Wydarzenia






 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share
 

 Świstokliki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
Mistrz gry

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
ZWINNOŚĆ : 0
SPRAWNOŚĆ : 0
Genetyka : Czarodziej
Świstokliki Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500

Świstokliki Empty
PisanieTemat: Świstokliki   Świstokliki I_icon_minitime05.01.19 16:19

Świstokliki

Świstokliki to magiczne przedmioty, które pozwalają na podróżowanie z miejsca do miejsca każdemu czarodziejowi Są doskonałą alternatywą dla osób nie posiadających uprawnień do teleportacji lub nie lubiących innych magicznych środków transportu, jak miotły i kominki. Często służą do odbywania dalekich podróży w obrębie kraju lub za granicę, nierzadko też prowadzą do miejsc trudno dostępnych innymi sposobami lub lokalizacji całkiem nieznanych.

Choć wyglądają jak przedmioty zwykłego użytku, za ich stworzeniem kryją się skomplikowane operacje magiczne, wymagające niemałej wiedzy i umiejętności z zakresu numerologii oraz transmutacji.

Tworzenie świstoklików
Tworzenie świstoklików wymaga znajomości numerologii na poziomie co najmniej II. Do przygotowania świstoklika potrzebna jest ingrediencja astronomiczna oraz dowolny niemagiczny przedmiot, w którym postać zamierza ukryć świstoklik. Inkantacją służącą do utworzenia świstoklika jest portus (transmutacja).

Ingrediencje astronomiczne można zakupić za punkty majętności lub doświadczenia w sklepiku MG lub wylosować w temacie z ingrediencjami.

Świstoklik, który ma mieć fabularne zastosowanie musi zostać mechanicznie stworzony. W tym celu należy napisać post opisujący pracę nad nim przy użyciu wybranego dowolnego niemagicznego przedmiotu, ingrediencji i rzucenie zaklęcia transmutującego (portus).

Krytyczny sukces podczas tworzenia nadaje mu dodatkową właściwość: świstoklik w magiczny sposób broni się przed zniszczeniem.

Świstoklik musi być stworzony w miejscu, do którego przenosi, gdzie postać zapozna się z otoczeniem, wybierze lub dopasuje do scenerii przedmiot. Ponieważ tworzenie magicznych przedmiotów nie jest proste, wymaga koncentracji i sporo czasu — otoczenie powinno być spokojne, przyjazne, sprzyjające magii. Nie można stworzyć świstoklika w sytuacji zagrożenia. Fabularnie stworzenie świstoklika zajmuje postaci około godziny (III i IV poziom biegłości) lub dwóch (II poziom biegłości).


BAZAWymagania, zasięg i możliwości działania
Księżycowy pył• Świstoklik może przenieść do dwóch osób jednocześnie.
• Działa pomiędzy dwoma pospolitymi lokalizacjami.
• Działa na terenie kraju.
• Może być pochwycony przez każdego.
• Jego moc znika po 1 użyciu.
ST zaklęcia portus wynosi 40, wymagany jest II poziom numerologii.
Srebrny gwiezdny pył• Świstoklik może przenieść do pięciu osób jednocześnie.
• Działa pomiędzy dwoma pospolitymi lokalizacjami lub jedną magiczną, a jedną pospolitą.
• Działa pomiędzy państwami, nie kontynentami.
• Może być zabezpieczony dla konkretnej grupy osób (wymaga posiadania czegoś wspólnego, np. związanego ze świstoklikiem przedmiotu w dowolnej ilości egzemplarzy).
• Jego moc znika po 2 użyciach.
ST zaklęcia portus wynosi 60, wymagany jest III poziom numerologii.
Sproszkowany meteoryt• Świstoklik może przenosić duże grupy.
• Działa pomiędzy dowolnymi lokalizacjami, niezależnie od ich zabezpieczeń magicznych*.
• Działa na całym świecie.
• Może, ale nie musi być zastrzeżony dla konkretnych osób (wymaga włosa każdej z nich).
• Jego moc znika po 3 użyciach.
ST zaklęcia portus wynosi 80, wymagany jest IV poziom numerologii.

Lokalizacje pospolite należy rozumieć jako domy i obszary ogólne, łatwo dostępne, wspólne.
Lokalizacje magiczne są to lokalizacje o wyższym poziomie bezpieczeństwa: (tj. obłożone co najmniej 3 różnymi zaklęciami; lokalizacje ściśle powiązane z organizacjami, Hogwart wyłącznie na błoniach, Szpital św. Munga wyłącznie w witrynie lub Ministerstwo Magii - jedynie w Sali Świstoklików).


Należy pamiętać, że do stworzenia świstoklika pomiędzy krajami niezbędna jest zgoda Ministerstwa. W tym celu należy wystosować prośbę do Departamentu Transportu  Magicznego. Inaczej wychwycą go ministerialne bariery - i zablokują jego moc.

Stworzone świstokliki należy zgłosić w aktualizacjach według poniższego kodu, a zostaną przypisane do ekwipunku postaci.
Kod:
[b]Kto[/b]: Imię i nazwisko postaci
[b]Typ:[/b] Typ świstoklika I lub II
[b]Przedmiot:[/b] Niemagiczny dowolny przedmiot wybrany jako świstoklik
[b]Lokalizacja docelowa[/b] Lokalizacja, w której został stworzony, do której będzie wracał świstoklik (link)
[b]Lokalizacja dodatkowa:[/b] Druga lokalizacja, pomiędzy którą kursuje świstoklik (link, dot. tylko typ II)
[b]Tworzenie[/b]: Link do posta, w którym świstoklik został stworzony
[b]Aktywowanie[/b]: Link do posta, w którym świstoklik został aktywowany (dotyczy tylko II typu]
Korzystanie ze świstoklików
Świstokliki dzielą się na dwa typy:

Nieaktywny świstoklik (typ I) może być przenoszony. Jego aktywowanie jest akcją - trzymany w ręku przeniesie jego właściciela wraz z każdym, kto go uchwyci (uchwycenie jest akcją). Do aktywowania świstoklika wymagana jest biegłość numerologii na poziomie I.

Zawsze aktywny świstoklik (typ II)  podczas okresu swojej ważności (dopóki nie straci mocy) przenosi postaci z miejsca A do miejsca B. Jego dotknięcie powoduje natychmiastową deportację. Przedmiot będący świstoklikiem przebywa pomiędzy dwoma lokalizacjami określoną i jednakową ilość czasu - kursuje między nimi wraz z pasażerami.

Świstoklik typu I musi być aktywowany i dezaktywuje się zaraz po przeniesieniu do miejsca docelowego. Można go przenosić, ale, gdziekolwiek nie zostałby użyty, zawsze przenosi do lokalizacji docelowej (tej, w której został stworzony).

Jeśli ze świstoklika korzysta więcej niż jedna osoba wszyscy zainteresowani podróżą muszą go dotknąć w jednym czasie (w jednej kolejce) lub dotykać siebie wzajemnie, aby mogło dojść do transferu. Nie pochwycenie w porę przedmiotu lub osoby z nim połączonej oznacza spóźnienie na świstoklik i nieudaną wyprawę dla tej osoby. Podróż świstoklikiem trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund w zależności od odległości.

Dezaktywacja świstoklika przed przybyciem na miejsce docelowe może grozić rozszczepieniem lub śmiercią.


Powrót do góry Go down
 

Świstokliki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika-
Styl: Caelan + Cassandra + Justine

Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.


Baner small nobg

Morsmordre 2015-19