Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 Finanse

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Finanse   27.07.17 15:32

Finanse - skrytki bankowe

Majątek postaci na forum nie jest w żaden sposób zmechanizowany, nikt nie wymaga opisywania zakupów podstawowych produktów, płacenia czynszu ani innych rachunków.
System mechaniki uwzględniający posiadane przez postaci środki. Jest to system punktowy, w którym tzw. punkty majętności są jedynie odzwierciedleniem posiadanych środków, wskaźnikiem ich wysokości, nie są zaś konkretną wartością. Stworzenie wątku z oszczędnościami i inwestycjami postaci nie jest dla żadnej postaci obowiązkowe, nie trzeba go również uzupełniać na bieżąco - kosztowności muszą zostać jednak uporządkowane przed zmianą miesiąca.

Poniższa mechanika umożliwia rozwijanie swoich inwestycji oraz posiadłości, wszelkie cenniki dotyczące rozwijania, płacenia czynszu, etc. dotyczą jedynie drugiej (lub kolejnej) posiadanej działalności i drugiej (lub kolejnej) utrzymywanej posiadłości.

W niniejszym dziale każda z postaci ma prawo stworzyć swój własny temat zgodnie z kodem przedstawionym poniżej. Tytuł wątku powinien brzmieć: Skrytka bankowa nr ID użytkownika. Swoje ID możesz sprawdzić, klikając na swój profil i sprawdzając ostatnią liczbę w linku. Np. ID konta Morsmordre to 1. Założenie rachunku nagradzane jest skromnymi punktami doświadczenia.

Oprócz rachunku oszczędności postaci mogą użyć skrytki do spisywania i gromadzenia swojego ekwipunku zdobytego fabularnie.

Gracze sami prowadzą swoje skrytki bankowe. Z początkiem nowego miesiąca mistrz gry dokonuje bilansu kosztowności za zeszły miesiąc, umieszczając w skrytce bankowej odpowiednią adnotację.

Środki ze skrytek można przekazywać innym postaciom, należy to jednak rozegrać fabularnie. Można również prowadzić skrytkę łącznie z inną postacią (np. kiedy postaci powiązane są małżeństwem), głównym uprawnionym do skrytki pozostaje wówczas osoba, która prowadzi główny post ze skrytką (tylko ona ma bowiem prawo do edycji tematu). Wówczas do pomnażania środków służy bonus postaci prowadzącej skrytkę.

Spis treści


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:32

Rachunek - skrytki bankoweStatus majątkowy - określenie statusu
Majątek postaci zależny jest od posiadanego przez nią statusu majątkowego uwzględnionego w karcie postaci. Wyróżniamy pięć statusów: bogaty, zamożny, średniozamożny, ubogi oraz nędzny.

Status bogacza odzwierciedla majątek najbogatszych czarodziejów, z automatu przysługuje wyłącznie arystokratom, a więc członkom szlachetnokrwistych rodów. Wyjątkiem są Weasleyowie, którzy utracili swój majątek, rozdając go potrzebującym. Fabularnie status ten można utracić poprzez wydziedziczenie. Dodatkowo, kobiety mogą go utracić lub zdobyć przez mezalians. Tracą zawsze w przypadku utraty tytułu (małżeństwo z czarodziejem niebędącym arystokratą) a zyskują w przypadku jego zdobycia (kobieta krwi czystej bierze ślub z arystokratą).

Status postaci zamożnej nie przysługuje postaciom tworzonym na forum, można go zdobyć wyłącznie fabularnie. Przysługuje postaciom po fabularnym awansie, np. uzdrowicieli wyższym stopniem, szefom, dyrektorom, zarządcom, a także większym przedsiębiorcom (takim, którzy wzbogacą się zgodnie z niniejszą mechaniką). Status postaci zamożnej przechodzi na jej rodzinę (małżonek, dzieci) i zostaje przyznawany uznaniowo przez mistrza gry.

Statusy postaci średniozamożnych, ubogich i nędznych zależne są od treści karty postaci. Średniozamożny to tzw. klasa średnia, mocno zróżnicowana pod względem standardów życia. Postaci ubogie żyją w standardach niskich. Nędznicy to postaci bez dochodów, żebracy i bezdomni.

Punkty majętności - jak je zdobyć?
Na start postać otrzymuje jednorazowy dochód w zależności od jej statusu majątkowego, zgodnie z tabelą znajdującą się poniżej. Jako link powinno się zamieścić pierwszy post w wątku rozwój umieszczony przy tworzeniu postaci.

Punkty zdobywa się na dwa sposoby: poprzez wykonywanie zawodu zgodne z wymaganiami określonymi w wątku opisującym sposoby zdobywania doświadczenia oraz poprzez pisanie wątków związanych z wykonywaniem pracy. Jeżeli postać fabularnie nie wykonuje zawodu, który przynosi zysków, nie otrzymuje również punktów majętności (dot. przede wszystkim działalności charytatywnej).

W przypadku zaakceptowanego posta z pracą, postaci przysługują punkty w zależności od jej statusu, niezależnie od wykonywanej pracy. Możliwość awansu i powiększenia zarobków została rozpisana w dalszej części tematu.

Status majątkowyPrzysługujące punktyPo awansie
Bogaty1+ 200+ 300
Zamożny - + 175
Średniozamożny+ 100+ 150
Ubogi+ 50+ 75
Nędzny2 - -

1 Tylko mężczyźni, arystokratki otrzymują wynagrodzenie zgodne ze statusem średniozamożnym.

Drugi sposób dotyczy odgrywania wątków powiązanych z pracą, które umożliwiają rzut kością k3 na określenie dochodu. Do rzutu uprawnia ukończenie wątku fabularnego powiązanego z wykonywaniem zawodu (w którym praca powinna przeważać nad wątkiem prywatnym). Wątek taki musi zostać zakończony i składać się z przynajmniej pięciu postów fabularnych liczących co najmniej 300 słów postaci, która chce rzucić kością. Wynik rzutu należy przemnożyć przez 10, aby uzyskać wartość, którą możesz dopisać do swojej skrytki.
Kością należy rzucić pod własnym wątkiem ze skrytką bankową. Rzut wiąże się również z automatycznym przyznaniem punktów doświadczenia za wykonywany zawód.
Nie można otrzymać punktów (ani doświadczenia, ani majętności) za więcej niż trzy wątki na miesiąc fabularny. Każdy wątek, za który postać rzuca kością, musi być sprawdzony i zaakceptowany przez mistrza gry. W tym celu należy wysłać wiadomość w odpowiednim wątku.

Kluczyk do Gringotta zakupiony w sklepiku MG uprawnia do dokonania oprocentowania swoich oszczędności. Oprocentowanie wynosi 5% za każdy miesiąc fabularny (sumuje się z bonusem przysługującym z biegłości zarządzanie).

Awanse, premie zawodowe
Fabularny awans zależy od zaangażowania postaci postaci w wykonywanie swojego zawodu. W przypadku chęci otrzymania awansu oraz przeczucia, że awans taki danej postaci powinien przysługiwać, należy wysłać wiadomość na konto mistrza gry wraz z argumentami na korzyść tej postaci. MG na taką prośbę nie odpisuje, udziela awansu od razu lub po dłuższym czasie, jeśli stwierdza, że argumenty nie są wystarczające na ten moment. Jeśli gracz uważa, że czeka na odzew MG zbyt długo, powinien prośbę ponowić, zawierając większą ilość argumentów.
Jeśli postać pełni stanowisko, z którego nie da się awansować lub jeśli awans taki jest dla danej postaci niemożliwy z innych względów, postać może otrzymać premię. Postać powinna przedstawić swoje oczekiwania w przesłanej prośbie. Często awans uzależniony będzie - oprócz aktywności - od posiadanych statystyk lub biegłości.

Moment awansu lub otrzymania premii zawodowej zapewnia zwiększony przychód w postaci 150% dawnych zarobków na stałe (przeliczone w tabeli powyżej). Podstawą w przypadku premii lub awansu (oraz postem, który należy zalinkować na swoim rachunku) jest otrzymany list od mistrza gry.

Awansem nie jest zakończenie stażu, kursu, etc.

Posag
Posag idzie wyłącznie za pannami z rodzin zamożnych oraz rodzin arystokratów. Przysługuje mężowi. Mąż ma prawo do posagu w momencie wzięcia ślubu. Ślub wzięty w karcie postaci również uprawnia do otrzymania posagu (za wyjątkiem sytuacji, w których żona została w karcie postaci uśmiercona). W przypadku dopisania posagu zalinkowany powinien zostać link z wątku ze ślubem (śluby nierozegrane nie będą uwzględniane) lub kartą postaci. Posag zostanie odebrany w przypadku niedotrzymania żałoby po zmarłej małżonce.

Wartość posagu zależny jest od statusu majątkowego panny.

Status majątkowyPrzysługujące punkty
Bogaty+ 400
Zamożny+ 200
Średniozamożny1+ 100
Niższy[nie dotyczy]

1 Tylko w uzasadnionych fabularnie przypadkach.


Pożyczka u Gringotta
Gringotta udziela pożyczki wyłącznie na konkretny cel, a udzielenie tej pożyczki należy odegrać (chociażby w jednym poście). Pożyczka może obejmować najwyżej 20% ceny danej inwestycji. Zwrócić należy 200% uzyskanej pożyczki (w przypadku pożyczonych 100 pkt należy zwrócić 200 pkt). Jeśli pożyczka nie zostanie zwrócona w przeciągu trzech fabularnych miesięcy, Gringotta przejmuje lokal lub przedmiot i wystawia go na sprzedaż (wydane punkty majętności przepadają).


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:32

Cennik inwestycji - skrytki bankowe
Zakup
Aby dokonać inwestycji, należy mieć w swojej skrytce rachunek, który na taką inwestycję pozwala. Inwestycja każdorazowo musi być zaakceptowana przez mistrza gry.

Inwestycji dokonuje się zgodnie z cennikiem znajdującym się w tym wątku za posiadane punkty majętności. Każdą decyzję należy wpierw skonsultować z mistrzem gry, są miejsca (głównie należące do monarchii brytyjskiej lub pozostające własnością rodów), których nie będzie się dało wykupić.

Poczynione inwestycje dają postaci dodatkowe dochody, które sumują się z punktami otrzymywanymi za wykonywanie zawodu i są dodawane wyłącznie w przypadku opisywania profesji zgodnie z wytycznymi umieszczonymi w wątku z doświadczeniem. Co do zasady lokal niskiej klasy daje +25 do zarobków, średniej +50, a wysokiej +75. Za klasę hodowli odpowiada jej prestiż.

Majątek włożony w badania naukowe zwraca się w wielkości 150% włożonego kapitału i wyłącznie w przypadku pomyślnego zakończenia badań.

Zakupioną inwestycją należy zainteresować się (nie musi być to post z wykonywaniem profesji, może być to tylko rozegrany wątek) przynajmniej raz na trzy miesiące, w innym przypadku lokal (lub inna inwestycja) upada.


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:33

Hodowle i zwierzęta - skrytki bankoweHodowle
Hodowle zostały wyodrębnione z inwestycji ze względu na ich specyfikę fabularną, ale mechanicznie funkcjonują dokładnie tak, jak pozostałe inwestycje. Również dzielą się na hodowle niskiej, średniej i wysokiej klasy. Cena hodowli zależy jednak od kilku czynników:

a) Od jej statusu: hodowla może być profesjonalna, przynosić stały zysk i stanowić źródło utrzymania. Może stanowić również jedynie zainteresowanie postaci i przynosić dochody jedynie okazjonalnie. Jedynie hodowle profesjonalne, przynoszące stały dochód, mogą być podmiotem wątków oraz opowiadań związanych z zawodem postaci, za które przysługują punkty doświadczenia. Jedynie hodowla profesjonalna przynosi stały zysk i jako inwestycja powiększa miesięczne zarobki.
b) Od rodzaju zwierząt hodowlanych: magiczne lub fantastyczne.
c) Od ich wielkości: istnieją zwierzęta mniejsze lub większe.
d) Od klasy inwestycji, a więc prestiżu hodowli, od niskiej przez średnią po wysoką. Należy przyjąć, że hodowle akceptowane w kartach postaci (za wyjątkiem hodowli nieodłącznie związanych z fabułą, jak np. hodowla aetonanów Carrowów) mają średni prestiż.
e) Dodatkowych nakładów początkowych wymagają hodowle zwierząt lub stworzeń wyjątkowo niebezpiecznych (są to trolle i hipogryfy).

Cennik hodowli:

PrzymiotCena
Opłata stała - należy z nią zsumować kolejne200
Nieprzynosząca stałego dochodu+ 100
Przynosząca stały dochód+ 400
Zwykłe zwierzęta+ 100
Fantastyczne zwierzęta+ 300
Małe zwierzęta+ 100
Duże zwierzęta+ 300
Niski prestiż0
Średni prestiż+ 100
Wysoki prestiż+ 300
Szczególnie niebezpieczne - opłata dodatkowa+ 400

Należy zsumować opłatę stałą oraz ceny trzech przymiotów, zależnie od wizji, a następnie, w razie potrzeby, dodać opłatę dodatkową. Hodowlę można rozwijać, uzupełniając jedynie różnicę w cenie, o ile ma to fabularny sens (można podnieść prestiż lub przejść z amatorstwa na zawodostwo, ale zamienić króliki w hipogryfy w obrębie tej samej hodowli byłoby już trudno).

Przedmiotem hodowli mogą być jedynie zwierzęta umieszczone w odpowiedniej tabeli sklepiku mistrza gry. Celem rozpoczęcia hodowli stworzeń, które nie zostały uwzględnione w sklepiku, należy wpierw pomówić z administracją forum.

Nie istnieje możliwość założenia hodowli: feniksów, skrzatów domowych ani smoków.

Hodowle, oprócz punktów majętności, przynoszą dochody w postaci hodowlanych zwierząt (jest to alternatywny sposób na ich zdobycie, równoznaczny z zakupem za PD w sklepiku lub za punkty majętności). Aby móc to uczynić, należy spełnić dwa warunki:

a) posiadać hodowlę od początku gry, zawartą w karcie postaci oraz otrzymać fabularny awans lub zdobyć hodowlę (amatorską lub profesjonalną) zgodnie z powyższą mechaniką;
b) posiadać biegłość ONMS na poziomie przynajmniej IV lub zarządzania na poziomie przynajmniej III.

Spełniwszy powyższe wymogi, postać zobligowana jest do napisania kilku opowiadań, liczących przynajmniej 1200 słów, tematem których będzie oswajanie, tresura, ujeżdżanie lub innego rodzaju przygotowywanie zwierzęcia do życia z ludźmi. Postać będąca właścicielem hodowli powinna się przez opowiadanie przewinąć, ale nie musi być jego głównym bohaterem (może być jedynie, przykładowo, obserwatorem tresury wykonywanej przez postać NPC). Można wkleić na forum tylko jedno opowiadanie na jeden miesiąc fabularny. Ilość takich postów wymaganych do zdobycia zwierzęcia, to 1 + 1 za każde 100 PD jego ceny w sklepiku MG (przykładowo: niuchacz będzie wymagał jednego opowiadania, koń dwóch, a abraksan czterech). Z otrzymanym w ten sposób zwierzęciem postać może zrobić, co chce - zachować, sprzedać innemu graczowi (np. za punkty ze skrytki) lub oddać.

Opowiadanie to nie może być jednocześnie rozliczone jako wątek z pracą niezależnie od natury hodowli.


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:33

Używki - skrytki bankowe
Aby mieć dostęp do jakichkolwiek narkotyków, niezależnie od charakteru wątku, należy je zakupić za punkty majętności. Nie można przyjmować, że postać bierze narkotyki pomimo braku ich faktycznego zużywania.

Poniżej znajduje się cennik:

NazwaCena
Diable ziele (10 sztuk)10
Złota Rybka (10 sztuk)15
Tęgoskór Żelaznozęby (10 sztuk)20
Wróżkowy pył (5 sztuk)25
Widły (5 sztuk)50
Śnieżka (1 sztuka)600


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:34

Kody - skrytki bankowe
Skrytka:
Kod:
<div class="ramka"><div class="ramkwew"><h15>Skrytka nr ID użytkownika</h15>
[b]Właściciel[/b]: Imię i nazwisko
[b]Uprawnieni[/b]: Imiona i nazwiska innych osób korzystających ze skrytki (np. małżonek)
[b]Klucz[/b]: Tak/Nie - czy zakupiłeś klucz w sklepiku MG?

<h14>Zawartość</h14>

Możesz porządkować w tym dziale posiadane przez Ciebie przedmioty.

<h14>Rachunek</h14>

<table class="tblz"><tr><td>Data</td><td>Podstawa</td><td>Wątek</td><td>Wynagrodzenie</td></tr><tr><td>XX.XX.XX<td>Za co?</td><td><a href="link">Link i nazwa lokacji</a></td><td>+/- 0</td></tr><tr><td>XX.XX.XX<td>Za co?</td><td><a href="link">Link i nazwa lokacji</a></td><td>+/- 0</td></tr><tr><td>XX.XX.XX<td>Za co?</td><td><a href="link">Link i nazwa lokacji</a></td><td>+/- 0</td></tr><tr><td>Suma środków</td><td></td><td></td><td>0</td></tr></table>

</div></div>

Jak dodać kolejny wiersz? Poniższy kod należy skopiować przed ostatni znacznik TR znajdujący się PRZED sumą środków.
Kod:
<tr><td>XX.XX.XX<td>Za co?</td><td><a href="link">Link i nazwa lokacji</a></td><td>+/- 0</td></tr>

Post z rzutem:
Kod:
[b]Imię i nazwisko[/b]:
[b]Fabularna data wątku[/b]:
[b]Opis wątku[/b]:
[b]Link do rozgrywki[/b]:


Powrót do góry Go down
 

Finanse

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Archiwa Departamentu Tajemnic :: Bank Gringotta-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-18