Wydarzenia






 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 [GEN] Jasnowidzenie

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: [GEN] Jasnowidzenie   14.02.16 21:56

Jasnowidzenie

Połowa lat 50. była rozkwitem mediumizmu i spirytyzmu nie tylko w czarodziejskim świecie, ale nawet wśród mugoli. W domach wielu młodych ludzi zaczynały pojawiać się talerzyki do wywoływania duchów (notabene nie ucieszyły one samych duchów, które odebrały to bardzo osobiście i złożyły nawet kilka skarg do Ministerstwa Magii na sposób, w jaki zaczęły być traktowane), odżyły przepowiednie sędziwego Nostradamusa oraz wielu innych wielkich jasnowidzów. Rosła ciekawość, a co za tym idzie – ilość szarlatanów, którzy podawali się za ludzi potrafiących ujrzeć przyszłość. I właśnie przez owych szarlatanów jasnowidze najczęściej spotykali się z kpiną i szyderstwem – do czasu, aż udowodnili przed światem swój talent.
Popularność zdobyli „Prorocy Imienia”. Jasnowidzący wykorzystują swój talent, przewidując przyszłość nowo narodzonego dziecka, na czego podstawie rodzice nadają dziecku imię. Jest to usługa, za którą pobiera się słoną opłatę, stąd szczególnie popularna zwłaszcza wśród wyższych sfer.
Jasnowidze posiadają „trzecie oko” zwane czasem okiem „wewnętrznym”, jest to dar niezwykle rzadko spotykany i pozwala widzieć przyszłość – wizje w inny sposób kształtują się u każdego czarodzieja, w inny sposób są odbierane i inaczej się przejawiają. Niejeden pochylał się nad zagadnieniem jasnowidzenia, usiłując zrozumieć jego działanie – magia ta jednak znajduje się obecnie poza kontrolą czarodziejów i nikt nie potrafi jej okiełznać. Tajemnicą poliszynela jest, iż Departament Tajemnic przeprowadza badania nad jasnowidzeniem – wyniki tych badań pozostają jednakże sekretem. Jasnowidze najczęściej zdobywają wiedzę o widzeniu przyszłości czerpiąc z własnych doświadczeń.


Postaci posiadające genetykę jasnowidzenia zobowiązane są przesłać administracji opis swoich zdolności celem umieszczenia ich w tym wątku. W opisie powinna znaleźć się specyfika zdolności, sposób ich odczuwania i wszystko, co mistrz gry powinien uwzględnić, opisując Twoja wizje. Opis powinien być krótki i treściwy.

W momencie pojawienia się na forum zapowiedzi nadchodzącego wydarzenia (prywatnego lub publicznego) osoba - niezależnie od tego, czy bierze w nim udział, czy nie - może rzucić w wątku zapowiedzi eventu kością k100. Przez wzgląd na wyjątkowy charakter genetyki, jasnowidz może wybrać (należy to zaznaczyć w poście z rzutem), czy chce otrzymać wizję przed rozpoczęciem wydarzenia, czy po. Organizator danego wydarzenia (mistrz gry lub gracz będący organizatorem) ma obowiązek przesłać takiej osobie prywatną wiadomość z wizją, uwzględniając poniższe wytyczne interpretacyjne. Różnica w wyborze odzwierciedla się w treści otrzymanej wizji. Ta otrzymana przed rozpoczęciem będzie skupiać się wydarzeniach kreowanych przez mistrza gry lub gracza-organizatora, pozwala jednak na wczesną reakcję jasnowidza, zaś ta otrzymana po wydarzeniu będzie mogła przedstawić konkretną sytuację wraz z konkretnymi osobami z uwzględnieniem zachowania innych graczy.

Gracz może spróbować też wywołać wizję u swojego jasnowidza, dostrzegając wydarzenia związane z innymi postaciami. W przypadku wątków nieskończonych - jasnowidz otrzyma wizję, kiedy wątek zostanie zakończony. Ilość takich prób podczas miesiąca uzależniona jest od biegłości genetyki. W poście, podczas którego inicjuje się otwarcie trzeciego oka u jasnowidza, gracz rozpisuje wybrane wątki (ich ilość uzależniona jest od posiadanych punktów genetyki) przyporządkowując je do cyfr 1-6. Jeśli jasnowidz posiada mniej punktów genetyki niż 50, część cyfr pozostanie pusta. Następnie gracz rzuca kością k100 oraz k6. Kość k6 odpowiada za wątek, który jasnowidz zdoła ujrzeć, k100 za klarowność wizji. Tak rozpisany rzut należy wysłać mistrzowi gry, który odeśle otrzymaną wizję.
Aby zainicjować otwarcie trzeciego oka należy posiadać przynajmniej I poziom biegłości wróżbiarstwa.

Do rzutu dodaje się posiadane punkty genetyki oraz punkty biegłości wróżbiarstwo łącznie przemnożone przez 2.

Jasnowidzów, którzy otrzymali wizję, obowiązuje absolutny zakaz poruszania tego wątku (nawet sugestiami) w tematach niefabularnych oraz na czacie forum. W przypadku złamania tej zasady, postać zostanie wykluczona z losowania wizji podczas kolejnych wydarzeń.

Samoistne wywoływanie wizji

Biegłość (bonus)Ilość prób/msIlość wątków do wyboru na kości k6
0-10-
211
3-2012
21-4013
41-6024
61-8025
81-10036

Klarowność wizji
WynikInterpretacja
120+(tylko na wydarzeniach) jasnowidz otrzymuje klarowną i szczegółową wizję, w której pod kontrolą Mistrza Gry może wykonać  pojedynczy gest, który odbije się w przyszłości (może tego dokonać w dowolnym momencie w trakcie wydarzenia, niezależnie od tego, czy otrzyma wizję przed czy po).
111 - 120(tylko na wydarzeniach) jasnowidz otrzymuje klarowną i szczegółową wizję, w której wypowiedziane przez jasnowidza i zaakceptowane przez Mistrza Gry słowa zostaną usłyszane przez osobę, którą widzi(może tego dokonać w dowolnym momencie w trakcie wydarzenia, niezależnie od tego, czy otrzyma wizję przed czy po).
101 - 110 jasnowidz otrzymuje klarowną wizję oraz jeden krótki, dodatkowy przebłysk z teraźniejszości oczami jednej z osób, których wizja dotyczy (w chwili, gdy wizja się urzeczywistnia).
100(krytyczny sukces) klarowna, bardzo dokładna i jednoznaczna wizja najistotniejszego momentu wydarzenia uwzględniająca grożące niebezpieczeństwo i w miarę możliwości sięgająca dalej niż pojedynczy event; wrażenia wzrokowe, słuchowe, zapachowe i dotykowe.
85 - 99raczej klarowna wizja kluczowego momentu, niekoniecznie z uwzględnieniem jego zakończenia; wrażenia wzrokowe i słuchowe
75 - 84mętna wizja uwzględniająca kluczowy moment; wrażenia wzrokowe i zapachowe.
60 - 74mętna wizja uwzględniająca niekoniecznie istotny moment; wrażenia wzrokowe
40 - 59pojedynczy element wydarzenia; wrażenia wzrokowe
30 - 39pojedyncze, niewiele wnoszące dźwięki, słowa lub głosy; wrażenia słuchowe
1(krytyczna porażka) fałszywa wizja

Zdolności graczy
Cassandra Vablatsky (1):
 
Constantine Ollivander (4):
 
Lysandra Vablatsky (0):
 
Ramsey Mulciber (0):
 
Lorraine Prewett (0):
 
Sybilla Vablatsky (7):
 



Wróżenie przyszłości z fusów, wosku i szklanej kuli.

Jasnowidzenie odróżnić należy od wróżbiarstwa nauczanego w Hogwarcie; choć naturalny dar trzeciego oka pozwala lepiej rozumieć tajniki czytania z gwiazd, dłoni, czy fusów, w żadnym razie nie może zostać wyuczony. Jest czymś, z czym człowiek się rodzi, wróżbiarstwa natomiast da się nauczyć – choć niewątpliwie czarodzieje, którzy urodzili się bez szczególnych predyspozycji, osiągać będą w nim niższe wyniki. Jasnowidze nie są w stanie kontrolować „trzeciego oka”, nie od nich zależy, kiedy zostanie otwarte.  
Wróżenie jest najmniej precyzyjną dziedziną magii, co podkreślało już przez lata wielu wybitnych teoretyków. Badania wciąż są nieduże, naukowcy z pewnością nie odkryli jeszcze wszystkich meandrów owej sztuki. Jest to zdolność niepojęta, tajemnicza, wokół której snują się przede wszystkim domysły – i której wciąż nie każdy dowierza.

Postać posiadająca biegłość wróżbiarstwa, nawet nie będąca jasnowidzem może spróbować swoich sił w przepowiadaniu przyszłości, jest to jednak metoda wymuszona i wywołana za pomocą umiejętności, dlatego jest niedokładna i bardzo symboliczna. Wróżbita uzbrojony w odpowiednie narzędzia, w herbacianych fusach, wosku lub szklanej kuli może zobaczyć jedynie kształt, który odpowiednio zinterpretowany będzie stanowił mglistą wizję przyszłości.



Powrót do góry Go down
 

[GEN] Jasnowidzenie

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika :: Genetyki i umiejętności-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-18