Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 FAQ

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: FAQ   16.06.17 15:12

First topic message reminder :

Nie ma głupich pytań (podobno)

Temat służy rozwianiom wątpliwości odnośnie forum, jego mechaniki oraz uniwersum.

Wypowiadając się w tym wątku, upewnij się, czy Twój post rzeczywiście polega na zadaniu pytania, na które istnieje odpowiedź oraz przestrzegaj trzech fundamentalnych zasad:

a) zachowaj kulturę słowa;
b) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie wynika wprost z wątków znajdujących się na forum (po tym, jak przejrzysz odpowiednie działy, skorzystaj również z wyszukiwarki);
c) upewnij się, czy odpowiedź na Twoje pytanie nie znajduje się pod żadnym z poniższej listy FAQ.



FAQLista została utworzona na podstawie pytań, na które odpowiadamy najczęściej.

Spis treści


Sprawdzanie kart postaci
1. W kolejce widzę niesprawdzonych 20 kart, czy to znaczy, że będę czekać dwa miesiące aż ktoś się mną zainteresuje?
Osoba sprawdzająca Twoją kartę na ma wysłanie poprawek trzy dni od momentu wrzucenia karty. Tyle maksymalnie będziesz czekać.
2. Dostałem gigantyczne poprawki, czy to normalne?
Z reguły tak, dbamy o dostosowanie postaci do świata.
3. Czekam już dwie godziny, czy powinienem ponaglić odpowiedzialną osobę?
Nie. Pamiętaj, że wszyscy mamy życie poza internetem, a forum jest duże i mamy na nim znacznie więcej obowiązków, niż Ci się wydaje. Poganiając osobę sprawdzającą przed czasem, który jest dla tej osoby wydzielony zasadami ujętymi w regulaminie, sprawia, że jesteś po prostu upierdliwy. Pamiętamy o Tobie i chcemy, żebyś został - nie utrudniaj nam tego.

Kwestie fabularne
1. Czy mogę zagrać wampirem lub elfem?
Nie, możesz skorzystać wyłącznie z dostępnych na forum genetyk. Są opisane w tym dziale. Pamiętaj, że na wszystkie swoje konta możesz mieć tylko jedną genetykę. Rozszerzenie tego limitu można zakupić w sklepiku MG.
2. Czy mogę dowolnie wybrać czarodziejską szkołę, do której uczęszczała moja postać?
Tak, ale wyłącznie w obrębie dostępnych: Hogwart, Beuxbatons, Durmstrang. Postać może też korzystać z edukacji domowej. O szczegółach przeczytasz w tym wątku.
3. Chcę stworzyć postać kanoniczną - ile mogę zmienić?
Postaci kanoniczne, które występują na Morsmordre, znane są głównie z imienia i nazwiska. Gracz, który się na nie decyduje, powinien nie zmieniać kluczowych kwestii (konserwatywne rodziny powinny pozostać konserwatywne i odwrotnie), nie jest problemem nieznaczna zmiana wieku lub fragmentów nie mających większego wpływu na fabułę.
4. Czy naprawdę muszę czytać te wszystkie teksty przed zrobieniem postaci?
Im więcej przeczytasz, tym mniej będziesz mieć problemów - zarówno w trakcie akceptacji postaci, jak i w trakcie gry. Dopracowana postać ma większą szansę odnalezienia się fabularnie na forum.
5. Czy mogę zmienić kartę postaci po jej zaakceptowaniu?
Jeśli zmiany miałyby istotny wpływ na fabułę, warto się zastanowić, czy większego sensu nie miałoby stworzenie po prostu nowej postaci. Jeśli okaże się, że tak, zmiana nie zostanie zaakceptowana. W tej sprawie należy kontaktować się bezpośrednio z osobą, która sprawdzała Twoją kartę.
6. Jestem metamorfomagiem, czy mogę zarezerwować trzy wizerunki?
Nie zabierajmy innym zabawy, być może wybrana przez Ciebie twarz jest upatrzona przez inną osobę na jej prawdziwą postać. W internecie można znaleźć mnóstwo przepięknych zdjęć bezimiennych osób. Jeden wizerunek jednej osobie starczy w zupełności. Animagowie nie zajmują wizerunków słynnych w internecie kotów.
7. Mam bardzo młodą postać, która ma wysokie statystyki magii leczniczej, czarnej magii, zna legilimencję, animagię i oklumencję, gdzie mogła się tego nauczyć, skoro wcześniej była w Hogwarcie?
Dobrze jest zadać sobie to pytanie trzy razy przed wrzuceniem karty, odpowiedź na nie jest bardzo trudna i nasuwa propozycję postarzenia postaci o przynajmniej kilka dekad.
8. Chcę stworzyć postać z egzotycznego kraju - jak się za to zabrać?
Jeśli nie czujesz się dobrze w tym okresie historycznym i nie masz większego pomysłu na jej pochodzenie - po prostu odradzamy. Będziemy oczekiwać od Ciebie zrozumienia tematu.
9. Wylosowałem chorobę, ale żadna mi nie odpowiada. Czy mogę stworzyć własną?
Tak, ale najpierw należy wysłać jej kompletny opis administracji - w przypadku jej zaakceptowania stanie się ogólnodostępna dla graczy.
10. Czy mogę zajmować się kilkoma zawodami, jeśli uważam, że mam na to czas? Czy mogę posiadać własne przedsiębiorstwo, hodowlę? Czy mogę jako nauczyciel nauczać kilku przedmiotów jednocześnie?
Doba ma tylko 24 godziny, nikt nie jest w stanie wykonywać dobrze mnóstwa zadań jednocześnie. Tworząca się postać może wybrać jeden zawód (sama decyduje, czy są to usługi, przedsiębiorstwo, prace dorywcze, czy hodowla). Możliwe jest dopiero fabularne wzbogacenie się i rozwinięcie działalności. Więcej na ten temat w tym wątku.
11. Czy mogę stworzyć postać będącą właścicielem lokalu znajdującego się na forum?
Jeśli lokal nie znajduje się w posiadaniu żadnej innej postaci aktualnie znajdującej się na forum, nic nie stoi na przeszkodzie.
12. Kiedy nastąpi zmiana miesiąca fabularnego?
Szczęśliwi czasu nie liczą. Miesiąc fabularny zwykle zmieniany jest wtedy, kiedy wyczerpana zostanie fabuła przewidziana na dany okres. Zależy to od sprawności przeprowadzenia poszczególnych wydarzeń, szybkości odpisów nie tylko MG, ale i graczy, których MG ma pod opieką. Kiedy wydarzenia się zakończą - miesiąc zostanie zmieniony. Nikt nie jest w stanie nigdy podać konkretnej daty. Po zmianie miesiąca gracze zawsze dostają około dziesięciu dni na zakończenie swoich spraw z poprzedniego miesiąca (przypominamy, że wsiąkiewki za miniony miesiąc można rozliczać w trakcie trwania kolejnego - jest więc bardzo dużo czasu na dokończenie porozpoczynanych wątków).
13. Czy mogę się ożenić z arystokratką z wrogiego rodu? Czy jako czarnoksiężnik mogę poślubić aurorkę? Czy jako Zakonniczka mogę wyjść za mąż za Śmierciożercę?
Możesz zrobić, co tylko chcesz: po prostu pamiętaj o konsekwencjach. Sprzeniewierzanie się zasadom Zakonu kończy się wydaleniem z niego, a kobieta z wrogiego rodu nie będzie w rodzie męża witana z entuzjazmem.
14. Czy jeżeli mam czystą nieszlachetną krew, mogę bez przeszkód poślubić arystokratę?
Zależy od rodziny, im bardziej konserwatywna, tym mniej jest to prawdopodobne i tym mniej mile widziane przez jej pozostałych członków. Pamiętaj, że taka postać nie urodziła się jako lady - ślub będzie jej awansem społecznym. Nigdy nikt nie będzie jej traktować tak, jak kobiet ze szlachetnych rodów i przez przedstawicieli arystokracji zawsze będzie postrzegana jako mniej wartościowa.
15. Czy jeżeli dopadł mnie mistrz gry, a miałem inne plany na fabułę, mogę je realizować niezależnie?
Morsmordre nie jest forum typu second-life, należy liczyć się z tym, że mistrz gry zawsze może w wątek zainterweniować. Wówczas konieczne jest stosowanie się do zaleceń mistrza gry i ustawienie chronologii wątków w taki sposób, aby ten prowadzony z MG znajdował się czasowo najpóźniej (istnieje zakaz prowadzenia wątków dziejących się po wątku, w którym istnieje zagrożenie życia lub zdrowia postaci).
16. Czy mogę uśmiercić członka rodziny?
Jeśli jest to postać nieaktywna, NPC lub gracz, który ma podobne zdanie na ten temat, zostało to skonsultowane z moderatorem rodu lub zostanie uśmiercona zgodnie z mechaniką forum - tak.
17. Ile generalnie czarodzieje wiedzą o mugolach?
Czarodzieje z reguły nic nie wiedzą o mugolach, dotyczy to zarówno alchemików, uzdrowicieli, nauczycieli, jak i pracowników Ministerstwa Magii pomijając urzędników specjalnie do tego przygotowanych. Wiedza o mugolach generalnie postrzegana jest jako obciachowa.
18. Czy są organizowane lekcje dla dzieci?
Nie, fabuła forum oscyluje wokół dorosłych czarodziei i nie prowadzimy fabuły dla Hogwartu.
19. Moja postać stała się nieaktywna. Odzyskała kolor, ale dostała rangę neutralną, podczas gdy poprzednio należała do Zakonu Feniksa lub Rycerzy Walpurgii. Jak mogę powrócić do łask organizacji?
Co do zasady należy wykonać jedną misję poboczną. Rekrutacja na misje jest dostępna z początkiem fabularnego miesiąca.
20. Czy jeżeli chcę napisać w poście, że skrzat sprząta mój dom, mogę to zrobić bez jego zakupu?
Tak, skrzat w tle, jako pomoc domowa może pomagać czarodziejom w pracach domowych - ich zakup umożliwia wykorzystywanie skrzata w bardziej skomplikowanych zadaniach i mających większy wpływ na fabułę. Pamiętamy jednak, że skrzaty usługiwały wyłącznie rodzinom o dawnym czarodziejskim rodowodzie.
21. Dostałem list od MG, który nie ma daty. Co robić? Ta data może mieć wpływ na moją rozgrywkę.
Jeżeli mistrz gry nie narzucił daty, oznacza to, że możesz wybrać ją samodzielnie i dowolnie, ale w obrębie miesiąca, w trakcie którego został wysłany.
22. Czy opisy w mieszkaniach są obowiązkowe?
Tak. Morsmordre to forum literackie, zabawa na nim polega na tworzeniu opisów. Zachęcamy do wyczerpywania tematu również w tym względzie oraz pilnowania siebie nawzajem, żeby te opisy były.
23. Czy postać może przybrać na wadze w trakcie gry?
Oczywiście, że tak - musi to jednak zostać przedstawione w sposób fabularny i odpowiednio odegrane. Jeśli postać ma, oprócz wagi, otrzymać punkty sprawności, odegranie nie powinno zostać sprowadzone do objadania się.
24. Jak wygląda kwestia zamieszkania arystokratów? Czy wszyscy członkowie danego rodu mieszkają w jednym miejscu?
Zachęcamy do tego, ale nie zmuszamy - wszystko zależy od Waszych indywidualnych ustaleń. Zalecamy upewnić się, że nie zbudujecie więcej niż jednego dworku na niewielkiej przestrzeni terytorialnej (w jednej małej wiosce, małym miasteczku, na mało zamieszkanej wyspie).
25. Dlaczego MG nie odpisał na wydarzeniu, skoro minął już termin?
Prawdopodobnie nie wiemy. Pewnie coś mu wypadło. Zwykle mamy wydarzenia pod kontrolą, ale rzadko jesteśmy w stanie zmusić mistrza gry do szybszych odpisów. Póki nie pojawi się osoba, która mogłaby przejąć przedłużające się wydarzenie, nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Czasem na taką osobę trzeba poczekać dłużej, bo są to sytuacje nagłe, na które rzadko jesteśmy przygotowane.
26. Do kogo mogę się zwrócić, jeżeli chcę umówić moją postać na spotkanie z Czarnym Panem lub Bathildą Bagshot?
Do nikogo, należy poczekać na fabularną okazję (najprawdopodobniej będzie to najbliższe spotkanie organizacji). Jeżeli sprawa jest jednak bardzo ważna, zawsze można wysłać list do danej postaci NPC.
27. Czy mogę zmienić zawód mojej postaci?
Oczywiście, że tak - należy jednak wybrać kolejny zgodnie z posiadanym rozkładem biegłości oraz rozegrać to fabularnie.
28. Czy postać półkrwi może zostać Rycerzem Walpurgii?
Jak najbardziej - należy pamiętać, że wbrew proporcjom na forum czarodzieje półkrwi stanowią większość magicznej społeczności i tylko część z nich ma rodziców mugoli. Są grupą zróżnicowaną - wszystko zależy od konkretnego pochodzenia.

Kwestie techniczne - kody i mechanika
1. Chcę usunąć dopisek "budowa" z tytułu gotowej karty, ale nie potrafię tego zrobić.
W tym celu należy wejść w pełną edycję wiadomości (opcja "przejdź do pełnego edytora" znajdująca się pomiędzy buttonami zapisz i anuluj).
2. Czy jeżeli umówiłem się z innym graczem, że nie będziemy rzucać kością, możemy rozegrać nasz wątek bez korzystania z mechaniki?
Generalnie tak, z zachowaniem oczywistych ram (postać, która nie zna czarnej magii, wciąż nie może z niej korzystać; postać, która ma mniej niż 5 punktów w danej dziedzinie, wciąż jest ograniczona). Warunkiem takiej rozgrywki jest zgoda wszystkich postaci, których wątek dotyczy (przykładowo, jeśli legilimenta ma wyciągnąć wspomnienie dotyczącej innej postaci, niż te, które znajdują się w wątku, powinien uzyskać również zgodę tej postaci, jeżeli nie chce rzucać kością). Jeśli przynajmniej jedna zaangażowana osoba nie zgadza się na pominięcie mechaniki, gracze mają obowiązek się do niej zastosować.
Osobą, która może wyrazić taki sprzeciw, jest również mistrz gry, który może wtrącić się do każdej rozgrywki w dowolnym momencie. Mistrz gry również decyduje o sposobie leczenia obrażeń, które zadał (czy leczenie takie musi przybiegać z udziałem kości, czy też nie). Co do zasady mistrz gry będzie wymagał stosowania się do mechaniki.
3. Chcę zorganizować wydarzenie prywatne, czy mogę to zrobić na przypale?
Nie. Jeśli chcesz zorganizować wydarzenie prywatne, powinieneś przesłać administracji dokładne plany, które uwzględnią mechaniczne rozwiązania obecne na forum oraz kompletny scenariusz na fabułę. Szczegóły uzgadniamy indywidualnie.
4. Czy mogę pisać, że przeglądam księgę o runach lub stoczyć pojedynek na szable, jeśli nie kupiłem tych przedmiotów w sklepiku MG?
Tak, zwłaszcza w przypadku przedmiotów pospolitych. Te w sklepiku dają po prostu bonusy do rzutów, które wymagają zakupu.
5. Jeśli wątek w temacie jest przez dwójkę graczy niedokończony, urwany, po jakim czasie można w danym temacie rozpocząć nowy?
Co do zasady po dwóch tygodniach, jednakże zachęcamy zainteresować się, czy postaci piszące w wątku pojawiają się na forum, a najlepiej - po prostu zapytać ich, czy będą wątek kontynuować. Jeśli tak - niezbyt grzecznie jest się wtrącać. W każdej chwili można poprosić o założenie nowej lokacji w tym wątku, jeżeli tylko zachodzi taka potrzeba.
6. Czy w offtopie można rzucać kością?
Tak, ale tylko w temacie do tego przeznaczonym i tylko kośćmi numerycznymi (k100, k10, k6, k3, nigdy Nokturn i podobne).
7. Czy umiejętność lub zaklęcie może działać na więcej niż jedną osobę?
Zaklęcia tak, ale tylko wtedy, kiedy jest to podkreślone w opisie (są to zaklęcia obszarowe). Podobne umiejętności nie istnieją.
8. Czy mogę stworzyć przedmiot, który da mojej postaci rzeczywiste mechaniczne bonusy i którego nie ma w sklepiku MG?
Tak, w tym celu należy zainteresować się mechaniką badań naukowych.
9. Czy mogę pominąć w karcie istotne imiona, nazwiska, żeby dać większe pole do popisu osobie, która zrobi daną postać?
Tak, lecz nakreślony musi pozostać koncept postaci, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi krew szlachetna ze względu na specyfikę rodów (czy to mezalians, czy nie, czy rody są zwaśnione, czy nie).
10. Czy postaci niemagiczne (mugol, charłak) mogą tworzyć eliksiry?
Nie, do tworzenia eliksirów potrzebna jest różdżka, a do posiadania różdżki - zdolności magiczne.
11. Czy postać dziecka zajmuje limity?
Postać dziecka zajmuje limit genetyki, jeśli taką posiada, ale nie zajmuje limitu krwi szlachetnej lub czystej, jeżeli w momencie tworzenia ma nieukończone 15 lat.
12. Czy istnieje sposób, żeby rozliczyć we wsiąkiewce wątek, w którym mój partner do gry uciekł w trakcie?
Tak, wątek można dokończyć przy pomocy konta Ain Eingarp.
13. Moja sytuacja jest wyjątkowa i przez koncept postaci mam za mało punktów biegłości - czy muszę wykupywać również te, które są oczywiste dla mojej postaci (np. trzy języki ojczyste)?
Tak, powinieneś skupić się na zakupie biegłości, które są dla Twojej postaci wiodące. Biegłości są odzwierciedleniem fabularnego opisu postaci i muszą się z nim pokrywać. Oczywiście rozumiemy wszystkie sytuacje szczególne, ale niestety jeśli każdy będzie miał sytuację szczególną, to szybko okaże się, że zasad nikt nie musi przestrzegać.
14. Czy jeżeli nie mam wykupionej biegłości, oznacza to, że nie potrafię wykonać danej czynności w ogóle lub że nie mam na dany temat żadnej wiedzy?
Tak, brak biegłości właśnie to oznacza - wszędzie tam, gdzie brak biegłości daje do kości karę -50.
15. Czy jeśli mam 75 punktów biegłości do rozdysponowania i rozpiszę je teraz, a nie zużyję ich wszystkich, to pozostałe punkty przepadają, czy w przypadku zdobycia lub zakupienia kolejnych będę mógł doliczyć te niewykorzystane wcześniej?
Niewykorzystane punkty biegłości zostają na koncie jako reszta i można je zużyć w dowolnym momencie, również łącząc ze zdobytymi później.
16. Moja postać była prefektem lub graczem Quidditcha, ale nie została oznaczona w spisie absolwentów. Dlaczego?
Ponieważ musisz zgłosić ten fakt samodzielnie w odpowiednim wątku.
17. Jak działają przedmioty dające bonus do biegłości?
Bonus dolicza się do rzutu kością. Przykładowo, jeśli postać posiada pantofle do tańca, które dają +5 oraz biegłość na poziomie I, która również daje +5, ogólny bonus do rzutu kością wynosi +10. Aby przedmiot dawał bonus, postać musi mieć możliwość z niego skorzystania (dotyczy to również ksiąg, postać korzysta z księgi, kiedy ją czyta). Nie zawsze wystarczy więc jedynie mieć przedmiot przy sobie, musi również zaistnieć możliwość skorzystania z przedmiotu - kiedy na postać pędzi rozpędzony buchorożec, postać nie ma czasu, by otworzyć księgę o magicznych zwierzętach i sprawdzić w niej, czym jest to stworzenie.
18. Czy mogę zmienić wizerunek?
Tak, ale tylko raz. Fakt ten należy zgłosić w odpowiednim wątku.
19. Czy mogę zmienić patronusa?
Tak, jeżeli istnieje fabularne uzasadnienie. W tej sprawie należy zwrócić się do osoby, która sprawdzała daną kartę.
20. Mam plusiki w doświadczeniu przy poście ze zgłoszonymi punktami i mam punkty dodane w historii doświadczenia, ale nie mam ich naliczonych w profilu.
Wpisaniem notatki do karty postaci oraz przydzieleniem punktów w profil zajmują się często dwie różne osoby, więc zwykle pomiędzy jednym a drugim zdarzeniem następuje przerwa czasowa. Jeżeli minie dłuższy czas, a punkty nie dotrą, należy zgłosić ten fakt.
21. Co się stanie z moimi punktami doświadczenia, kiedy moja postać umrze?
Przepadną. Punkty doświadczenia odzwierciedlają udział postaci w fabule, ich transfer jest niemożliwy.
22. Czy mogę przekazać komuś moje punkty doświadczenia?
Nie. PD odzwierciedlają udział postaci w fabule, ich transfer jest niemożliwy.
23. Czy mogę zapisać na wydarzenie postać nieaktywną, którą mam zamiar uaktywnić?
Nie. Należy uaktywnić ją wcześniej.
24. Czy mogę zapisać na wydarzenie postać drugoplanową?
Nie, chyba, że wydarzenie jest dla takich dedykowane lub MG sam wciągnie postać w dane wydarzenie.
25. Czy istnieje możliwość zmiany początkowego rozłożenia statystyk?
Tak, taką możliwość należy wykupić w sklepiku MG.
26. Czy mogę zgłosić jeden wątek do rozliczenia kilka razy? Na przykład, podpiąć wykonywanie badań lub zleceń ministerialnych pod wątki z wykonywaniem swojego zawodu?
Nie. Za jeden wątek można otrzymać punkty doświadczenia związane z jedną opcją - wyjątkiem są niektóre osiągnięcia.
27. Czy wątki z mistrzem gry mogę rozliczyć we wsiąkiewce?
Tak. Co więcej, w tych wątkach nie obowiązuje obostrzenie pisania przynajmniej 300 słów w każdym poście.
28. Czy jeśli potrzebuję biegłości, której nie ma w spisie biegłości, mogę ją sobie wymyślić?
Tak, ale będą to biegłości w obrębie sztuki, rzemiosła oraz aktywności.
29. Chciałbym zorganizować wydarzenie prywatne, ale kolejka ślubów nigdy się nie skończy. Czy można coś z tym zrobić?
Wydarzenie prywatne obejmujące śluby postaci mają oddzielną kolejkę niż pozostałe masowe wydarzenia organizowane przez graczy.
30. Czy mogę przekazać prezent innej postaci?
Jeżeli ma być to prezent zakupiony za punkty doświadczenia - tak, pod warunkiem rozegrania pełnego wątku, w którym to zdarzenie będzie miało miejsce. Eliksiry nie są kupowane za punkty doświadczenia, więc ich przekazywania nie trzeba odgrywać.

Dział egzystencjalny
1. Czy da się wyłączyć czat?
Możesz poprosić o zbanowanie swoich kont z samego czatu, nie podając przyczyny swojej decyzji. W inny sposób nie da się wyłączyć czatu.
2. Nie zgadzam się z decyzją osób zajmujących się forum. Co mogę zrobić?
W takiej sytuacji najlepiej jest wyjaśnić sprawę z - jeżeli kontakt bezpośredni z osobą uważasz za niesatysfakcjonujący - wyższą instancją, zachowując przy tym spokój i kulturę słowa. Wątek z wyszczególnieniem administracji znajdujący się pod tym linkiem jest pod względem personalnym zawsze aktualny. Na forum nie ma żadnych ukrytych administratorów.
3. Czuję się pokrzywdzony i uważam, że MG się na mnie uwzięli. Co mogę zrobić?
Zwrócić się bezpośrednio do źródła problemu, a jeśli to nie zadziała - do administracji. Wychodzimy z założenia, że problemy pojawiają się po to, żeby je rozwiązywać, a bez rozmowy rozwiązanie jest zwykle niemożliwe. Jesteśmy otwarci na krytykę, o ile jest konstruktywna i wyrażona w sposób kulturalny, jak i na dyskusję, tak na temat forum, jak i przyjętych na nim rozwiązań. Ważne, żebyśmy się w trakcie takich rozmów nawzajem szanowali. Jeśli czujesz się w jakikolwiek sposób pokrzywdzony, być może wynikło to z naszego niedopatrzenia, a może któraś nasza decyzja nie spotkała się z pełnym zrozumieniem. Warto rozmawiać. Pamiętaj o argumentach - bez nich nie jesteśmy w stanie nawet próbować zrozumieć Twojego stanowiska.
4. Słyszałem plotkę, że...
Plotka jest naturalnym tworem ludzkiej społeczności, pojawia się wszędzie tam, gdzie ludzie. Ważne, żeby patrzeć na nią z przymrużeniem oka - zwykle jest wyolbrzymiona lub ma w sobie tylko kroplę źle zrozumianej prawdy. Plotkę warto albo dementować albo wcale nie brać jej na poważnie, jeśli nie wychodzi z żadnego oficjalnego źródła ("Zosia powiedziała, ze Basia rozmawiała z adminami i oni powiedzieli, że" to nie jest oficjalne źródło, nawet jeśli wszyscy bardzo ufamy Basi). Z oficjalnymi informacjami zawsze można zapoznać się za pośrednictwem tematu z ogłoszeniami.
5. Uważam, że forum działa beznadziejnie. Co powinienem zrobić?
Pomóż nam to naprawić. Zasady naboru do ekipy morsmordre znajdują się w tym wątku. Zapraszamy do kontaktu również osoby, które chciałyby pomóc z uzupełnianiem spisów oraz dokonywania innych aktualizacji na forum. Zgłoszenia tego typu przyjmuje i rozpatruje administracja forum.


Powrót do góry Go down

AutorWiadomość
Poppy Pomfrey
avatar

Jednostka badawcza (Zakon Feniksa)
Jednostka badawcza (Zakon Feniksa)
http://www.morsmordre.net/t4756-poppy-pomfrey#101735 http://www.morsmordre.net/t4768-listy-do-poppy#102037 http://www.morsmordre.net/t4767-siostra-poppy#101999 http://www.morsmordre.net/f322-woodbourne-avenue-13-7 http://www.morsmordre.net/t4784-poppy-pomfrey#102285
pielęgniarka w Hogwarcie
25 lat
Półkrwi
Panna
ze mną można tylko pójść na wrzosowisko
i zapomnieć wszystko
5
8
5
17
0
0
2
2
Czarownica
 Rozważna i romantyczna

PisanieTemat: Re: FAQ   01.10.17 18:13

Czy jest możliwa przeprowadzka postaci do innego miejsca? Bez konieczności kupowania za Pm drugiej lokacji? Chodzi mi konkretnie o np. sprzedaż mieszkania, w którym mieszka Poppy i założenie innej lokacji!






How rare and beautiful it truly is that we exist
Powrót do góry Go down
Tristan Rosier
avatar

Śmierciożercy
Śmierciożercy
http://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 http://www.morsmordre.net/t639-vespasien http://www.morsmordre.net/t637-tristan-rosier#1838 http://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 http://www.morsmordre.net/t977-tristan-rosier#5336
Arystokrata, smokolog
27
Szlachetna
Żonaty
Ani żąda, ani prosi,
tylko w ślepiach żółty blask
i o schody ostrzy pazur,
aż człowieka bierze dreszcz.
20
30
0
0
0
39
4
10
Czarodziej

PisanieTemat: Re: FAQ   02.10.17 16:18

Tak, za odpowiednim uzasadnieniem możesz to zrobić!




the vermeil rose had blown
in frightful scarlet, and its thorns outgrown

Powrót do góry Go down
Louis Bott
avatar

Niemagiczni
Niemagiczni
http://www.morsmordre.net/t1671-louis-bott http://www.morsmordre.net/t1846-niemugolska-poczta-lou#24237 http://www.morsmordre.net/t1672-louis-bott#17379 http://www.morsmordre.net/f95-baker-street-69 http://www.morsmordre.net/t5152-louis-bott
Student astrofizyki i kosmologii, pracuje dorywczo, uliczny grajek
21
Mugolska
Kawaler
I don't recognize these eyes
I don't recognize these hands
Please believe me when I tell you
That this is not who I am
0
0
0
0
0
0
0
4
Mugol
this is not who I am

PisanieTemat: Re: FAQ   08.10.17 16:08

Majowy Wybuch Magii - objął swoim zasięgiem "tylko" Wielką Brytanię czy cały świat? Jeśli przeoczyłem gdzieś tą informację, to z góry przepraszam! Pwease




Make love music
NOT WAR

©️CC
Powrót do góry Go down
Alexander Selwyn
avatar

Gwardia Zakonu
Gwardia Zakonu
http://www.morsmordre.net/t927-alexander-selwyn#4785 http://www.morsmordre.net/t999-fumea http://www.morsmordre.net/t937-lubisz-moze-teatr#4917 http://www.morsmordre.net/f127-chelmsford-rezydencja-hylands http://www.morsmordre.net/t979-jaszczurka-a-selwyna
Stażysta w Szpitalu Św. Munga, hipnotyzer
21
Szlachetna
Kawaler
"Nie dajcie się tym ludziom, maszynowym ludziom z maszynowym umysłem i maszynowym sercem."
24
13
0
16
5
0
4
5
Metamorfomag

PisanieTemat: Re: FAQ   08.10.17 18:22

Dzień dobry! Przychodzę z pytaniem w tej oto sprawie. Jestem świadoma, że rzuty niektórymi kośćmi specjalnymi są zakazane w tematach do tego nie przeznaczonych, jednak zanim pobiegłam do offtopicu wpierw poszłam zapytać się o pozwolenie. Jako, że jedyny obecny na zlocie administrator wtedy spał poszłam poprosić w drodze wyjątku o pozwolenie Ramseya. Nie zdążyłam przed wyjazdem na zlot przygotować własnej listy anomalii, a były mi potrzebne do przeprowadzenia zapowiedzianej wcześniej sesji RPG. Takowe pozwolenie uzyskałam, co niewątpliwie zostało usłyszane przez kilka innych, obecnych wtedy w pomieszczeniu osób.
Nie ukrywam, że poświęciłam dość dużo czasu na przygotowanie dwóch rozgrywek, dzień wcześniej przygotowałam wszystkim pizzę i nie miałam fizycznie kiedy zrobić własnej listy anomalii. Przepraszam, obiecuję że był to ostatni raz kiedy używałam forumowych kości w tematach do tego nie oznaczonych, jednak nie wiem czy powinnam być karana za starania w kierunku zapewnienia użytkownikom forum trochę innej rozrywki niż na co dzień.




If you're loved by someone
you're never rejected.
Powrót do góry Go down
Tristan Rosier
avatar

Śmierciożercy
Śmierciożercy
http://www.morsmordre.net/t633-tristan-rosier#1815 http://www.morsmordre.net/t639-vespasien http://www.morsmordre.net/t637-tristan-rosier#1838 http://www.morsmordre.net/f97-dover-upper-rd-13 http://www.morsmordre.net/t977-tristan-rosier#5336
Arystokrata, smokolog
27
Szlachetna
Żonaty
Ani żąda, ani prosi,
tylko w ślepiach żółty blask
i o schody ostrzy pazur,
aż człowieka bierze dreszcz.
20
30
0
0
0
39
4
10
Czarodziej

PisanieTemat: Re: FAQ   08.10.17 18:28

Louis, tylko Anglię (a raczej Wielką Brytanię)!

Alex, po pierwsze podsyłam rozpiskę administracji, po drugie nie wiem czy zauważyłaś, ale inna kara poza zwróceniem Ci uwagi nie została wymierzona.




the vermeil rose had blown
in frightful scarlet, and its thorns outgrown

Powrót do góry Go down
Jayden Vane
avatar

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
http://www.morsmordre.net/t4372-molto-bene-workout-budowa#93818 http://www.morsmordre.net/t4452-poczta-jaydena#95108 http://www.morsmordre.net/t4451-jayden-vane#95083 http://www.morsmordre.net/f324-hogsmeade-mieszkanie-nr-17 http://www.morsmordre.net/t4453-jayden-vane#95109
astronom, profesor w Hogwarcie
29
Czysta
Kawaler
Gwiazdy są piękne, ale nie mogą w niczym uczestniczyć. Wiecznie muszą się tylko przyglądać. To jest kara nałożona na nie za coś, co zrobiły tak dawno temu, że żadna gwiazda nie wie już, co to było.
14
17
3
0
0
0
2
9
Czarodziej

PisanieTemat: Re: FAQ   19.10.17 10:26

Co mam zrobić, jeśli moja para do misji pobocznej (u Morgo mam Persa) nie odpisuje od X czasu na PW dotyczące tematu i wiadomo, że nie będzie pisała przez dłuższy czas? Mam dzielnie czekać i mieć nadzieję na lepsze jutro czy mogę poradzić sobie z tym w innym sposób?




Shoot for the moon n' if you miss, you'll land
among the stars

Powrót do góry Go down
Garrett Weasley
avatar

Gwardia Zakonu
Gwardia Zakonu
http://www.morsmordre.net/t597-garrett-weasley http://www.morsmordre.net/t627-barney#1770 http://www.morsmordre.net/t630-garrett http://www.morsmordre.net/f112-st-martin-s-lane-45-3 http://www.morsmordre.net/t975-garrett-weasley#5311
auror
29 lat
Szlachetna
Kawaler
żyjąc - pomimo
żyjąc - przeciw
wyrzucam sobie grzech niepamięci
41
25
0
0
0
1
6
7
Czarodziej

PisanieTemat: Re: FAQ   19.10.17 11:14

Jay, zgodnie z informacją zawartą w temacie dotyczącym mechaniki misji pobocznych,
Cytat :
Jeżeli okaże się, że druga postać nie odpisze w dłuższym przeciągu czasu i tym samym uniemożliwi wykonanie zadania, gracz może dokończyć zadanie sam, opisując swoje dalsze działanie w poście liczącym przynajmniej 1000 słów. Może również skorzystać z pomocy lustra.




a gniew twój bezsilny niech będzie jak morze
ilekroć usłyszysz głos poniżonych i bitych

Powrót do góry Go down
Matthew Bott
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3558-matt-w-budowie#62851 http://www.morsmordre.net/t3632-klopot http://www.morsmordre.net/f136-smiertelny-nokturn-36-5 http://www.morsmordre.net/t3713-matthew-bott
Wolny strzelec
26
Półkrwi
Kawaler
Jam jest Myśląca Tiara,Los wam wyznaczę na starcie!
15
2
0
0
0
1
15 (17)
22 (24)
Wilkołak

PisanieTemat: Re: FAQ   24.10.17 0:42

Mam pytanie odnośnie nowej mechaniki biegłości - jak to ma się odnosić w tym momencie do badań moich postaci (Adriena i Valeriego) - czy mam to robić wg starej mechaniki czy nowej? |:

jak ważyć eliksiry - wg nowej czy starej statystyki?




Do you wanna stick around to see

How bad can I be?

Powrót do góry Go down
Ignotus Mulciber
avatar

Śmierciożercy
Śmierciożercy
http://www.morsmordre.net/t1112-ignotus-mulciber http://www.morsmordre.net/t1438-listy-ignacego-vitkowskiego#12506 http://www.morsmordre.net/t1377-ignasiowo-vitkowe#10929 http://www.morsmordre.net/f272-smiertelny-nokturn-34-2 http://www.morsmordre.net/t4143-ignotus-mulciber#82512
pośrednik nielegalnych transakcji
51
Czysta
Kawaler
You’ll find my crown on the head of a creature
And my name on the lips of the dead
9
16
0
0
0
30
1
1
Czarodziej
pozdrawiam i wielbię mój wiek, mego stwórcę i mistrza

PisanieTemat: Re: FAQ   24.10.17 10:54

Póki co nowe biegłości obowiązują jedynie na wydarzeniach prowadzonych przez Mistrza Gry, wszystkie inne kwestie ciągle opierają się na starych. Co do biegłości w przypadku trwających wydarzeń - najlepiej kontaktować się z odpowiednim Mistrzem Gry.




Death and danger do not have to
come with trappings.
Powrót do góry Go down
Frederick Fox
avatar

Gwardia Zakonu
Gwardia Zakonu
http://www.morsmordre.net/t2155-frederick-fox#32552 http://www.morsmordre.net/t2178-poczta-fryderyka#33148 http://www.morsmordre.net/t2176-fantastic-mr-fox#33126 http://www.morsmordre.net/f220-varden-street-19 http://www.morsmordre.net/t2332-freddie-fox#35856
łowca czarnoksiężników... znaczy auror!
32
Zdrajca
Kawaler
I am sometimes a fox and sometimes a lion. The whole secret of government lies in knowing when to be the one or the other.
35
15
0
0
5
1
4
5
Metamorfomag
Love all, trust a few, do wrong to none.

PisanieTemat: Re: FAQ   29.10.17 16:47

Fajnie w końcu widzieć uszczegółowienie genetyki metamorfomaga. Ale - jak się pewnie spodziewacie - mam z wiązku z tym kilka pytań.

1. Czy poza wydarzeniami fabularnymi (w umówionych wątkach, takich za obópulną zgodą) również muszę rzucać kością na przemianę?
2. 5 punktów wymagane z transmutacji, aby zaszła przemiana (lub rzut kością). Rozumiem, że przemiana nie zawsze musi być udana - ale dlaczego ma być to zależne od transmutacji? Opis genetyki rozpoczyna takie zdanie:

Cytat :
Metamorfomag to osoba, która posiada wrodzoną umiejętność przetransmutowania dowolnej części swojego ciała bez udziału zaklęć, potrafi zmienić kształt nosa, kolor włosów czy skóry, wzrost, a nawet wiek.

Bez udziału zaklęć. Bo z taką genetyką postać się urodziła. Może rozsądniejszym rozwiązaniem byłoby uzależnienie tego np. od PB genetyki, skoro nawet w opisie znajduje sie zdanie, że zaklęcia nie mają udziału w metamorfomagii? Okej, tu już trochę wchodzę na propozycję, a nie na pytanie... ale no, nadal jednak będzie miło dowiedzieć się, dlaczego akurat takie zmiany, skąd tak duży wpływ transmutacji na genetykę - cała reszta jest dla mnie jasna i odpowiada na wiele pytań (które zawsze gdzieś tam miałam w głowie, i które bym pewnie zadawała, gdyby Fox na evencie musiał zmierzyć się z arbitrażem MG!).

[bylobrzydkobedzieladnie]





While you were hanging yourself on someone else's words, dying to believe in what you heard, I was staring straight into the shining sun.


Ostatnio zmieniony przez Frederick Fox dnia 29.10.17 23:30, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Sigrun Rookwood
avatar

Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
http://www.morsmordre.net/t5310-sigrun-rookwood http://www.morsmordre.net/t5379-listy-do-sigrun#121534 http://www.morsmordre.net/t5378-sigrun http://www.morsmordre.net/f100-harrogate-skala http://www.morsmordre.net/t5381-sigrun-n-rookwood#121544
łowczyni wilkołaków
28
Czysta
Wdowa
I am the w a r
you can never win
10
5
0
0
5
15
16
4
Metamorfomag
 too dead to die

PisanieTemat: Re: FAQ   29.10.17 17:02

Podpisuję się pod tym, co napisał Fox. Dlaczego przemiana ma być uzależniona od punktów w transmutacji? To wrodzona umiejętność. Jasnowidzowie, aby mieć wizję, nie mają obowiązku posiadania biegłości wróżbiarstwa, a jeśli jej nie mają, nie rzucają dodatkową kością, gdzie powodzenie jest bardzo, bardzo nikłe. Widzę tutaj dużą niesprawiedliwość. Jedyny znany metamorfomag (Nimfadora Tonks) w książce prawdopodobnie nie miał wiele wspólnego z transmutacją, był aurorem. Dlaczego po na przykład dwudziestu pięciu latach życia moja postać miałaby nie potrafić się przemienić? Bo nie zna trudniejszych zaklęć z transmutacji? Tak samo jak Lis podkreślam, ze w przemianie zaklęcia nie mają udziału, więc uważam, że nie powinno się uzależniać przemian od zaklęć, wbrew opisowi.

Poza tym uważam, że te przedziały punktowe są bardzo wygórowane. Są wątki w książce, gdzie Tonks dowolnie dla zabawy zmieniała sobie co chwilka kształty twarzy, kolory włosów, w ogóle siebie, więc dla metamorfomaga to nie jest aż tak trudne. A teraz aby przemienić się w kogoś innego trzeba rzucać więcej niż sto.

Z czego wynika tak surowa mechanika?




hell is empty
and all the devils are here
Powrót do góry Go down
Alexander Selwyn
avatar

Gwardia Zakonu
Gwardia Zakonu
http://www.morsmordre.net/t927-alexander-selwyn#4785 http://www.morsmordre.net/t999-fumea http://www.morsmordre.net/t937-lubisz-moze-teatr#4917 http://www.morsmordre.net/f127-chelmsford-rezydencja-hylands http://www.morsmordre.net/t979-jaszczurka-a-selwyna
Stażysta w Szpitalu Św. Munga, hipnotyzer
21
Szlachetna
Kawaler
"Nie dajcie się tym ludziom, maszynowym ludziom z maszynowym umysłem i maszynowym sercem."
24
13
0
16
5
0
4
5
Metamorfomag

PisanieTemat: Re: FAQ   29.10.17 17:14

No nie no, nie przesadzajmy Sig, zamienić się w kogoś innego (konkretną osobę) można już tak naprawdę od 41, o ile jest się tej samej płci i podobnego wzrostu. Jak się popakuje trochę PB w genetykę to można dość szybko ładny bonus do rzutu dostać, więc po pewnym czasie gry nawet i sto nie straszne.
I też, mimo że fartem mam te staty w transmutacji, nie do końca rozumiem konieczności uzależniania przemian od dziedziny zaklęć, której postaci na dobrą sprawę uczą się dopiero w szkole. Ale to już Lis wszystko zawarł w swoim pytaniu, więc podpisuję się pod nim wszystkimi kończynami <3




If you're loved by someone
you're never rejected.
Powrót do góry Go down
Garrett Weasley
avatar

Gwardia Zakonu
Gwardia Zakonu
http://www.morsmordre.net/t597-garrett-weasley http://www.morsmordre.net/t627-barney#1770 http://www.morsmordre.net/t630-garrett http://www.morsmordre.net/f112-st-martin-s-lane-45-3 http://www.morsmordre.net/t975-garrett-weasley#5311
auror
29 lat
Szlachetna
Kawaler
żyjąc - pomimo
żyjąc - przeciw
wyrzucam sobie grzech niepamięci
41
25
0
0
0
1
6
7
Czarodziej

PisanieTemat: Re: FAQ   30.10.17 16:55

Fred,
1. Tak jak w przypadku większości mechanik, za zgodą wszystkich postaci uczestniczących w wątku niebędącym wydarzeniem fabularnym nie musisz korzystać w nim z nowej mechaniki metamorfomagii.

Sigrun, zgodnie z tabelą umieszczoną w temacie z mechaniką metamorfomagii, zmiany, o których wspominasz (kolor włosów, kształt nosa) mogą zostać wywołane bez rzutu kością nawet w trakcie wydarzeń fabularnych. Nie musisz też zakładać, że Twoja potencjalna postać po dwudziestu latach życia nagle nie potrafi korzystać z metamorfomagii - po pierwsze, umożliwiamy metamorfomagom przeniesienie punktów do statystyki transmutacji, co zostało wspomniane w ogłoszeniu. Po drugie, nie ma ograniczeń w liczbie dokonywanych prób przemian w trakcie jednego wątku - w przeciwieństwie do genetyki jasnowidzenia, do której się odwołujesz, a która takie ograniczenie posiada. Po trzecie, posiadanie już nawet dwóch punktów w dziedzinie transmutacji daje 50% szans na powodzenie przemiany, co - w połączeniu z wcześniej wspominaną nieograniczoną ilością podejmowanych prób - jest wynikiem dającym naprawdę spore możliwości.
(O tej kwestii wspominam wyłącznie na marginesie, bo nijak nie jest związana z tą sprawą, ale mam zboczenie zawodowe jeżeli chodzi o rozwiewanie wątpliwości - kanonicznie wysoko zdane OWUTEMy z transmutacji były wymogiem przy aplikacji na kurs aurorski, więc stwierdzenie, że Tonks nie miała nic wspólnego z tą dziedziną magii, jest błędne.)

A teraz odpowiedź skierowana ku wszystkim, bo w każdej z Waszych wypowiedzi była poruszona ta sama kwestia - transmutacja. Transmutacja jest dziedziną magii związaną z przeobrażeniami, przemianami, przekształceniami; dotyczy to zarówno praktyki - czyli zaklęć - jak i teorii. Faktycznie, tak jak zauważa to Fred, metamorfomagia jest umiejętnością wrodzoną - dlatego posiadanie punktów w transmutacji nie jest wymogiem (tak jak jest nim w przypadku np. animagii) a ułatwieniem. W aktualnej mechanice odpowiada za kontrolę posiadanej zdolności przekształcania własnego ciała.

Wydaje mi się - choć mogę się mylić - że niesłusznie zakładacie, że dopiero przemiana za 100 oczek zostanie potraktowana przez mistrza gry jako udana i dająca możliwości fabularne. Tak naprawdę nawet rzucając 2 oczka i zmieniając wyłącznie swoją twarz dobrze odegrany metamorfomag (i posiadający predyspozycje w postaci biegłości, np. kłamstwa) jest w stanie zdziałać naprawdę wiele w trakcie wydarzenia z mistrzem gry. Stworzenie mechaniki nie miało na celu ograniczyć zdolności metamorfomagów, a określić zakres ich możliwości oraz wyróżnić tych, którzy rozwijają swoją postać pod kątem genetyki - zmiana głosu czy koloru oczu kanonicznie nie była możliwa, uwzględniamy ją w mechanice jako ukłon w kierunku tych, którzy skupiają się na szlifowaniu metamorfomagii u postaci. Po mechanicznej zmianie genetyka metamorfomagii wciąż daje najwięcej możliwości spośród wszystkich dostępnych genetyk, a tak naprawdę jedyne, co uległo modyfikacji, to fakt, że czasem przy użyciu jej w trakcie wydarzeń trzeba będzie też trochę pogłówkować i (tak jak w przypadku wszystkich innych zmechanizowanych genetyk) mierzyć siły na zamiary.




a gniew twój bezsilny niech będzie jak morze
ilekroć usłyszysz głos poniżonych i bitych

Powrót do góry Go down
Frederick Fox
avatar

Gwardia Zakonu
Gwardia Zakonu
http://www.morsmordre.net/t2155-frederick-fox#32552 http://www.morsmordre.net/t2178-poczta-fryderyka#33148 http://www.morsmordre.net/t2176-fantastic-mr-fox#33126 http://www.morsmordre.net/f220-varden-street-19 http://www.morsmordre.net/t2332-freddie-fox#35856
łowca czarnoksiężników... znaczy auror!
32
Zdrajca
Kawaler
I am sometimes a fox and sometimes a lion. The whole secret of government lies in knowing when to be the one or the other.
35
15
0
0
5
1
4
5
Metamorfomag
Love all, trust a few, do wrong to none.

PisanieTemat: Re: FAQ   30.10.17 19:29

Chciałam tylko zaznaczyć, że zgadzam się z mechaniką, która została wprowadzona, nie uważam, aby coś tam było nieosiągalne czy krzywdzące (tak podkreślam, po pode mną wypowiedziały się jeszcze dwie osoby, co mogło trochę zaburzyć odbiór mojego pytania). Jest bardzo dobra i przejrzysta. No, może poza tą transmutacją, która owszem, nie jest wymogiem - ale stanowi bardzo duże utrudnienie i tak naprawdę zmusza postać do inwestowania w dziedzinę, w którą osobiście inwestować nigdy nie chciałam (piszę za siebie, nie wiem jak inni). Bez transmutacji każdy metamorfomag ma bardzo małą szansę na przemianę (z czego pewnie też zdajecie sobie sprawę) - więc tak naprawdę, mimo braku obowiązku posiadania punktów z transmutacji, przeobrażenie się w kogoś bez statystyk staje się loterią z szansą powodzenia 16,6%. Wiadomo, że kostkom się takich spraw nie zostawia. A później kolejna loteria, dotycząca samej przemiany - ale tutaj jest to już analogiczne do wszystkich genetyk i jak najbardziej zrozumiałe i sprawiedliwe.

No i, jak sama piszesz, nie tylko przemiana, ale i odegranie postaci - z czym absolutnie się zgadzam - są dla metamorfomaga wiążące. Podszycie się pod kogoś staje się bardzo trudne (należy posiadać zbliżone biegłości, biegłość kłamstwa na możliwie wysokim poziomie, a także znać postać), co akurat uważam za największy plus całej tej mechaniki.

Wiem, że nie jestem osobą, która po nocach rozkminia morsmechanikę i szlifuje, żeby wszystko grało jak najlepiej, a postacie były tak rzeczywiste, jak to tylko możliwe, i mogę się mylić w swoich spostrzeżeniach, ale ta transmutacja wydaje mi się trochę... niesprawiedliwym utrudnieniem. Genetyki mimo wszystko są trochę op z samego faktu bycia genetyką, dają ekstra bonusy i tak dalej. No ale to też nie umiejętności nabyte. Z jednej strony cieszy mnie, że mechanika nagradza tych, którzy szlifują umiejętność, ale wiadomo, że mocno zaawansowane wcielenie się w kogoś nie będzie możliwe bez odpowiednich biegłości - czyli zainwestowania sporej ilości punktów w PB genetyki, a także w biegłość kłamstwa, co daje dwie biegłości, które składają się na dobrze rozwiniętego metamorfomaga. Plus transmutacja. A do tego samo odegranie postaci, no i znajomość osoby, w którą się zmienia... Wiadomo, że nie da się szlifować wszystkiego, co też jest zrozumiałe. I to wszystko gra, serio. Nagradzanie kogoś, kto che być dobrym metamorfomagiem – jak najbardziej. Tylko, że przemiana staje się utrudniona bardzo dużym kosztem już na tym pierwszym etapie, gdzie może właśnie powinna być dostępna dla każdego, bez dodatkowych wymogów statystyk (tu już wchodzę na propozycję, ale może właśnie ta transmutacja powinna wpływać na te bardziej zaawansowane przemiany?). I jasne, z jednej strony możliwość wykonania nieskończonej ilości rzutów podczas eventu może wydawać się plusem w porównaniu do jednej szansy jasnowidza, ale jeśli zestawi się to z tym, że zwykle na takie rzuty podczas eventu nie ma czasu, i że metamorfomagia uzależniona jest od punktów życia, a także możliwa do wykrycia (przez osoby o wysokiej biegłości spotrzegawczości lub zaklęcie, albo choćby – skrajny przypadek - w chwili, gdy metamorfomag rzucający na kłamstwo odkryje się przez fatum k1), to cała zajebistość nieco opada. No, tylko, że nie twierdzę, że to źle - bo wszystko się tak naprawdę ładnie równoważy (znaczy metamorfomagia na tle innych genetyk, biegłości, zaklęć). I pewnie kminiłyście to już na dziesięć tysięcy sposobów, ale no, tak tylko piszę swoje przemyślenia - już nie pytam, bo odpowiedzi dostałam, za co dziękuję. Ale tak mi się nasunęło. W senie z tą dostępnością, a uzależnianiem tego od transmutacji. Wybaczcie, że czynię to w FAQ, zamiast w propozycjach, ale nie chę już rozbijać tego wątku na inny dział.  fluffy

(ale jeśli trzeba, bo nie zostanie tu rozpatrzony, to już lecę kopiować posta do odpowiedniego tematu!)





While you were hanging yourself on someone else's words, dying to believe in what you heard, I was staring straight into the shining sun.
Powrót do góry Go down
Sigrun Rookwood
avatar

Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
http://www.morsmordre.net/t5310-sigrun-rookwood http://www.morsmordre.net/t5379-listy-do-sigrun#121534 http://www.morsmordre.net/t5378-sigrun http://www.morsmordre.net/f100-harrogate-skala http://www.morsmordre.net/t5381-sigrun-n-rookwood#121544
łowczyni wilkołaków
28
Czysta
Wdowa
I am the w a r
you can never win
10
5
0
0
5
15
16
4
Metamorfomag
 too dead to die

PisanieTemat: Re: FAQ   30.10.17 21:13

Skoro transmutacja jest niezbędna do pracy aurora, skoro każdy kandydat musiał zdać wysoki OWUTEM z transmutacji, by móc dostać się na kurs - to dlaczego nie jest ona wymagana od aurorów? Z tego co widzę Garrett, Brendan, Samuel, czy Evey nie mają nawet punkta w transmutacji, więc to chyba jasno świadczy o tym, że transmutacja do tego zawodu nie jest wymagana, więc Tonks wcale nie musiała się na niej znać.
Mówisz, że postać może dokonać nieograniczonych prób przemian - ale najpewniej przypada jedna próba na turę, a próba to jedna akcja, więc w chwili kiedy moja postać stoi i próbuje zrobić coś, co powinno przychodzić jej z dziecinną łatwością, bo to wrodzona umiejętność i powinno zająć sekundę, to ktoś inny może w nią rąbnąć zaklęciem.
O ile faktycznie czuję się nieco bardziej przekonana do widełek ST przemian, to wciąż uważam, że całkowita przemiana jest obarczona zbyt dużym ST - bo tak już wspominałam z kanonu wynika, że dla metamorfomaga to jest bardzo proste. To jest wrodzona umiejętność, a nie nabyta, więc nie widzę powodu, aby porównywać to z animagią. Aby nabyć umiejętność animaga należało najpierw posiadać duże umiejętności, a metamorfomag z nimi się po prostu rodzi, więc dodatkowych nie musi posiadać. Wolałabym nie porównywać tego z nabytymi umiejętnościami, ale już bardziej z jasnowidzeniem - bo aby mieć wizję nie jest wymagana biegłość wróżbiarstwa. Jasnowidzowie rodzą się z takim talentem, tak jak metamorfomagowie z umiejętnością przemian - aby mieć wizję, czy się zmienić nie potrzebują innych umiejętności, bo z nimi się już po prostu urodzili. Tak samo wile, aby rzucać urok, czy strzelać fireballem nie potrzebują 5 w zaklęciach, bo z taką umiejętnością się urodziły. Dlaczego metamorfomagowie są traktowani na zasadzie umiejętności nabytych, a nie genetyk?
Mam wrażenie, że taka surowa i niesprawiedliwa mechanika jest dążeniem do sztucznej równości pomiędzy genetykami. A takiej nie ma i nie powinno być. Tak jak w życiu - jedni mają łatwiej, inni trudniej, życie nie jest sprawiedliwe. A gracz wybierając mechanikę wie na co się decyduje, więc wybierając np. jasnowidza, wie, że będzie miał mniej profitów niż metamorfomag fabularnie, no ale genetykę powinno brać się świadomie z całym dobrobytkiem inwentarza.
Szansa 16,6% to jest maleńka szansa na udaną przemianę. Szansa ta jest uzależniona od opanowania zaklęć, chociaż z samego opisu wynika, że przemiany metamorfomaga odbywają się bez udziału zaklęć.Rzucenie 6 na evencie graniczy prawie z cudem, a przemian dla metamorfomaga jest bardzo prosta, więc to po prostu bardzo niesprawiedliwe.
Przerzucenie teraz 5 punktów statystyk w transmutację bardzo osłabi moją postać, nigdy nie miała zamiaru się transmutacją interesować, w ogóle z niej nie korzysta, nawet mam w karcie, że była z niej lewa, a to, że się zmienia z łatwością zostało zaakceptowane. To jest po prostu bez sensu, bo przemiany zachodzą bez udziału zaklęć.




hell is empty
and all the devils are here
Powrót do góry Go down
 

FAQ

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 14 z 18Idź do strony : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Pytania, propozycje, pomysły-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-17