Wydarzenia


Ekipa forum
Finanse
AutorWiadomość
Finanse [odnośnik]27.07.17 15:32
Finanse - skrytki bankowe

Postać utrzymuje się na co dzień w standardzie zgodnym z posiadanym statusem majątkowym.

System mechaniki uwzględnia posiadane oszczędności postaci. Jest to system punktowy, w którym punkty majętności są jedynie odzwierciedleniem posiadanych środków, wskaźnikiem ich wysokości, nie konkretną wartością. Stworzenie wątku z oszczędnościami i inwestycjami postaci nie jest obowiązkowe, nie trzeba go również uzupełniać na bieżąco - kosztowności muszą zostać jednak uporządkowane przed zmianą miesiąca, jeśli gracz nie chce ich stracić.

Mechanika umożliwia rozwijanie inwestycji oraz posiadłości, wszelkie cenniki dotyczące rozwijania, płacenia czynszu, etc. dotyczą jedynie drugiej (lub kolejnej) posiadanej działalności i drugiej (lub kolejnej) utrzymywanej posiadłości.

W niniejszym dziale każda postać uprawniona jest do stworzenia swojej skrytki bankowej zgodnie z kodem przedstawionym poniżej. Tytuł wątku powinien brzmieć: Skrytka bankowa nr ID użytkownika. Swoje ID możesz sprawdzić, klikając na swój profil i sprawdzając ostatnią liczbę w linku. Np. ID konta Morsmordre to 1.

Oprócz rachunku oszczędności postaci mogą użyć skrytki do spisywania i gromadzenia swojego ekwipunku zdobytego fabularnie lub innych notatek, które uznają za stosowne.

Gracze sami prowadzą swoje skrytki bankowe. Z początkiem nowego miesiąca mistrz gry dokonuje bilansu kosztowności za zeszły miesiąc, umieszczając w skrytce bankowej odpowiednią adnotację. Adnotacja mistrza gry jest bezwzględnie obowiązującą, a odwołanie od niej wynikające wyłącznie z pomyłki mistrza gry należy zgłosić bezzwłocznie po zauważeniu.

Środki ze skrytek można przekazywać innym postaciom, należy to jednak rozegrać fabularnie tak, jak przekazywanie przedmiotów. Wyjątkiem są stałe opłaty dokonywane w związku ze zobowiązaniami pomiędzy postaciami (np. czynsz lub inna stała zapłata, jeśli gracze się tak umówią).

Spis treści

[bylobrzydkobedzieladnie]


Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 23.07.21 13:07, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Finanse Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Re: Finanse [odnośnik]27.07.17 15:32
Rachunek - skrytki bankoweStatus majątkowy - określenie statusu
Majątek postaci zależny jest od posiadanego przez nią statusu majątkowego uwzględnionego w karcie postaci. Wyróżniamy pięć statusów:

- Status bogaty odzwierciedla majątek najbogatszych czarodziejów i przysługuje wyłącznie arystokratom, których majątki były gromadzone przez setki lat. Przez arystokratów rozumie się wszystkie postaci krwi szlachetnej za wyjątkiem Weasleyów, którzy utracili swoje bogactwa.
- Status zamożny można zdobyć wyłącznie fabularnie. Przysługuje postaciom po fabularnym awansie, jeżeli ich sytuacja fabularna to uzasadnia, np. dyrektorom, zarządcom, większym przedsiębiorcom (takim, którzy wzbogacą się zgodnie z niniejszą mechaniką). Status postaci zamożnej przechodzi na jej rodzinę (małżonek, dzieci) i jest przyznawany uznaniowo przez mistrza gry.
- Status średniozamożny, ubogi i nędzny zależne są od treści karty postaci. Średniozamożny to tzw. klasa średnia, mocno zróżnicowana pod względem standardów życia. Postaci ubogie żyją w standardach niskich. Nędznicy to postaci bez dochodów, bez stałej pracy, żebracy i bezdomni.

Punkty majętności - jak je zdobyć?
Na początek postać otrzymuje jednorazowy dochód w zależności od jej statusu majątkowego, zgodnie z tabelą znajdującą się poniżej. Do kwoty początkowej nie dodaje się bonusu przysługującego za posiadany poziom biegłości ekonomii.

Punkty zdobywa się na dwa sposoby: poprzez wykonywanie zawodu zgodne z wymaganiami określonymi w wątku opisującym sposoby zdobywania doświadczenia oraz poprzez pisanie wątków związanych z wykonywaną profesją.

Wątki uwzględniające pełnioną profesję umożliwiają rzut kością k3 na określenie dodatkowego dochodu. W tym celu należy zgłosić zakończony wątek do akceptacji w tym temacie. Takich wątków w ciągu jednego okresu można rozliczyć najwyżej pięć.

Wątek musi składać się z co najmniej pięciu postów liczących co najmniej 300 słów każdy. Musi on opierać się na pełnionej profesji albo funkcji lub związanym z nią samorozwoju, niekoniecznie mając związek z otrzymywanym wynagrodzeniem. Musi być to jednak działalność zgodna z profilem postaci i być realna w znaczeniu fabularnym. Oznacza to, ze polityk, pracownik Ministerstwa Magii, czy inne reprezentatywne zawody, a także uzdrowiciele, alchemicy i naukowcy ściśle ukierunkowani, przedsiębiorcy kierujący własnym biznesem, czy też każdy, kto poświęca swojej codziennej profesji co najmniej osiem godzin dziennie codziennie, nie ma w życiu czasu ani potrzeby na podejmowanie się pracy dorywczej. Jest to subiektywnie weryfikowane przez mistrza gry przy akceptacji wątków.

Należy mieć na uwadze, że rozliczanie się z pracy dorywczej opóźni rozwój zawodowy postaci i będzie kontrargumentem wobec rozwoju jej wiodących statystyk lub biegłości ukierunkowanych pod pełnioną profesję.

Profesja ma znaczenie szerokie: może obejmować działalność nielegalną, w tym kradzieże, a także działalność charytatywną lub po prostu reprezentatywną, jeżeli wynika to z profilu i sensu postaci. Otrzymywane punkty majętności mogą być wynagrodzeniem postaci, jej dochodem, kradzionymi pieniędzmi lub podarowanymi przez członka rodziny.

Kością należy rzucić pod własnym wątkiem ze skrytką bankową. Rzut wiąże się również z automatycznym przyznaniem określonej ilości punktów doświadczenia. Wynik rzutu należy przemnożyć przez 10 i dodać do tego 30, aby uzyskać wartość punktów majętności, którą powinno się dopisać do swojej skrytki bankowej. Postaci nieletnie również mogą podejmować taką aktywność, ale wówczas nie dodają do rzutu wartości 30.

Każdy posiadany poziom biegłości ekonomii pozwala raz w okresie przerzucić dowolną kość k3 rzuconą na zarobki (należy zrobić to w dziale szafki zniknięć i zalinkować wynik w pierwszym poście z rzutem pod skrytką). Pod uwagę zawsze będzie brana ostatnia wyrzucona kość w danym rzucie. III poziom biegłości ekonomii pozwala wybrać najwyższy wynik spośród wyrzuconych.

W przypadku zaakceptowanego opowiadania z wykonywaną profesją, postaci przysługują punkty w zależności od jej statusu majątkowego.

Status majątkowyPrzysługujące punktyPo awansie
Bogaty 1+ 200+ 300
Zamożny - + 200
Średniozamożny+ 100+ 150
Ubogi+ 50+ 75
Nędzny+ 25 -

1 Tylko mężczyźni, arystokratki otrzymują wynagrodzenie zgodne ze statusem średniozamożnym.

Postać, która nie jest dorosła, ale ukończyła 15 lat i dorabia dorywczo, otrzymuje połowę wynagrodzenia przewidzianego dla postaci dorosłej w jej kategorii zamożności.

Biegłość ekonomii gwarantuje bonus do zysków w wartości comiesięcznego dodatkowego oprocentowania od generalnego zarobku (opowiadanie z pracą oraz inwestycje) w skrytce bankowej, kolejno: +10% na I poziomie, +40% na II i +80% na III (gracz dopisuje zysk w skrytce samodzielnie za każdy miesiąc, zaokrąglając wartość do pełnej zgodnie z zasadami matematyki).

Kluczyk Gringotta zakupiony w sklepiku MG zwiększa generalny przychód (z opowiadania oraz inwestycji) o 20% co miesiąc.

Wszystkie uzyskane punkty majętności muszą być umieszczone w skrytce przed ostatecznym terminem rozliczenia danego okresu. Taki termin każdorazowo wskazywany jest z wyprzedzeniem w dziale ogłoszeń.

Awanse, premie zawodowe
Fabularny awans zależy od zaangażowania postaci w wykonywanie swojej profesji. Aby otrzymać awans, należy wysłać wiadomość na konto mistrza gry wraz z argumentami na korzyść swojej postaci oraz propozycją kierunku tego awansu. Mistrz gry na taką prośbę nie odpisuje, udziela awansu od razu lub po dłuższym czasie, jeśli stwierdza, że argumenty nie są wystarczające na ten moment. Jeśli gracz uważa, że czeka na odzew zbyt długo, powinien swoją prośbę ponowić, posiłkując się większą ilością argumentów. Często awans uzależniony będzie - oprócz aktywności - od posiadanych statystyk lub biegłości.

Awans nie musi być dosłowny, może oznaczać pewne zdarzenie lub sumę zdarzeń, które sprawią, że do postaci zacznie spływać większa ilość pieniędzy. Zawsze musi być jednak wsparty rozwojem zawodowym.

Moment awansu zapewnia zwiększony przychód w postaci 150% dawnych zarobków na stałe (przeliczone w tabeli powyżej).

Awansem nie jest nigdy zakończenie stażu, kursu, podjęcie się nowej pracy, etc.

Posag
Posag idzie wyłącznie za pannami z rodzin zamożnych oraz rodzin arystokratów. Przysługuje mężowi. Mąż ma prawo do posagu w momencie wzięcia ślubu. Ślub wzięty w karcie postaci również uprawnia do otrzymania posagu (za wyjątkiem sytuacji, w których żona została w karcie postaci uśmiercona). W przypadku dopisania posagu zalinkowany powinien zostać link z wątku ze ślubem (śluby nierozegrane nie będą uwzględniane) lub kartą postaci. Wartość posagu zależny jest od statusu majątkowego panny.

Status majątkowyPrzysługujące punkty
Bogaty+ 400
Zamożny+ 200
Średniozamożny
(w przypadkach uzasadnionych fabularnie)
+ 100

Pożyczka u Gringotta
Gringotta udziela pożyczki wyłącznie na konkretny cel, a udzielenie tej pożyczki należy odegrać (chociażby w jednym poście). Pożyczka może obejmować najwyżej 20% ceny danej inwestycji. Zwrócić należy 200% uzyskanej pożyczki (w przypadku pożyczonych 100 pkt należy zwrócić 200 pkt). Jeśli pożyczka nie zostanie zwrócona w przeciągu dwóch okresów fabularnych, Gringotta przejmuje lokal lub przedmiot i wystawia go na sprzedaż (wydane punkty majętności przepadają). Wzięcie pożyczki należy zgłosić w aktualizacjach.
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Finanse Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Re: Finanse [odnośnik]27.07.17 15:32
Cennik inwestycji - skrytki bankowe
Zakup
Aby dokonać inwestycji, należy mieć w swojej skrytce rachunek, który na taką inwestycję pozwala. Inwestycja każdorazowo musi być zaakceptowana przez mistrza gry.

Inwestycji dokonuje się zgodnie z cennikiem znajdującym się w tym wątku za posiadane punkty majętności. Każdą decyzję należy wpierw skonsultować z mistrzem gry, są miejsca (głównie należące do monarchii brytyjskiej lub pozostające własnością rodów), których nie będzie się dało wykupić.

Poczynione inwestycje dają postaci dodatkowe dochody, które sumują się z punktami otrzymywanymi za wykonywanie zawodu i są dodawane wyłącznie w przypadku opisywania profesji zgodnie z wytycznymi umieszczonymi w wątku z doświadczeniem. Co do zasady lokal niskiej klasy daje +25 do zarobków, średniej +50, a wysokiej +75. Za klasę hodowli odpowiada jej prestiż. Podobnie wyglądają zarobki za artystów lub drużyny Quidditcha.

Zakupioną inwestycją należy zainteresować się (nie musi być to post z wykonywaniem profesji, może być to tylko rozegrany wątek) przynajmniej raz na trzy miesiące, w innym przypadku lokal (lub inna inwestycja) upada.

Punkty majętności są niezbędne do finansowania projektów. Koszta projektów wynoszą ok. 50 - 200 punktów majętności lub więcej w przypadku badań o wartości wyższej niż 1000. Cena każdorazowo ustalana jest z mistrzem gry.

Majątek włożony w projekty zwraca się w wielkości 150% włożonego kapitału wyłącznie w przypadku pomyślnego zakończenia badań w przypadku badań o charakterze komercyjnym (których efektem jest wypuszczenie produktu na rynek ogólny).

Za punkty majętności można także dokonać niektórych innych zakupów w sklepiku mistrza gry oraz opłacić zagraniczną podróż.

Wymiennie z punktami doświadczenia można za nie zakupić również wiele innych przedmiotów w sklepiku mistrza gry, a zwłaszcza czekoladowe żaby zawierające kolekcjonerskie karty.


Kwestia mieszkań
Postać na rozpoczęcie swojej gry otrzymuje jedno mieszkanie. Wyjątkiem są arystokraci, którzy rozpoczynają grę w rodowym dworze. Początkowe mieszkanie może być wymienione na inne, jeżeli postać zakupi nowe zgodnie z cenami podanymi w cenniku. Jeśli zgodnie z fabułą pierwsze mieszkanie postaci należy do niej (nie do rodziny, rodziców, nie jest wynajmowane) może zostać sprzedane zgodnie z cenami podanymi poniżej.

Rodzaj domostwaCena
Mieszkanie200
Dom wolnostojący400
Dworek1500

W przypadku zachowania pierwszego mieszkania (na własność lub udostępnionego do korzystania) i zakupu drugiego, za drugi należy uiszczać stosowną opłatę miesięczną.
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Finanse Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Re: Finanse [odnośnik]27.07.17 15:33
Hodowle - skrytki bankoweHodowle
Hodowle zostały wyodrębnione z inwestycji ze względu na ich specyfikę fabularną, ale mechanicznie funkcjonują dokładnie tak, jak pozostałe inwestycje. Również dzielą się na hodowle niskiej, średniej i wysokiej klasy. Cena hodowli zależy jednak od kilku czynników:

a) Od jej statusu: hodowla może być profesjonalna, przynosić stały zysk i stanowić źródło utrzymania. Może stanowić również jedynie zainteresowanie postaci i przynosić dochody jedynie okazjonalnie. Jedynie hodowle profesjonalne, przynoszące stały dochód, mogą być podmiotem wątków oraz opowiadań związanych z zawodem postaci, za które przysługują punkty doświadczenia, chyba, że hodowle amatorskie są częścią innej działalności. Jedynie hodowla profesjonalna przynosi stały zysk i jako inwestycja powiększa miesięczne zarobki.
b) Od rodzaju zwierząt lub roślin hodowlanych: zwykłe lub fantastyczne.
c) Od ich wielkości: istnieją zwierzęta i rośliny mniejsze lub większe.
d) Od klasy inwestycji, a więc prestiżu hodowli, od niskiej przez średnią po wysoką. Należy przyjąć, że hodowle akceptowane w kartach postaci (za wyjątkiem hodowli nieodłącznie związanych z fabułą, jak np. hodowla aetonanów Carrowów) mają średni prestiż.
e) Dodatkowych nakładów początkowych wymagają hodowle zwierząt lub rośliń wyjątkowo niebezpiecznych (są to np. trolle i hipogryfy, ale też diabelskie sidła).

Cennik hodowli:

PrzymiotCena
Opłata stała - należy z nią zsumować kolejne100
Nieprzynosząca stałego dochodu+ 100
Przynosząca stały dochód+ 400
Zwykłe zwierzęta lub rośliny+ 100
Fantastyczne zwierzęta lub rośliny+ 300
Małe zwierzęta lub rośliny+ 100
Duże rośliny+ 150
Duże zwierzęta+ 300
Niski prestiż0
Średni prestiż+ 200
Wysoki prestiż+ 500
Szczególnie niebezpieczne - opłata dodatkowa+ 400

Należy zsumować opłatę stałą oraz ceny trzech przymiotów, zależnie od wizji, a następnie, w razie potrzeby, dodać opłatę dodatkową. Hodowlę można rozwijać, uzupełniając jedynie różnicę w cenie, o ile ma to fabularny sens (można podnieść prestiż lub przejść z amatorstwa na zawodostwo, ale zamienić króliki w hipogryfy w obrębie tej samej hodowli byłoby już trudno).

Cena hodowli zawiera również cenę za lokację, na terenie której postać zamierza uprawiać hodowlę. Nie trzeba więc kupować dodatkowego ogrodu, aby stworzyć swój własny sad.

Przedmiotem hodowli mogą być dowolne zwierzęta lub rośliny. Celem rozpoczęcia hodowli okazów fauny lub flory, które nie zostały uwzględnione w sklepiku, należy wpierw pomówić z administracją forum.

Nie istnieje możliwość założenia hodowli: feniksów, skrzatów domowych ani smoków. Inne rzadkie okazy zależą od specyfiki danej postaci.

Hodowle, oprócz punktów majętności, przynoszą dochody w postaci hodowlanych zwierząt lub roślin albo pochodzących od nich ingrediencji (jest to alternatywny sposób na ich zdobycie, równoznaczny z zakupem za PD w sklepiku lub za punkty majętności). Aby móc to uczynić, należy spełnić dwa warunki:

a) posiadać hodowlę od początku gry, zawartą w karcie postaci lub zdobyć hodowlę (amatorską lub profesjonalną) zgodnie z powyższą mechaniką;
b) spełnić indywidualnie ustalone wymagania dotyczące poziomu biegłości ONMS, zielarstwa lub ekonomii. Wymagania te uzależnione będą od tych samych wyznaczników, zgodnie z którymi obliczana jest cena hodowli.

Spełniwszy powyższe wymogi, postać zobligowana jest do napisania kilku opowiadań, liczących przynajmniej 600 słów, tematem których będzie oswajanie, tresura, ujeżdżanie lub innego rodzaju przygotowywanie zwierzęcia do życia z ludźmi albo też pielenie, podlewanie, podcinanie lub inna opieka nad roślinami. Postać będąca właścicielem hodowli powinna się przez opowiadanie przewinąć, ale nie musi być jego głównym bohaterem (może być jedynie, przykładowo, obserwatorem tresury wykonywanej przez postać NPC, zwłaszcza jeżeli opiera swoją hodowlę na ekonomii). Można wkleić na forum tylko dwa opowiadanie na jeden okres fabularny. Ilość takich postów wymaganych do zdobycia zwierzęcia lub rośliny to 1 + 1 za każde 100 PD jego ceny w sklepiku MG (przykładowo: jemioła lub ciemiernik będzie wymagał jednego opowiadania, koń dwóch, a abraksan trzech).
Z otrzymanym w ten sposób żywym zwierzęciem lub rośliną albo pochodzącą od nich ingrediencją postać może wówczas zrobić, co chce - zachować, sprzedać innemu graczowi lub oddać, a także przerobić na eliksir.

Opowiadanie to nie może być jednocześnie rozliczone jako wątek z pracą niezależnie od natury hodowli.

Oprócz pozyskiwania komponentów z hodowli, postać posiada możliwości ich bieżącego użycia. Szczegóły opisane są tutaj.
[bylobrzydkobedzieladnie]


Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 14.01.21 21:50, w całości zmieniany 2 razy
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Finanse Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Re: Finanse [odnośnik]27.07.17 15:34
Kody - skrytki bankowe
Rubryka wcześniejsze środki jest to suma posiadanych środków uzyskanych w miesiącach lub okresach fabularnych poprzednich, niż ujęty w rozpisce przez gracza.

Gracz może zatem (nie musi) usunąć ze swojego tematu rozliczenia z minionych okresów fabularnych, jeżeli w jego temacie znalazło się już podsumowanie tego okresu umieszczone przez mistrza gry. Wówczas rubryka wcześniejsze środki winna zostać uzupełniona tą samą wartością, którą w podsumowaniu ujął mistrz gry.

W przypadku usunięcia poprzednich rozliczeń podstawowym dowodem ilości posiadanych punktów majętności jest wpis mistrza gry. Należy przypilnować jego poprawności przed usunięciem obliczeń rachunku.

Zalecamy nie usuwać historii punktów majętności, jeśli są w niej zapisy, które będą przydatne w przyszłości (dotyczy to m.in. finansowania badań naukowych niemożliwego do ustalenia w przypadku usunięcia historii).

Kod:
<div class="ramka"><div class="skrytki"><h15>Skrytka nr 1 / Szuflada</h15>
<span>[b]Uprawnieni[/b]: osoby uprawnione do korzystania z oszczędności
[b]Status majątkowy[/b]: status majątkowy postaci
[b]Ekonomia[/b]: poziom biegłości ekonomii postaci
[b]Kluczyk do Gringotta[/b]: tak / nie - czy postać posiada przedmiot
[b]Inwestycje[/b]: spis dokonanych inwestycji (zakup lokacji, ich rozbudowa, hodowle, etc.)
[b]Zarobki[/b]: wyliczone (przy uwzględnieniu poziomu ekonomii) przysługujące postaci zarobki za opowiadanie związane z pracą
[b]Zaopatrzenie[/b]: link do posta z zaopatrzeniem postaci
[b]Czekoladowe żaby[/b]: <a href="LINK DO ALBUMU">ilość żab</a> - pole opcjonalne, jeśli postać nie zbiera żab, można je usunąć</span>

<h10>wcześniejsze środki: X</h10>
<h10>nazwa okresu rozliczeniowego - może być to jeden miesiąc, może być dłużej, zależnie od wygody gracza</h10>
<span>+/- KWOTA [url=link]link do wątku[/url] (DATA) - KOMENTARZ</span>
<h10>podsumowanie: łączna suma środków (aktualny rachunek + wcześniejsze punkty)</h10>
<h10>nazwa okresu rozliczeniowego - może być to jeden miesiąc, może być dłużej, zależnie od wygody gracza</h10>
<span>+/- KWOTA [url=link]link do wątku[/url] (DATA) - KOMENTARZ</span>
<h10>podsumowanie: łączna suma środków (aktualny rachunek + wcześniejsze punkty)</h10>


</div></div>

Post z rzutem:
Kod:
[b]Imię i nazwisko[/b]:
[b]Fabularna data wątku[/b]:
[b]Opis wątku[/b]:
[b]Link do zgłoszonej pracy[/b]:


Skrytka nr 1 / Szuflada
Uprawnieni: brak
Status majątkowy: średniozamożny
Ekonomia: -
Kluczyk do Gringotta: nie
Inwestycje: brak
Zarobki: 100 pm
Zaopatrzenie: link do posta z zaopatrzeniem postaci
Czekoladowe żaby: 11


wcześniejsze środki: 100
lipiec
+100 wątek z pracą (01.07.55 r) - praca w kawiarni
+100 kieszonkowe (11.07.55 r) - prezent od dziadka
+100 nagroda (16.07.55 r) - loteria

podsumowanie: 400
sierpień
+100 wątek z pracą (16.08.55 r) - praca w kawiarni
+100 kieszonkowe (21.08.55 r) - prezent od dziadka
+100 nagroda (26.08.55 r) - loteria

podsumowanie: 700
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : -
Wiek : -
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Finanse Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 https://www.morsmordre.net/t12082-kronika-towarzyska#372204 http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Finanse
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach