uniemożliwia skupienie się w trakcie walki (jednorazowe przerwanie rzucanego zaklęcia, teleportację) ofiary. Legilimenta również nie może w tym czasie wykonać innej akcji. Ofiara odczuwa ból głowy, a jeżeli posiada 5 lub więcej punktów OPCM  lub jeżeli sama jest legilimentą, jest również świadoma tego, co robi legilimenta (wówczas wie, że legilimenta używa legilimencji oraz jest w stanie rozpoznać, jakie wspomnienie legilimenta odczytuje).

Świeżym wspomnieniem jest wspomnienie rozegrane nie dalej jak przed rokiem. Każde wspomnienie musi być w sposób obiektywny ważne dla postaci.

Gracze, jeśli się między sobą umówią, nie muszą korzystać z powyższej mechaniki.



Spis postaci legilimentów:
Alexander Selwyn
Grace Wilkes
Lucinda Selwyn
Quinlan Runcorn
Rhysand Crouch
Rowan Yaxley
[bylobrzydkobedzieladnie]




Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 25.05.17 2:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Re: [UM] Legilimencja, oklumencja   16.02.17 1:15

Oklumencja

Zdolność zamykania umysłu przed osobami niepowołanymi do odczytywania myśli. Umiejętność zabezpiecza także wspomnienia i uczucia przed wydobyciem przez osobę do tego niepowołaną, a także kontrolą nad umysłem ofiary: jej snami, myślami oraz emocjami. Ta sztuka jest bardzo trudna do opanowania, ponieważ wymaga całkowitego wyłączenia emocji, odgrodzenia się od rzeczywistości i zaprzeczenia własnego istnienia. Posiadanie miana zdolnego czarodzieja nie wpływa na łatwość nauki tej skomplikowanej sztuki, dla której szkodliwym czynnikiem może być zbyt wielki ból istnienia czy rozgoryczenie. Odrzucenie bólu oraz wypranie z emocji sprzyja łatwości przyswajania oklumencji, co nie pozostaje dłużne w skutkach – magowie posługujący się tą sztuką, często wykazują skłonności do krzywdzenia innych, ponieważ izolacja od uczuć jest szkodliwa dla jego psychiki, sprawia, że takie praktyki przychodzą mu z łatwością. Mimo to oklumencja nie warunkuje wskazanej cechy charakteru, ponieważ każdy czarodziej indywidualnie sobie z nią radzi.



Wymagania
▲ zakup w sklepiku;
▲ przynajmniej 5 punktów statystyki OPCM;
▲ uzasadnienie fabularne (nauka);
▲ aby skorzystać z umiejętności należy oprócz kości k100 (jeśli jest wymagana) rzucić kością k10, stopień trudności udanej próby podjęcia oklumencji wynosi każdorazowo 15. Dolicza się statystykę OPCM. Jeżeli postać ma 15 pkt OPCM staje się z tego obowiązku zwolniona.

Jeżeli ofiara jest oklumentą, obniża siłę ataku legilimenty o 70+OPCM. Mechanika legilimencji opisana jest tutaj.

Ponadto umiejętność oklumencji wspomaga obronę przed zaklęciami wpływającymi na umysł. Wymagane ST do rzucenia poprawnie takiego zaklęcia na oklumentę wzrasta o ilość jego punktów w statystyce OPCM.

Tom Marvolo Riddle jako wybitny legilimenta oraz oklumenta może przełamać oklumencję graczy i nie jest ograniczony mechaniką legilimencji.


Spis postaci oklumentów:
Garrett Weasley
Jackie Rineheart
Lyra Travers
Michael Borgin
Samuel Skamander


Powrót do góry Go down
 

[UM] Legilimencja, oklumencja

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika :: Genetyki i umiejętności-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-17