Przewodnik po forumWielkość oraz rozbudowanie naszego forum z początku może przytłaczać. Dla wszystkich zagubionych przygotowaliśmy przewodnik ułatwiający poruszanie się po forum. Dzięki niemu nie ominiesz żadnego ważnego tematu.
W przypadku pytań lub wątpliwości napisz w temacie z FAQ lub bezpośrednio zwróć się do kogoś z personelu pomocniczego.
Pierwsze kroki na forumSwoją przygodę na Morsmordre zacznij od przeczytania
opisu fabuły. Dzięki
kalendarium poznasz tło historyczne potrzebne do napisania karty postaci. O wydarzeniach, które zdążyły się odbyć już na forum, możesz poczytać w
kalendarzu. Aby zapoznać się z kulturą lat 50., zwyczajami, muzyką czy magicznymi chorobami, zapoznaj się z tematami w
opisie świata.
W temacie dotyczącym
karty postaci znajdziesz jej wzór oraz porady dotyczące tworzenia swojego bohatera. Warto zapoznać się z
poszukiwaniami graczy bądź samemu odszukać tam potrzebnych relacji.
Przed stworzeniem postaci zapoznaj się z
mechaniką forum. W tym temacie dowiesz się m.in., ile przysługuje ci punktów statystyk postaci i jak je rozłożyć. W celu zakupu przedmiotów lub umiejętności odwiedź
sklepik Mistrza Gry. Zakup odnotuj w temacie z
rozwojem postaci.
Po akceptacji kartyPo zaakceptowaniu karty możesz rozpocząć rozgrywkę. Wcześniej jednak warto założyć temat w
powiązaniach. Możesz skorzystać z przygotowanego przez administrację
kodu relacji.
Listowny kontakt z innymi postaciami i mistrzem gdy umożliwi
sowia poczta. Przed założeniem tematu zaznajom się z dotyczącymi jej
zasadami.
Warto założyć dla swojej postaci
wsiąkiewkę, dzięki której uporządkujesz swoje należności oraz prowadzone wątki. Więcej o tym znajdziesz w temacie
czym są wsiąkiewki? Opowiadania z życia swojej postaci możesz również zamieścić w
Kartach Tarota, więcej o nich przeczytasz w odpowiednim
temacie.
Jeżeli masz ochotę zainwestować w coś punkty majętności, poczytaj o
finansach, załóż
skrzynkę bankową. Zebrane środki możesz wydać na
Czekoladowe Żaby lub dobra wszelakie dostępne w sklepiku Mistrza Gry.
Rzucanie zaklęćZapoznaj się z
poradnikiem rzutów kością oraz mechaniką forum. W
spisie zaklęć oraz
spisie eliksirów wraz z ingrediencjami odnajdziesz efekt ich działania oraz ST wymagane do sukcesu, podobnie jak w
spisie klątw. Kilka słów o walce, pojedynkach oraz rzucaniu zaklęć znajdziesz w części mechaniki dotyczącej
walki. Zainteresowanych zachęcamy również do korzystania z
mechaniki walki wręcz.
WydarzeniaNa Morsmordre
wydarzenia dzielą się na ogólnoforumowe (dostępne dla wszystkich postaci), przeznaczone dla określonej grupy graczy (poprzedzają je zapisy), związane z organizacjami (dla Zakonu Feniksa i Rycerzy Walpurgii) oraz
prywatne (organizowane przez graczy). Jeżeli chcesz zorganizować jedno z nich, zapisz się wcześniej do
kolejki wydarzeń prywatnych. Możliwa jest również organizacja
badań, o których przeczytać można
tutaj.
Udział w wydarzeniach organizowanych przez mistrza gry wynagradzany jest punktami doświadczenia.
Wydarzeniem stałym, organizowanymi każdego miesiąca, jest
Klub Pojedynków, który znajduje się w
Domu pojedynków.
Punkty doświadczeniaPunkty doświadczenia są odzwierciedleniem aktywności forumowej. O tym, jak je zbierać, dowiesz się w temacie dotyczącym
zdobywania punktów. Możesz wydać je na przedmioty ze sklepiku mistrza gry.
Aby upomnieć się o zdobyte punkty doświadczenia, rozliczenia zamieść w temacie z
doświadczeniem.
ZgrupowaniaNa forum istnieją dwie główne organizacje -
Rycerze Walpurgii i
Zakon Feniksa. Przed dołączeniem do któregokolwiek ze zgrupowań zapoznaj się z jego opisem. Pamiętaj o tym, żeby wpasować się w ideologię grupy.
Przygodę w organizacji rozpoczynasz od rangi sojusznika, a dopiero później uzyskujesz status pełnoprawnego jej członka. Możesz przysłużyć się organizacji wynajdując nowe śmiercionośne mikstury i zaawansowane zaklęcia niosące pomoc w jednostce badawczej lub stając w szeregach Gwardii Zakonu lub Śmierciożerców.
Będąc członkiem Zakonu lub Rycerzy, zgadzasz się na udział w wydarzeniach organizowanych dla danej grupy oraz w
misjach pobocznych. W przypadku braku aktywności możesz zostać usunięty z organizacji. Pamiętaj, że większość wydarzeń wiąże się z zagrożeniem życia Twojej postaci.
W tematach dotyczących organizacji możesz przeczytać o korzyściach płynących z przynależności do Rycerzy oraz Zakonu.
Dodatkowe▲ Administracja informuje o zmianach na forum w
ogłoszeniach, ale jeśli nie chcesz przegapić żadnej nowości, zapisz się na
listę prenumeracyjną.
▲ Wiele fabularnych informacji znajdziesz także w subforum poświęconym całkowicie
mediom, gdzie publikowane są w formie klimatycznych artykułów.
▲ Pomysłu na pechowy wątek możesz poszukać w
parszywkach.
▲ Natomiast z konta
Ain Eingarp możesz odegrać każdą potrzebną do fabuły postać.
▲ Alchemicy mogą każdego fabularnego miesiąca losować
ingrediencje.
▲ Na forum dostępne są
minigry, które mogą urozmaicić prowadzone wątki.
▲ Badacze mogą tworzyć nowe eliksiry, zaklęcia, przedmioty. Więcej o działalności naukowej przeczytasz w temacie dotyczącym
badań.
Przydatne linki▲
Regulamin▲
Mapa forum▲
Mapa lokacji▲
Propozycje