Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 [UM] Nakładanie i Łamanie Klątw

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: [UM] Nakładanie i Łamanie Klątw   21.04.16 20:37

Nakładanie, łamanie klątw

Nakładania klątw

Zaklęty przedmiot to rzecz, na którą rzucono przynajmniej jedno czarnomagiczne zaklęcie i trzy inne zaklęcia bądź czary transmutacyjne. Żeby zakląć jakiś przedmiot należy rzucić na niego w pierwszej kolejności zaklęcie Tangeret Ventum. Zaklina ono przedmiot tak, że rzucone nań zaklęcia uaktywniają się po ich dotknięciu przez człowieka. Samo jednak jest całkowicie bezużyteczne, przydatne staje się dopiero po połączeniu go z czarną magią. Na przedmiot należy rzucić jedno z czarnomagicznych zaklęć zawartych w spisie. Taki czar staje się wtedy fundamentem całej klątwy. Stopień trudności zaklęcia jest taki sam jak ten podany w spisie. Można utworzyć więcej niż dwa filary klątwy. Jednakże rzucanie każdego kolejnego czarnomagicznego zaklęcia na jeden przedmiot jest niebezpieczne i doprowadzić może nawet do obrócenia się całej klątwy przeciwko tworzącemu ją czarodziejowi. Uwaga: stopień trudności każdego kolejnego zaklęcia z zakresu czarnej magii wzrasta o 5.
Klątwę przedmiotu wypełnić można kolejnymi zwykłymi zaklęciami bądź czarami transmutacyjnymi. Pozostałe dziedziny magii stoją w sprzeczności z klątwami, a co za tym idzie - ich użycie w klątwie całkowicie ją niszczy i naraża czarnoksiężnika na niebezpieczeństwo. Próba rzucenia takiego zaklęcia obraca natychmiast klątwę przeciwko czarnoksiężnikowi. Kombinacje w łączonych zaklęciach mogą być różnorakie, wzmacniać działanie czarnomagicznego trzonu bądź je modyfikować. Na każdą jednak podstawę przypadają trzy dodatkowe zaklęcia (zaklęcie czarnomagiczne + 3 zaklęcia/czary transmutacyjne). Opis połączonych czarów należy wysłać do administracji w celu zaakceptowania bądź pozostawić pod ocenę MG. Należy jednak pamiętać, że charakter klątwy musi mieć pokrycie w użytych zaklęciach.
Stopień Trudności całej klątwy oblicza się dodając stopnie trudności wszystkich rzuconych na przedmiot zaklęć. Listę rzuconych zaklęć gracz przesyła do Mistrza Gry wraz z opisem przedmiotu i efektami klątwy. Mistrz Gry może wprowadzić do opisu modyfikacje i podaje ostateczną wartość, jaką przyjęła klątwa, co robi człowiekowi i jak bardzo jest niebezpieczna.



Wymagania
▲ osiągnięcie przynajmniej 5 punktów statystyki czarnej magii;
▲ uzasadnienie fabularne (nauka);
▲ zakup umiejętności w sklepiku.

Łamanie klątw

Łamanie klątw polega na rzucaniu zaklęć o efektach przeciwnych do tych wywoływanych przez zaklęty przedmiot. Przykładowo, jeśli przedmiot powoduje poparzenia od ognia, zaklęcie gaszące pożar sprawi, że przedmiot przestanie zadawać podobne rany, dopóki jednak nie zdejmie się trzonu zaklęcia, zdejmowanie warstw będzie jedynie modyfikowało i osłabiało klątwę, bądź tylko modyfikowało lub osłabiało. Są dwie możliwości zdjęcia klątwy.

Pierwsza, najprostsza - Finite Incantatem. Jednakże rzut ten (zgodnie z opisem zaklęcia) musi być o 10 wyższy od stopnia trudności całej klątwy. Połączenie wielu zaklęć może stanowić nie lada wyzwanie i często niemożliwe będzie użycie zaledwie jednego zaklęcia.

Dlatego doświadczeni łamacze używają drugiej metody. Rzucając zaklęcie Scio dowiadują się, jakie efekty przyniesie klątwa. Rzucając zaklęcia przeciwne do efektów zdejmują kolejne czary z siatki (na początku jedynie zaklęcia i czary transmutacyjne). Od całości ST klątwy odejmuje się zaklęcia, których łamacz pozbył się rzucając ich przeciwieństwa. Nie ma tu wpływu stopień trudności rzuconego przez niego zaklęcia. Mistrz Gry ocenia, który czar z siatki udało się zdjąć i odejmuje jego wartość od całości ST bądź, jeśli przeciwzaklęcie nie było właściwe, stosownie obniża st odpowiednich czarów. Graczowi podaje jedynie nową wartość ST. Ostateczne zdjęcie klątwy następuje, gdy wartość ST spadnie do zera bądź zaklęcie Finite Incantatem zostanie rzucone pomyślnie. Łamacze klątw mogą używać w przypadku zdejmowania klątwy magii leczniczej. W tym wypadku liczy się statystyka OPCM postaci (jeżeli postać rzuca zaklęcie z magii leczniczej, bierze się pod uwagę punkty statystyk z OPCM, nie magii leczniczej, ponieważ dotyczy przedmiotu, nie istoty żywej).



Wymagania
▲ osiągnięcie przynajmniej 5 punktów statystyki obrony przed czarną magią;
▲ uzasadnienie fabularne (nauka);
▲ zakup umiejętności w sklepiku.

Spis postaci
Antonia Borgin - nakładanie klątw
Brynhild Borgin - nakładanie klątw
Cadan Goyle - nakładanie klątw
Edgar Burke - łamanie klątw
Isla Podmore - łamanie klątw
Lucinda Selwyn - łamanie klątw
Ramsey Mulciber - nakładanie klątw



Powrót do góry Go down
 

[UM] Nakładanie i Łamanie Klątw

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» [UM] Nakładanie i Łamanie Klątw
» Sklep Odzieżowy
» Zaklęcia i uroki
» Magia Lecznicza - Katherine Wilson
» Akademia Fiore

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika :: Genetyki i umiejętności-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-17