
Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić jedną dowolną umiejętność (oprócz magii bezróżdżkowej) lub genetykę oraz inne statystyki, biegłości i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym "dług" zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20) i dokupić jedną dowolną umiejętność, na przykład oklumencję, zacznie jednak wówczas grę z kredytem -1000 PD (500 + 500 za oklumencję).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - maksymalnie 100 (1000) lub 100 (1000) + cena wybranej umiejętności
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.


Rachunek:
Uzasadnienie: jestem gwardzistą, sprawnie naprawiłem dużo anomalii a do tego przeżyłem pobyt w Azkabanie, chroniąc nie tylko siebie, ale i otaczających mnie ludzi! (pomijając bathildę, ale tak miało być ok)
Zdobyto: + 2 punkty statystyk do OPCM
+
light the way


Biegłość: numerologia III, astronomia I
Ilość wydanych punktów: 25PB (23 - numerologia + 2 - astronomia) z reszty
Uzasadnienie: karta zmiany
+

the sound of rustling leaves or wind in the trees
and somehow
the solitude just found me there


Rachunek: 178 - 160 = 18
Uzasadnienie: Jako Śmierciożerca Morgo zna tajniki czarnej magii, ale musi pamiętać również o antagonistycznej do niej obronie. Żeby odpowiednio wykonywać powierzone mu zadania, poszerza wiedzę z zaklęć defensywnych, które wykorzystywał na misjach, anomaliach, podczas treningów.
Zdobyto: 2PS do OPCM
GRINGOTT
Imię i nazwisko postaci: Morgoth Yaxley
Skrytka: link
Uzasadnienie: zaopatrzenie na misję
Zdobyto: Zaczarowana torba (sakwa, plecak)
+



They call him The Young Wolf. They say he can turn into a wolf himself when he wants. They say he can not be killed.


Rachunek: 442 - (80 x 5) = 42
Uzasadnienie: Edgar pracuje z klątwami, a do ich łamania kluczowa jest wiedza z zakresu obrony przed czarną magią. Poza tym starał się walczyć z anomaliami, kiedy jeszcze szalały po Wielkiej Brytanii, czasem wpadając na złych Zakonników, z którymi trzeba było wówczas krzyżować różdżki. Bierze również udział w misjach na rzecz Czarnego Pana, gdzie też w praktyce ćwiczy zaklęcia defensywne.
Zdobyto: 5 OPCM
+



kings and queens


Rachunek: 180-10
Uzasadnienie: W wielkim smutku jestem po zniszczeniu lodziarni i muszę pocieszyć się łakociem
Zdobyto: czekoladowa żaba
+



Am I doing this right?
I just realized that I might
Not know what the hell is going on!
Get a better mirror!
Look a little closer!
Stare a little longer!
THEY WERE WRONG


Suma punktów biegłości na start: 85
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: sowa


Imię i nazwisko postaci: Alphard Black
Skrytka: tutaj
Uzasadnienie: W tym poście Black zachodzi do Banku Gringotta, aby wyrobić sobie kluczyk do prywatnej skrytki, który uprawnia go do korzystania z lokat o wysokim oprocentowaniu. Alphard zna się na ekonomii i wie, że jest to inwestycja, która może przynieść mu ogromne korzyści w przyszłości.
Zdobyto: kluczyk z Gringotta (200 PM)
+
Ostatnio zmieniony przez Alphard Black dnia 05.08.19 12:43, w całości zmieniany 1 raz
and giving it up


Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100
Wydane punkty doświadczenia: 100-50= 150
Zdobyto: sowa

Suma punktów biegłości na start: 78 (odjęłam 8 punktów ze statystyk)
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 100 PD
Zdobyto: sowa, pies



Ostatnio zmieniony przez Cynthia Malfoy dnia 08.08.19 18:01, w całości zmieniany 1 raz
even in a cage,
even dressed in silk.


Rachunek: 432 - 400 = 32
Uzasadnienie: Lorraine jest członkinią zakonu, bierze udział w misjach pobocznych organizacji, a podczas nich szkoli swoje umiejętności magiczne
Zdobyto: + 3 do uroków i + 2 do OPCM
+

Chcę, aby wszyscy tę prawdę poznali.
Jeden to lepkim pochlebstwem uczyni.
Inny - spojrzeniem, co jak piołun pali.
Tchórz się posłuży wtedy pocałunkiem,
Człowiek odważny - ostrzem zimnej stali"


Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: sowa

Rachunek: 429 - 400 = 29
Uzasadnienie: Marcella jest policjantką, musi potrafić magię bojową, w dodatku uczestniczy spotkaniach Klubu Pojedynków i jest w Zakonie Feniksa - dba więc żeby jej magia bojowa również była na wysokim poziomie.
Zdobyto: 5 pkt w urokach
+


Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100
Wydane punkty doświadczenia: 0 - 50 = -50
Zdobyto: darmowa różdżka, sowa

i need air
i need empty fields round me
and legs pounding along roads
and sleep
and animal existence


Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: Sowa
zwalił mnie na kolana
ja jestem białym śniegiem
który do morza spada


Strona 1 z 70 • 1, 2, 3 ... 35 ... 70