Morsmordre
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Wydarzenia


Ekipa forum
Login:

Hasło:

Rozwój postaci III
AutorWiadomość
Rozwój postaci III [odnośnik]03.08.19 12:13
First topic message reminder :

Rozwój postaci

Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.

Podczas tworzenia karty postaci można zakupić jedną dowolną umiejętność (oprócz magii bezróżdżkowej) lub genetykę oraz inne statystyki, biegłości i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym "dług" zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20) i dokupić jedną dowolną umiejętność, na przykład oklumencję, zacznie jednak wówczas grę z kredytem -1000 PD (500 + 500 za oklumencję).

Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.

Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.

Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.


Przy tworzeniu karty postaci:

rozwiń:


Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:

rozwiń:


Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:

rozwiń:


Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:

rozwiń:


*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Mistrz gry
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci III - Page 33 Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki

Re: Rozwój postaci III [odnośnik]10.01.21 22:41
Imię i nazwisko postaci: Nicholas Bulstrode
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 200
Wydane punkty doświadczenia: 100
Zdobyto: różdżka na start (0 PD), zwykła miotła (0 PD), klucz do skrytki u Gringotta (100 PD)

+
Nicholas Bulstrode
Zawód : naukowiec
Wiek : 28
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
If I fail it is only because I have too much pride and ambition.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t8984-nicholas-bulstrode https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/t9172-nicholas-bulstrode https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/t9171-skrytka-bankowa-nr-1117 https://www.morsmordre.net/t9174-nicholas-bulstrode#277930
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]11.01.21 6:19
Imię i nazwisko postaci: Michael Tonks
Rachunek: 488-320=168
Zdobyto: 4 pkt OPCM
Uzasadnienie: Jako starszy auror i aktywnie działający na wojnie członek Zakonu Feniksa, Michael nieustannie ćwiczy swoje umiejętności z dziedziny OPCM, wykazywał się nimi także podczas odsieczy Just z Tower. W Azkabanie wielokrotnie przywoływał potężne patronusy, pomimo narastających obrażeń psychicznych. Salvio Hexia potrafi rzucić beztrosko nawet w obecności trupa lub na widok zaginionego przyjaciela, potrafi też odganiać duchy, przywołuje potężne tarcze, wykrywa pułapki, a nawet bez trudu rzuca Ascendio w sytuacji po-pełniowego osłabienia i okropnego stanu psychicznego. Białą magią posługuje się z pewnością i wprawą.

Imię i nazwisko postaci: Michael Tonks
Biegłość: historia magii - zapomnienie z poziomu II na I
Ilość wydanych punktów: 8 PB wraca do reszty
Uzasadnienie: Michael niegdyś interesował się historią magii i sporo czytał na ten temat, ale odkąd wybuchła wojna nie ma do tego głowy ani wolnego czasu. Ostatni raz musiał fabularnie wykazać się rozwiniętą znajomością historii magii 20 kwietnia 1957 (poskramianie poltergeista), chciałabym więc obniżyć biegłość o poziom z końcem września 1957 (zwrócone punkty wydam dla porządku dopiero w kolejnym okresie fabularnym). Tonks ma na głowie patrole dla Biura Aurorów Longbottoma, został też starszym aurorem, co wiąże się z większą ilością obowiązku. Oprócz tego czynnie działa na rzecz Zakonu, podejmuje się prac dorywczych aby utrzymać rodzinę, był zajęty kupnem i remontem nowego domu, ma na głowie ukrywanie się w pełnię przed brygadzistami (konieczność szukania nowych miejsc, i dla siebie i w celu przekonania do sprawy Zakonu wilkołaków), a ostatni wolny czas poświęcił na naukę anatomii i numerologii. Od dawna nie miał książki w ręku, wojna skutecznie obrzydziła mu czytanie i wspominanie historii arystokratów, polityka stała się dla niego mniej skomplikowana (popiera własną stronę, nie myśląc juz o zawiłościach), a lipcowe oberwanie Cruciatusem i sierpniowe aresztowanie Just skutecznie uniemożliwiały mu pamiętanie o dawnych zainteresowaniach - zły stan psychiczny odbierał ochotę na czytanie dla przyjemności i podtrzymywanie zainteresowań, propaganda Walczącego Maga skutecznie zraziła Michaela do polityki.
Fabularnie tutaj wspominam o tym, że nie mam czasu na książki o historii magii i uczę się innych rzeczy; a tutaj i tutaj lamentuję nad tym, że nie mam czasu ogarnąć półek w kuchni i właściwie na nic. Wątków o coraz gorszym stanie psychicznym mam aż za dużo (Deirdre i Cruciatus w połowie lipca, 21 sierpnia, Azkaban 20 września), podlinkuję w razie potrzeby tears

+4 OPCM, -320 PD
Obniżenie poziomu historii magii nie może zostać przyjęte z uwagi, chociażby na jeden z wątków tutaj, w którym Michael wykazuje się wiedzą na poziomie wyższym niż podstawowy(I). Nie minęło zatem przynajmniej 6 fabularnych miesięcy, które zezwalałby na zapomnienie II poziomu historii magii.

rozumiem i przepraszam za niedopatrzenie, nie byłam pewna co wlicza się jako pierwszy poziom a co już jako drugi - wszystko jasne!


You can tame a big bad wolf
if you don't feed him



Ostatnio zmieniony przez Michael Tonks dnia 15.01.21 22:15, w całości zmieniany 2 razy
Michael Tonks
Zawód : Rebeliant
Wiek : 35
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Kawaler
Can I not save
One from the pitiless wave?
OPCM : 42 +4
UROKI : 34 +2
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 11
Genetyka : Wilkołak
Rozwój postaci III - Page 33 7f6edca3a6f0f363d163c63d8a811d78
Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t7124-michael-tonks https://www.morsmordre.net/t7131-do-michaela https://www.morsmordre.net/t7129-wilkolak-mugolak https://www.morsmordre.net/f139-mickleham-old-london-rd-1 https://www.morsmordre.net/t7132-skrytka-bankowa-nr-1759#189352 https://www.morsmordre.net/t7130-michael-tonks
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]11.01.21 19:56
Imię i nazwisko postaci: Gwendolyn Grey
Rachunek: 460-(3*80)=220
Zdobyto: +3 OPCM
Uzasadnienie: Cały czas nie przestaje pracować nad swoimi umiejętnościami magicznymi. Korzystam z nauk zdolniejszego ode mnie Michaela Tonksa, który pokazuje mi, jak nakłada się kilka trudniejszych pułapek. Gdy znajduje wolną chwilę, sięgam po książki dotyczące czarów pojedynkowych i nawet staram się ich użyć, choć pierwsze próby nie zawsze są przecież sukcesami. Ponadto używam magii obronnej także w sytuacjach codziennych, np. aby ochronić się przed złą pogodą lub znaleźć zaginionego psa. W końcu biorę udział w stresujących patrolach w Londynie, gdzie – jak się okazuje – zaklęcia wychodzą mi sprawniej, niż aurorowi, który powinien być w dziedzinie obrony przed czarną magią specjalistą. Korzystam więc bezustannie z czarów z tej dziedziny, poznając je coraz lepiej i czując się w nich coraz bieglejsza, co zdaje się być absolutną podstawą do przetrwania trwającej aktualnie wojny.

Wszystkie wątki zostały rozpoczęte i zakończone po poprzednim rozwoju.

Zgodnie z opisem statystyk, umiejętności Gwen w dziedzinie obrony przed czarną magią są na poziomie zaawansowanym, co odzwierciedla dużą wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Prosimy o głębokie przemyślenie, czy kreacja postaci powinna posiadać tak wysoką statystykę. W obecnej chwili odbiega ona od tego, jak postać kreowana jest w fabule i nie powinna swoimi umiejętnościami przewyższać postaci, dla których wysoka statystyka OPCM jest kluczowa w ich rozwoju.

W takim razie proszę o informacje, drogi Mistrzu Gry, w którym kierunku mogę rozwinąć postać, skoro jestem blokowana w KAŻDYM kierunku, na dodatek ZAWSZE podając i argumenty, i linki do wątków, co nie jest wymagane przy każdej z postaci?

Prosimy po prostu przeczytać informacje otrzymane od mistrza gry.


Przypominała sobie, że Jaskółka porównywała śnienie do ogrodu, mówiła, że można dzięki niemu choć na chwilę opuścić więzienie, naprawdę
poczuć niebo.


Ostatnio zmieniony przez Gwendolyn Grey dnia 16.01.21 9:07, w całości zmieniany 1 raz
Gwendolyn Grey
Zawód : malarka, ilustratorka "Czarownicy"
Wiek : 21
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Panna
Bo tylko tak idzie wytrzymać: śmiejąc się z ponurych zdarzeń. A im chętniej się mnożą, tym częściej należy się śmiać.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica
Za rogiem zawsze będzie czyhał jakiś nowy koszmar
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t5715-gwendolyn-grey-budowa https://www.morsmordre.net/t5762-varda https://www.morsmordre.net/t5761-gwen-grey#135984 https://www.morsmordre.net/f143-kornwalia-puddlemere-dwor-macmillanow https://www.morsmordre.net/t5764-skrytka-bankowa-nr-1412#135988 https://www.morsmordre.net/t5763-gwen-grey#135987
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]12.01.21 0:37
Imię i nazwisko postaci: Celine Lovegood
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 50 PM - 25 wydane na wróżkowy pył
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: sowa, wróżkowy pył (5 sztuk)


there's a part of me that's desperate for changes, tired of being treated like a pawn. but there's a part of me that stares back from inside the mirror, part of me that's scared I might be wrong, that I can't be strong...
Celine Lovegood
Zawód : Baletnica
Wiek : 21 lat
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Panna
the men of the village were kind to us, but the women of the village soon grew cold.
OPCM : 5 +3
UROKI : 3
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 4 +2
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 26
SPRAWNOŚĆ : 11
Genetyka : Półwila

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t9177-celine-lovegood#278139 https://www.morsmordre.net/t9212-dziadek#279452 https://www.morsmordre.net/t9215-brzydkie-piekne-kaczatko#279468 https://www.morsmordre.net/f184-grimmauld-place-12 https://www.morsmordre.net/t9214-skrytka-bankowa-2148#279459 https://www.morsmordre.net/t9213-celine-lovegood#279455
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]13.01.21 14:12
Imię i nazwisko postaci: Wendelina Selwyn
Rachunek: 245-(3*80)=240
Zdobyto: +3 Eliksiry
Uzasadnienie: Alchemia to moja pasja, moja ucieczka, moje wszystko. Bez niej nie byłabym sobą. Bezustannie warzę, myślę od wyższością tej sztuki nad innymi, sięgam po naukowe księgi. Jestem powiązana z rodzinną produkcją fajerwerków.  Czytam o wpływie księżyca na tworzenie eliksirów nawet w trakcie choroby. Tworzę eliksiry na zamówienie szlachty oraz wiem jak wykorzystać je w boju (choć koniec końców, nie wykorzystuje). Tłumaczę czym jest eliksir Midasa. Tworzę specyfiki na własne potrzeby oraz pokazuje innym, jak to robić. Nie ulega wątpliwości, że jestem nadzwyczajna, nawet gdy trochę mi nie wychodzi, albo gdy przez własne eksperymenty zmieniam się w pingwina.

Imię i nazwisko postaci: Wendelina Selwyn
Biegłość: ekonomia I
Ilość wydanych punktów: 2
Uzasadnienie: Wendelina jest zainteresowana działaniami swojej rodziny i gdy tylko jest do tego dopuszczana, dba o jego interesy. Pomaga w sprzedaży fajerwerków oraz pilnuje promocji rodzinnego biznesu w muzeum, gdzie też przyznaje sama przed sobą, że po powrocie do domu musi doczytać na tematy z tym związane. Ponadto prowadzi samodzielnie niewielkie interesy, przyjmując zlecenia od innych szlachciców. Jako szlachcianka jest też odpowiedzialna za wydawanie przyjęć i ich organizacje. Jest też charakterem dokładnym i skrupulatnym w swoich poczynaniach. Z tego powodu wydaje mi się, że wiedza Wendy w tej dziedzinie na pewno w ostatnim czasie powiększyła się, a sama biegłość po prostu pasuje do kreacji tego charakteru.

+


Czy wiesz, że gdy fajerwerki wybuchają swoim jasnym blaskiem w powietrzu można wyczuć zapachkwiatu bzu?



Ostatnio zmieniony przez Wendelina Selwyn dnia 14.01.21 13:57, w całości zmieniany 1 raz
Wendelina Selwyn
Zawód : tworzę gwiazdy, co nikną po chwili
Wiek : 24 lata
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Gdy Wasz świat spłonie, mój rozkwitnie pełnią swoich sił
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica
Chyba słyszę ognia trzask
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t8170-wendelina-selwyn-budowa#234905 https://www.morsmordre.net/t8254-shaula#238605 https://www.morsmordre.net/t8252-wendelina-selwyn#238596 https://www.morsmordre.net/f84-boreham-palac-beaulieu https://www.morsmordre.net/t8256-skrytka-bankowa-nr-1956#238609 https://www.morsmordre.net/t8255-wendelina-selwyn#238606
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]13.01.21 23:32
Imię i nazwisko postaci: Primrose Burke
Rachunek:300 PD - 300 PD = 0 PD
Uzasadnienie: Primrose jest twórcą talizmanów, ale aby skutecznie robić talizmany musi mieć odpowiedni sprzęt. W czasie nauki z Frances dowiaduje się, że warto zainwestować w dobrej jakości kociołek, gdyż to znacznie ułatwi kobiecie pracę oraz ją przyspieszy. Primrose otrzymuje zlecenia na talizmany i wie, że nie może pozwolić sobie na zbyt wiele pomyłek i marnowanie ingrediencji, więc inwestycja w kociołek, który ułatwi pracę jest jak najbardziej wskazana.
Zdobyto: Kociołek Złoty

+



May god have mercy on my enemies
'cause I won't

Primrose Burke
Zawód : Badacz artefaktów, twórca talizmanów, B&B
Wiek : 22
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Problem wyjątków od reguł polega na ustaleniu granicy.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica
Rozwój postaci III - Page 33 E331336106fb118b6485453aee90de3a
Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
https://www.morsmordre.net/t8864-primrose-burke https://www.morsmordre.net/t8880-listy-do-primrose-burke https://www.morsmordre.net/t8879-primrose-burke https://www.morsmordre.net/f76-durham-durham-castle https://www.morsmordre.net/t9143-skrytka-bankowa-nr-2090#276327 https://www.morsmordre.net/t8894-primrose-e-burke
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]13.01.21 23:43
Imię i nazwisko postaci: Ulysses Ollivander
Rachunek: 857 - 550 = 307
Zdobyto: 11PB
Uzasadnienie: Rozwijam się - uzasadnienie poniżej.

Imię i nazwisko postaci: Ulysses Ollivander
Biegłość: numerologia IV
Ilość wydanych punktów: 15PB
Uzasadnienie: Ulysses od długiego czasu poświęca się nauce numerologii, włączając w to najróżniejsze jej odłamy, by nie ograniczać się do jednego, określonego toru. Nie ustaje w poszukiwaniach mimo zawodowej wiedzy, nie ogranicza się do samego czytania książek (choć i to robi, na przykład tutaj, tutaj z kolei praktykuje obliczenia i wybiera się po nowy tytuł do biblioteki), a wychodzi z inicjatywą i stara się przekładać naukową dziedzinę także na ukochane różdżkarstwo, w ten sposób pomagając sobie zrozumieć niektóre zagadnienia i prawa oraz wyjść poza schematy. W tym poście pracowym za pomocą obliczeń i praktyki Ollivander stara się odpowiednio nakierować moc rdzenia różdżki, by wzmocnić jej przydatność przy warzeniu eliksirów - a więc wciela wcześniej opracowaną teorię w praktykę. W kolejnym poście pracowym numerologia przychodzi z pomocą w pracy przy nieznanej, zagranicznej różdżce, stworzonej przez fachowca spoza rodziny - na podstawie wyciągniętych informacji Ulysses przechodzi do obliczeń i przełomowych dla projektu wniosków, ciężkich do wyciągnięcia bez udziału rachunków i odpowiednich praw numerologicznych. Mężczyzna sięga do numerologii także niezależnie od pracy, nawet po to, by na chwilę oderwać się od innego tematu, a umysł pozostawić w trybie działania - na przykład tutaj przerywa inne zajęcia i koncentruje się na liczbach. Poza własną działalnością, pomaga także Zakonowi Feniksa, dzieląc się swoją wiedzą z Zakonnikami - udział w organizacji wymaga od niego także stałego rozwoju. Podczas rozmowy z Poppy na temat wzmacniania różdżek, Ollivander pomaga sobie nie tylko wybitną wiedzą z zakresu różdżkarstwa, ale też numerologią, by usprawnić proces opracowany wcześniej przez Zakonników. Podczas napraw anomalii Ulysses analizuje magię, starając się postrzegać ten proces nie tylko od strony praktycznej - przekuwa go na teorię. Spostrzegawczość pomaga wyłapywać mu wiele szczegółów, chociażby w sytuacji nakreślonej powyżej. Różdżkarz udziela się na spotkaniach Zakonu, zabierając głos w kwestiach naukowych - chociażby na temat kryształów z Białego Deszczu (tłumaczył, że ich działanie da się wyczuć intuicyjnie), czy portalu do Oazy. Rozpisał całe zaawansowane badania nad magiczną barierą ochronną, co wymagało od niego sięgnięcia do wielu nowych zagadnień - podczas planowania, jak i samej pracy nad trwającym projektem. Przeprowadził spotkanie z badaczami (klik), na którym główkują i szukają optymalnych rozwiązań, razem z Asbjornem wybrał się do Zakazanego Lasu w celu wykonania odpowiednich pomiarów za pomocą specjalistycznego sprzętu - źrenicy Fudge'a - 1, 2, 3. Stworzył Floreanowi świstokliki, zapoznając się bliżej z tematem. Na prośbę Zakonników zrealizował lekcję podstaw numerologii, skupioną na nauce aktywowania świstoklików - obszernie przedstawił temat, instruując zainteresowanych, wykonał nawet (z pomocą uzdolnionego artystycznie rodzeństwa) specjalne figurki do praktykowania aktywacji, które przekazał Zakonnikom do samodzielnych ćwiczeń oraz odpowiedział na nurtujące ich pytania. Sam również był uczniem - uważnie słuchał młodej mistrzyni numerologii (wybranej na nauczycielkę przez wzgląd na wyjątkowe podejście, wychodzące poza schematy oraz stanowiące coś więcej niż suche obliczenia), Shelty Vane - klik, korzystał z poleconych przez nią książek oraz wykonywał zadania. Wziął także udział w badaniach nad odbudowaniem sieci Fiuu, prowadzonych przez pannę Vane, podczas których miał okazję obserwować działania doświadczonej numerolożki, spróbował nawet sam utworzyć konstrukt i wiele się podczas tego procesu nauczył, także podczas wzmacniania go białą magią. Także wymiana zdań na temat spojrzenia na numerologię była rozwijająca podczas tej wyprawy. Pomagał także Asbjornowi w zakonowych badaniach nad Smoczym Pancerzem, miksturą opracowaną przez Ingissona - udzielił swojej wiedzy numerologicznej, dając przy okazji wskazówki alchemikowi i dzięki współpracy udało im się wykonać wymagane obliczenia, by praca nad projektem mogła ruszyć dalej. Tutaj także musiał zapoznać się z nowymi zagadnieniami, pracując przy temacie eliksirów, z którymi zazwyczaj nie ma wiele do czynienia.

+


psithurism (n.)
the sound of rustling leaves or wind in the trees
Ulysses Ollivander
Zawód : mistrz różdżkarstwa, numerolog
Wiek : 33
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Kawaler

and somehow
the solitude just found me there

OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci III - Page 33 49ef0cf60175f20be70ba8f5ceb218e8
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t4176-ulysses-francis-ollivander https://www.morsmordre.net/t4228-nebula#86429 https://www.morsmordre.net/t4213-ufo-z-lasu https://www.morsmordre.net/f207-lancashire-silverdale-posiadlosc-ollivanderow https://www.morsmordre.net/t4227-skrytka-bankowa-nr-1059#86421 https://www.morsmordre.net/t4229-ulysses-francis-ollivander#86432
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]15.01.21 10:17
Imię i nazwisko postaci: Marcella Figg
Biegłość: Quidditch - z II na I
Ilość wydanych punktów: 6.5 PB wraca do reszty.
Uzasadnienie: Marcella kiedyś grała w Quidditcha profesjonalnie, co dawało jej dużo możliwości w poznawaniu tej gry - niestety fabularnie już od dawna unika ponownego spotkania na boisku. Już doskonałym argumentem na to jest fakt, że Marcella została wydalona z drużyny Quidditcha ze względu na niewystarczające umiejętności gry po wypadku (upadek z miotły). Nigdy nie zapomni zasad swojej ukochanej gry, jednak unika kafla jak ognia, co daje jej brak gry od około trzech lat fabularnych. Jej umiejętności zaśniedziały i zostały wyparte przez młodszych i bardziej aktywnych graczy, a sama miała zdecydowanie za mało czasu na douczanie się, ponieważ pełnię swojej uwagi skupiła na nauce zaklęć bojowych oraz obronnych. Figg nie chce też wracać na boisko, a swoje zainteresowania tym sportem ogranicza do czytania nowinek w gazetach odnośnie niektórych drużyn.
Dodatkowo mechanicznie ani razu nie skorzystałam z biegłości Quidditcha.

+


nim w popiół się zmienię, będę wielkim
płomieniem
Marcella Figg
Zawód : Rebeliantka
Wiek : 26
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
porysował czas ramiona
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej

Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t6925-marcella-figg#181615 https://www.morsmordre.net/t6971-arkady#183169 https://www.morsmordre.net/t6970-lelolelo-bagiety-jado#183167 https://www.morsmordre.net/f104-szkocja-kres-w-john-o-groats https://www.morsmordre.net/t6991-skrytka-nr-1723#183527 https://www.morsmordre.net/t6972-marcella-figg#183216
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]15.01.21 17:03
Imię i nazwisko postaci: Deirdre Mericourt
Biegłość: jeździectwo na I
Ilość wydanych punktów: 0,5 PB z reszty
Uzasadnienie: ostatnie miesiące i tygodnie upłynęły Deirdre na rozwoju fizycznym: zaczęła naukę jazdy konnej. dzięki podstawom przekazanym przez Claude'a tutaj w ogóle zdołała zapoznać się z koniem i z tym, jak należy się z nim obchodzić, poczyniła także postępy w przygotowaniu do jazdy. także Tristan udzielił jej cennych lekcji, co pozwoliło Deirdre posiąść podstawy nowej umiejętności; nie radzi sobie fenomenalnie, ale na pewno potrafi już dosiąść rumaka i przemieścić się na nim w miarę zgrabnie


Imię i nazwisko postaci: Deirdre Mericourt
Biegłość: savoir-vivre
Ilość wydanych punktów: 2 PB z reszty
Uzasadnienie: Deirdre w ciągu ostatnich miesięcy przebywa właściwie stale w towarzystwie arystokratów, uczy się ich manier, jest także wychowywana przez Tristana, który udziela jej niezbyt przyjemnych podstawowych lekcji, chociażby zachowania się przy stole. jako madame Mericourt Dei coraz płynniej zachowuje się wśród ludzi wyższych statusem, przygląda się im, stara się naśladować i wychodzi jej to coraz lepiej; fabularny rozwój tej umiejętności; prawie codziennie bywa w la Fantasmagorii, wielokrotnie w wątkach prackowych, ale także prywatnych opisuję przyglądanie się Dei zachowaniom dam, dżentelmenów i innych przedstawicieli śmietanki towarzyskiej, których coraz zgrabniej naśladuje

+


there was an orchid as beautiful as the
seven deadly sins
Deirdre Mericourt
Zawód : Kochanica nestora, westalka Fantasmagorii
Wiek : 27
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Wdowa
no way you'll see me crawl
like a shark I'll be ripping you apart and celebrate
with lots of champagne

OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarownica
we still got the taste dancing on our tongues
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t1037-deirdre-tsagairt https://www.morsmordre.net/t1043-moira#6174 https://www.morsmordre.net/t1045-panienka-lekkich-obyczajow-zaprasza#6178 https://www.morsmordre.net/f217-kent-wyspa-sheppey-biala-willa https://www.morsmordre.net/t4825-skrytka-bankowa-nr-301#103486 https://www.morsmordre.net/t1190-deirdre-tsagairt
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]15.01.21 17:42
Imię i nazwisko postaci: Cedric Dearborn
Biegłość: savoir-vivre
Ilość wydanych punktów: 2 PB z reszty
Uzasadnienie: W momencie tworzenia Cedrica nie było biegłości savoir-vivre, a od samego początku miał być dobrze wychowanym gentlemanem starej daty o dobrych manierach. Wychował się w Anglii, w porządnym domu i z niego już wyniósł takie wychowanie. Gdy pojawiła się biegłość savoir-vivre, to wiedziałam, że powinien ją mieć od początku, bo oddaje to jego kreacja - przez wiele osób jest odbierany wręcz za sztywnego. Zawsze jest człowiekiem uprzejmym, ważącym słowa, z szacunkiem zwraca się do rozmówcy, ze szczególnym szacunkiem traktuje kobiety, tak jak powinien traktować je angielski dżentelmen (całowanie dłoni, otwieranie im drzwi, odsuwanie krzeseł, podawanie płaszcza, styl ubioru, odpowiednia tytulatura - dla przykładu: traktuję Hanię jak damę na weselu[/ur], pannę w potrzebie także). Wykonywał też zawód aurora, który był jeszcze przed rozwiązaniem Biura Aurorów, zawodem elitarnym, więc Cedric obracał się wśród urzędników, wysokich pracowników Ministerstwa Magii, sam był pracownikiem urzędowym - a Ministerstwo Magii również wymaga odpowiedniego zachowania, manier, ubioru. Pomimo rozwiązania Biura Aurorów, to jego zachowanie pod tym kątem się nie zmieniło. Ma wśród swoich znajomych też lordów (przyjaciel Lucan Abbott chociażby), których obserwuje (a obserwatorem jest bardzo dobrym) i podpatruje zachowania, bo po prostu w takiej roli sam czuje się dobrze, dlatego dba, aby dobre wychowanie i nauka dobrych manier nie poszła w las.

+


when injustice
becomes law
resistance
becomes duty



Cedric Dearborn
Zawód : Rebeliant
Wiek : 31
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Wdowiec
anger makes you stupid

stupid gets you killed
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci III - Page 33 Hss7
Martwi/Uwięzieni/Zaginieni
Martwi/Uwięzieni/Zaginieni
https://www.morsmordre.net/t7241-cedric-dearborn https://www.morsmordre.net/t7249-nike#195067 https://www.morsmordre.net/t7242-znajde-cie https://www.morsmordre.net/f238-oaza-chata-nr-30 https://www.morsmordre.net/t7248-skrytka-bankowa-nr-1776#195061 https://www.morsmordre.net/t7247-cedric-dearborn#195054
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]15.01.21 22:16
Imię i nazwisko postaci: Michael Tonks
Rachunek:  226-200=26
Zdobyto: karta zmiany (200 PD)
Uzasadnienie: poprawiam nieumiejętnie rozłożone biegłości i staty (oraz drobne detale w historii) dzięki lepszej umiejętności morsowania :pwease:  zmiany uzasadnienie wysłane do sprawdzającej kartę.


+


You can tame a big bad wolf
if you don't feed him

Michael Tonks
Zawód : Rebeliant
Wiek : 35
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Kawaler
Can I not save
One from the pitiless wave?
OPCM : 42 +4
UROKI : 34 +2
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 11
Genetyka : Wilkołak
Rozwój postaci III - Page 33 7f6edca3a6f0f363d163c63d8a811d78
Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t7124-michael-tonks https://www.morsmordre.net/t7131-do-michaela https://www.morsmordre.net/t7129-wilkolak-mugolak https://www.morsmordre.net/f139-mickleham-old-london-rd-1 https://www.morsmordre.net/t7132-skrytka-bankowa-nr-1759#189352 https://www.morsmordre.net/t7130-michael-tonks
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]15.01.21 22:49
Imię i nazwisko postaci: Rubeus Hagrid
Biegłość: genetyka: półolbrzym
Ilość wydanych punktów: 5
Uzasadnienie: No właściwie to jestem półolbrzymem cały czas i dość często z tego korzystam, na przykład: tutaj ściągam kotka z dachu, bo jestem bardzo duży, tutaj Frances się mnie przestraszyła, bo jestem bardzo duży, tutaj Tonks myślał, że jestem olbrzymem, bo jestem bardzo duży. Ogólnie nie za bardzo mam możliwość wyboru w nie byciu bardzo dużym, więc jestem bardzo duży cały czas. Smile
przepraszam, nie wiem jak argumentować genetykę na półolbrzymie

+



No i idę z tym brzemieniem ku Golgocie
Co ja pieprzę idę przecież w
jasną dal
Rubeus Hagrid
Zawód : robol w porcie
Wiek : 29
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
I should NOT have said that...
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Półolbrzym

Martwi/Uwięzieni/Zaginieni
Martwi/Uwięzieni/Zaginieni
https://www.morsmordre.net/t8954-rubeus-hagrid https://www.morsmordre.net/t8983-gog https://www.morsmordre.net/t8964-chlop-jak-dab#267986 https://www.morsmordre.net/t8982-skrytka-bankowa-nr-2106 https://www.morsmordre.net/t8963-rubeus-hagrid
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]16.01.21 13:14
Imię i nazwisko postaci: Alexander Farley
Biegłość: perswazja (I na II)
Ilość wydanych punktów: 8 z reszty
Uzasadnienie: Alexander pochodzi z rodu kłamców i dyplomatów, zaś za czasów pracy w Szpitalu Świętego Munga zdecydował się na specjalizację z magipsychiatrii. Sam zawód uzdrowiciela wymaga umiejętności odpowiedniego zwracania się do pacjentów i nierzadko perswadowania im tego, co dla nich oraz ich zdrowia najlepsze. Wpierw pod Samaelem Avery (na ostatnim roku stażu ogólnego 1955/1956), a następnie już stricte na pierwszym roku specjalizacji (lipiec 1956 - kwiecień 1957) uczył się jak składać słowa ściśle pod nauki magipsychiatryczne: najbardziej ingerujące w sposób postrzegania rzeczywistości i "ja" osób. Już samego Samaela musiał przekonać, aby dostać się pod jego skrzydła. Alexander na fabule wielokrotnie przekonywał do swoich racji inne postaci, a także objaśniał różne zawiłości w taki sposób, aby wyjaśnić im swój punkt widzenia i przekonać do swojej racji (np. na prowadzonych przez niego spotkaniach Zakonu czy przy ustalaniu planów działania na licznych akcjach w terenie). W przeciągu ostatniego roku fabularnego Alexander w listopadzie przekonał Isabellę aby pozostała w rodzinnej posiadłości i poddała się jej losowi (ciąg dalszy nastąpił w maju, kiedy dalej wyjaśniał kuzynce z czego rezygnuje i na co się pisze, oraz wpajał jej podstawowe zasady życia, którego się podejmowała wraz z porzuceniem szlacheckiego tytułu); przekonywał Bertiego, że ten zbyt lekko podchodzi do napiętego konfliktu ogarniającego Anglię i powinien zmienić swoją postawę; Bojczukowi starał się wbić do głowy, że sypianie na prawo i lewo z kim popadnie to bardzo niezdrowy tryb życia i powinien go porzucić; Louisowi wybił z głowy powrót do stolicy po Nocy Bezksiężycowej; załagodził nieporozumienie z Marcellą po kwietniowym spotkaniu Zakonu; nakłonił Charlene do podjęcia pracy w jego lecznicy w Dolinie Godryka; udało mu się przekonać Idę aby wybaczyła mu miesiące kłamstw; przemówił Archibaldowi do rozsądku by ten przestał się użalać nad sobą i wziął w garść po kompromitacji z klątwą na weselu u Macmillana; Anthony'ego M. w bitewnym szale w krótkich żołnierskich słowach nakłonił do zostawienia podjudzającej ich wyzwiskami Sigrun i odwrotu; na koniec tego wątku grzecznie wyprosił Steffena z Kurnika, choć ten wyraźnie wolałby zostać na noc; nakłonił wystraszoną mugolkę w Londynie do zaufania jemu i jego towarzyszom, wraz z Justine; przekonywał Idę, że pozostanie z nim jest niebezpiecznym pomysłem. Alexander uchodzi za kogoś, komu słowa nie przychodzą z trudem i zdecydowanie rozwinął umiejętność ich zgrabnego składania tak, aby sytuacja ułożyła się po jego myśli.

Biegłość: genetyka metamorfomagii
Ilość wydanych punktów: 10 z reszty
Uzasadnienie: Od początku fabularnego kwietnia Alexander odbywał liczne wycieczki w miejsca publiczne pod metamorfomagiczną postacią (wspomniane np. tutaj, tutaj, tutaj, tutaj, tutaj, tutaj, a od tego posta jest seria przemian metamorfomagicznych bądź ich prób), zaś od końca kwietnia, kiedy otwarta została lecznica w Dolinie, Alexander codziennie udziela pomocy jako swoje metamorfomagiczne alter ego, Aloysius Lupin (jest to wiedza powszechna, o której wspominam np. tutaj, tutaj).

+




Ostatnio zmieniony przez Alexander Farley dnia 17.01.21 22:33, w całości zmieniany 1 raz
Alexander Farley
Zawód : Uzdrowiciel
Wiek : 22
Czystość krwi : Zdrajca
Stan cywilny : Zaręczony

Alex, you gotta fend for yourself

OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Metamorfomag
Rozwój postaci III - Page 33 9545390201fd274c78230f47f1eea823
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t927-alexander-farley https://www.morsmordre.net/t999-fumea https://www.morsmordre.net/t937-lubisz-moze-teatr#4917 https://www.morsmordre.net/f223-dolina-godryka-kurnik https://www.morsmordre.net/t3768-skrytka-bankowa-nr-277 https://www.morsmordre.net/t979-a-selwyn#5392
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]17.01.21 12:55
Imię i nazwisko postaci: Keat Burroughs
Rachunek: 153 - 150 = 3
Zdobyto: 3 pb
Uzasadnienie: poniżej

Imię i nazwisko postaci: Keat Burroughs
Biegłość: ukrywanie się (z pierwszego na drugi poziom)
Ilość wydanych punktów: 8 (3 zakupione powyżej, 5 odzyskane w związku z najnowszym ogłoszeniem - w aktualizacji postaci, tutaj)
Uzasadnienie: w karcie wspominam o tym, że Keat od dzieciństwa przemykał portowymi zakamarkami, kryjąc się przed oczami innych. Wraz z upływem czasu (i fabuły) Burroughsowi ukrywanie się przychodzi coraz łatwiej. Od samego początku fabularnej obecności na forum korzystałam z tej biegłości w różnych wątkach. W trakcie sylwestrowego pościgu Keat jak cień podążał za podejrzanym mężczyzną, śledząc go do katakumb i wślizgując się do nich tuż po tym, gdy śledzony zniknął w tajnym przejściu. W trakcie misji sojuszniczej, w której towarzyszyła mu Lucy, włamali się do jednego z domów w Bedford Square, w bogatej dzielnicy, w której trudno umknąć przed przypadkowym wzrokiem; tu chowali się przed przechodniami. Podczas misji, w której Keat towarzyszył Benowi, kryli się przed czarnym hebrydzkim na terytorium smoczycy. Tutaj włamał się do jednego z ministerialnych pomieszczeń, gdzie składowane były dokumenty osób, które zarejestrowały różdżki; schował się pośród regałów, kiedy do pokoju weszli pracownicy. Lipiec i połowę sierpnia Keat spędził ukrywając się w najróżniejszych miejscach; był jednym z tych, którzy wydostawali z Londynu mugoli, próbujących uciec ze stolicy. Wspominam o tym chociażby w tej sesji, gdzie Keat zabezpiecza na tymczasową kryjówkę jedną z piwnic. Ostatnimi czasy ponownie zaszła potrzeba, by włamać się do czyjegoś domu, należącego do brygadzisty, który mógł być w posiadaniu potrzebnych Zakonowi informacji; w tej rozgrywce wraz z Lydią i Anthonym przemykają po domu Hicksa niemal bezszelestnie (mój krytyczny sukces tutaj), zaskakując właściciela. Tu, natomiast, ukrywa się przed wzrokiem spostrzegawczej Rain tak skutecznie, że udaje mu się przed nią uciec. Wielokrotnie wspominam w narracji również o tym, iż Keat korzystając ze swych umiejętności dostaje się niepostrzeżenie do Londynu, co potwierdzają wszystkie rozegrane w stolicy sesje z poprzedniego okresu.

+



from underneath the rubble,
sing the rebel song
Keat Burroughs
Zawód : rebeliant
Wiek : 24
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
some days, I feel everything at once, other - nothing at all. I don't know what's worse: drowning beneath the waves or dying from the thirst.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
I will survive, somehow I always do
Nieaktywni
Nieaktywni
https://www.morsmordre.net/t7770-keaton-burroughs https://www.morsmordre.net/t7784-sterta-nieprzeczytanych-listow#217101 https://www.morsmordre.net/t7786-casting-shadows#217131 https://www.morsmordre.net/f128-oaza-chata-nr-69 https://www.morsmordre.net/t7785-skrytka-bankowa-nr-1866#217105 https://www.morsmordre.net/t7787-keaton-burroughs#217189
Re: Rozwój postaci III [odnośnik]17.01.21 13:00
Imię i nazwisko postaci: marcelius sallow
Rachunek: 133-75=58
Zdobyto: mała broń (nóż do rzucania)
Uzasadnienie: Marcel lubi bawić się z nożami, zdarza mu się towarzyszyć cyrkowemu nożownikowi w ćwiczeniach, obserwować go i pod jego okiem próbować sił samemu; dostał od niego jeden z noży na własność

+


jeszcze w zielone gramy jeszcze nie umieramy, jeszcze się nam ukłonią ci co palcem wygrażali

Marcelius Sallow
Zawód : Akrobata
Wiek : 20
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
a gniew twój bezsilny niech będzie jak morze ilekroć usłyszysz głos poniżonych i bitych
OPCM : 3 +3
UROKI : 2 +2
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 2 +3
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 40
SPRAWNOŚĆ : 20
Genetyka : Czarodziej

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t8833-marcelius-sallow#263287 https://www.morsmordre.net/t8838-marcelius-sallow#263482 https://www.morsmordre.net/t8835-marcelius-sallow#263320 https://www.morsmordre.net/f319-arena-carringtonow-wagon-7 https://www.morsmordre.net/t8839-skrytka-bankowa-nr-2088#263495 https://www.morsmordre.net/t8841-marcelius-sallow#263502

Strona 33 z 67 Previous  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 50 ... 67  Next

Rozwój postaci III
Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach