Morsmordre
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Wydarzenia



Login:

Hasło:

Rozwój postaci III
AutorWiadomość
First topic message reminder :

Rozwój postaci

Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.

Podczas tworzenia karty postaci można zakupić jedną dowolną umiejętność (oprócz magii bezróżdżkowej) lub genetykę oraz inne przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie nie większej niż 100 PD lub 1000 PD w przypadku postaci, która ukończyła 50 lat (wyłącznie postaci starsze mogą też dokupywać na start punkty statystyk i biegłości). Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym "dług" zostanie spłacony, rozwój postaci pozostaje zablokowany.

Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.

Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.

Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.


Przy tworzeniu karty postaci:

rozwiń:

Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - maksymalnie 100 (1000) lub 100 (1000) + cena wybranej umiejętności
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności


Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:

rozwiń:

Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY


Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:

rozwiń:

Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.


Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:

rozwiń:

Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]

[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje


*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Mistrz gry
Mistrz gry
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
ZWINNOŚĆ : 0
SPRAWNOŚĆ : 0
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci III - Page 56 Tumblr_mduhgdOokb1r1qjlao4_500
Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki

Powrót do góry Go down


Imię i nazwisko postaci: Vasim Usman
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD
Zdobyto: sowa

+
Vasim Usman
Vasim Usman
Zawód : pisarz
Wiek : 21 i rok po śmierci
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Codziennie trochę śmierci. To zajmuje czas.
OPCM : 7
UROKI : 7
ELIKSIRY : 7
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 10
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 2
Genetyka : Czarodziej

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t10629-vasim-usman https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Keat Burroughs
Biegłość: spostrzegawczość (II)
Ilość wydanych punktów: 8 PB
Uzasadnienie:

wykreowany został już w karcie postaci na postać, która łasa była na poznawanie sekretów innych - o jego predyspozycjach do tego, by dotrzeć do pożądanych informacji, wspomina chociażby Rain, z którą współpracował jako szwendający się po porcie dzieciak, nadstawiając ucha. łowczyni sekretów pewna jest jego umiejętności, powierza mu ważne dla niej zadanie.
rozwój biegłości następował sukcesywnie od samego początku grania Keatem. tutaj wraz Gwen ruszamy tropem niepokojących śladów na śniegu, by ostatecznie zostać wciągniętym w wir kryminalnej zagadki - dzięki spostrzegawczości trójki samozwańczych detektywów podejrzany jegomość nie niknie w tłumie, Keat jako jego ogon dociera do tajemniczego wejścia prowadzącego do katakumb.
w Parszywym po trosze intuicja, a po trosze spostrzegawczość podpowiada mu, że ukrywająca się w ciele Phillie Mewka nie jest wcale jego siostrą; bazując na znanych sobie zachowaniach siostry, charakterystycznych dla niej gestach, niemal natychmiast rozpoznaje niezgodność.
tutaj ku chwale Zakonu włamują się z Lusią do jednego z domów na Bedford; przeszukują go i znajdują potrzebne dokumenty.
na smoczej wyprawie wraz z Benito latają na miotłach nad górzystym terenem, by dotrzeć do jednej z jaskiń, w której ukrywa się hebrydzka dama - udaje im się wypatrzeć ukryte siedlisko smoka.
tu łowi detale spośród sterty papierzysk, a później pospiesznie przeszukuje zebrane w ministerstwie papiery, docierając do informacji o Hani.
tutaj, natomiast, sprawdza teren i uważność naprowadza go na ślad kobiety, która potrzebuje natychmiastowej pomocy.
po włamaniu się do domu gwardzisty przekopuje się przez piętrzące się papierzyska, przez wszystkie szafki - w nich kryć się może wiadomość o poszukiwanym wilkołaku; udaje im się do niej dotrzeć, a później tropią wilkołaka po śladach - aż do jego jamy.
pozostaje uważny, czujny; stała potrzeba wykorzystywania tej biegłości sprawiła, że łatwiej przychodzi mu dostrzeganie istotnych detali; patrolując tereny dla Zakonu, czy też poruszając się po miejscach tak niebezpiecznych jak Londyn, zmuszony jest do zachowania należytej ostrożności i wyławiania wszelkich oznak potencjalnego niebezpieczeństwa.

+



oddałem wszystko
żeby wszystko mieć
Keat Burroughs
Keat Burroughs
Zawód : rebeliant
Wiek : 24
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
szarość tak dumnie brzmi,
warta każdego dnia
by stanąć obok nich,
ratować ulic gwar
OPCM : 25
UROKI : 16
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 13
SPRAWNOŚĆ : 23
Genetyka : Czarodziej
I will survive, somehow I always do
Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t7770-keaton-burroughs https://www.morsmordre.net/t7784-sterta-nieprzeczytanych-listow#217101 https://www.morsmordre.net/t7786-casting-shadows#217131 https://www.morsmordre.net/f128-oaza-chata-nr-69 https://www.morsmordre.net/t7785-skrytka-bankowa-nr-1866#217105 https://www.morsmordre.net/t7787-keaton-burroughs#217189

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Aquila Black
Rachunek: 511 - 500 = 11
Zdobyto: powiększenie limitu genetyki lub umiejętności
Uzasadnienie: -

+



Może nic tam nie będzie. może to tylko fantazja. Potrzeba poszukiwania, która mnie wzmacnia. Potrzeba mi tego by wzrastać.
Aquila Black
Aquila Black
Zawód : badaczka historii, filantropka
Wiek : 22
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Czas znika, mija przeszłość, wiek niezwrotnie bieży,
A występków szkaradność lub cnoty przykłady,
Te obrzydłe, te święte zostawują ślady.
OPCM : 5
UROKI : 6
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 15
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 8
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarodziej

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t8834-aquila-black https://www.morsmordre.net/t8844-sunshine https://www.morsmordre.net/t8843-child-of-the-sun#263595 https://www.morsmordre.net/f184-grimmauld-place-12 https://www.morsmordre.net/t8846-skrytka-bankowa-nr-2087 https://www.morsmordre.net/t8845-aquila-black

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Albert Rowle
Suma punktów biegłości na start: 70 PB
Suma punktów majętności na start: 200 PM (za status) = 200 PM
Wydane punkty doświadczenia: 300 PD (zwierzęcoustość) + 50 PD (sowa) = 350 PD
Wydane punkty majętności: 200 PM (wilk, cena dogadana z mg) = 200 PM
Zdobyto: sowa, wilk, zwierzęcoustość

[bylobrzydkobedzieladnie]
+


Dziady, duchy, rody nasze prosimy, prosimy
Do wieczerzy, miejsca, ognie palimy, palimy
I zwierzynie dzisiaj ładnie ścielimy, ścielimy
Żeby słowa nam od przodków mówiły, mówiły


Ostatnio zmieniony przez Albert Rowle dnia 03.10.21 13:07, w całości zmieniany 1 raz
Albert Rowle
Albert Rowle
Zawód : zarządca terenów łowieckich Delamere
Wiek : 38
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
The more a thing is perfect, the more it feels pleasure and pain.
OPCM : 15
UROKI : 0
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 15
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 15
Genetyka : Zwierzęcousty

Sojusznik Rycerzy Walpurgii
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
https://www.morsmordre.net/t10483-albert-rowle https://www.morsmordre.net/t10668-vegvisir https://www.morsmordre.net/t10667-sir-albert-rowle https://www.morsmordre.net/f361-cheshire-beeston-castle https://www.morsmordre.net/t10669-skrytka-bankowa-nr-2262 https://www.morsmordre.net/t10677-albert-rowle

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Cynthia Skamander
Suma punktów biegłości na start: 70 PB 64 PB
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 PD (sowa)
Zdobyto: Sowa

+
Cynthia Skamander
Cynthia Skamander
Zawód : zarządzanie zajazdem
Wiek : 42
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Wdowa
Short steps, deep breath,
everything is alright
OPCM : 5
UROKI : 0
ELIKSIRY : 16
LECZENIE : 2
TRANSMUTACJA : 8
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 6
SPRAWNOŚĆ : 8
Genetyka : Czarownica

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t9979-cynthia-skamander-budowa#301678 https://www.morsmordre.net/t10700-borowka https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/f402-lancashire-lancaster-zajazd-pod-grusza https://www.morsmordre.net/t10699-skrytka-bankowa-2256#324768 https://www.morsmordre.net/t10702-cynthia-skamander#324789

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Adelheid Yaxley
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 100
Wydane punkty doświadczenia: 50
Zdobyto: sowa
Adelheid Yaxley
Adelheid Yaxley
Zawód : n/xd
Wiek : 0
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
OPCM : 0
UROKI : 0
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : -
SPRAWNOŚĆ : -
Genetyka : Czarownica
Rozwój postaci III - Page 56 IZIK0cO
Nieaktywni neutralni
Nieaktywni neutralni
https://www.morsmordre.net/t86-wzor-karty-postaci https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/

Powrót do góry Go down

BANK GRINGOTTA

Imię i nazwisko postaci: Deirdre Mericourt
Skrytka: klik
Uzasadnienie: kupuję do uszycia
Zdobyto:  zakup skóry tebo x2 (150 PM) i skóry kepii x1 (225 PM), a także czarnego barwnika (x2) w sumie -475 PM


Imię i nazwisko postaci: Deirdre Mericourt
Rachunek: 602-40=562 (ale będzie odjęte jeszcze do wytrzymałości psychicznej)
Zdobyto: czarny ozdobny pas do szaty
Uzasadnienie: zakupione do szaty

+


there was an orchid as beautiful as the
seven deadly sins
Deirdre Mericourt
Deirdre Mericourt
Zawód : Kochanica nestora, westalka Fantasmagorii
Wiek : 27
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Wdowa
I know it hurts
you know I'd quench that thirst

{feel your body closing, I can rip it open}
OPCM : 40
UROKI : 6
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 61
ZWINNOŚĆ : 21
SPRAWNOŚĆ : 8
Genetyka : Czarownica
we still got the taste dancing on our tongues
Śmierciożercy
Śmierciożercy
https://www.morsmordre.net/t1037-deirdre-tsagairt https://www.morsmordre.net/t1043-moira#6174 https://www.morsmordre.net/t1045-panienka-lekkich-obyczajow-zaprasza#6178 https://www.morsmordre.net/f217-kent-wyspa-sheppey-biala-willa https://www.morsmordre.net/t4825-skrytka-bankowa-nr-301#103486 https://www.morsmordre.net/t1190-deirdre-tsagairt

Powrót do góry Go down

BANK GRINGOTTA

Imię i nazwisko postaci: Rita Runcorn
Skrytka: tutaj
Uzasadnienie: potrzebne mi
Zdobyto: ślaz x2 (100pm), barwnik (ciemnobrązowy) (50pm)

+


Lekcja różnic: nie jesteśmy równi. Ignoruję Twój życiowy cynizm, po co ludzie przy nas i my przy nich? Kto z kim trzyma, kogo możesz mieć przy sobie?
Jakie to uczucie
gdy zawodzi człowiek?
Rita Runcorn
Rita Runcorn
Zawód : wiedźmi strażnik, szpieg
Wiek : 28
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna
Ile warta jest twa głowa?
OPCM : 16
UROKI : 26
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 12
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarodziej

Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
https://www.morsmordre.net/t9622-rita-runcorn https://www.morsmordre.net/t9822-raido#297856 https://www.morsmordre.net/t9821-run-rita-run https://www.morsmordre.net/f367-borough-of-enfield-chase-side-21 https://www.morsmordre.net/t9823-skrytka-bankowa-nr-2203 https://www.morsmordre.net/t9824-rita-runcorn#297859

Powrót do góry Go down

BANK GRINGOTTA

Imię i nazwisko postaci: Manannan Travers
Skrytka: hop
Uzasadnienie: nie chcę limonkowo-diamentowej szaty...
Zdobyto: barwnik (ciemny granat)

+


was it a knife in my back or a fork in the road? was it hell or high water that left us alone?
Manannan Travers
Manannan Travers
Zawód : pirat, kapitan Szalonej Selmy
Wiek : 31
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Żonaty
said goodbye to you my friend
as the fire spread
all that's left are your bones
that will soon sink like stones
OPCM : 5
UROKI : 0
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 20
CZARNA MAGIA : 5
ZWINNOŚĆ : 5/60
SPRAWNOŚĆ : 20/5
Genetyka : Czarodziej

Sojusznik Rycerzy Walpurgii
Sojusznik Rycerzy Walpurgii
https://www.morsmordre.net/t10515-manann-travers-budowa https://www.morsmordre.net/t10605-zlota-rybka#321117 https://www.morsmordre.net/t10602-hoist-the-colours#321066 https://www.morsmordre.net/f15-norfolk-corbenic-castle https://www.morsmordre.net/t10596-skrytka-bankowa-nr-2306#320992 https://www.morsmordre.net/t10621-manannan-travers

Powrót do góry Go down

BANK GRINGOTTA

Imię i nazwisko postaci: Eurydice Nott
Skrytka: świstoklik
Uzasadnienie: Jestem oburzona z powodu braku nagrody w loterii, więc na pocieszenie tatuś dał mi pieniążki na białego pawia, żeby ładnie wyglądał przechadzając się po ogrodach i oranżerii. Nazywa się sir Kędziorek.
Zdobyto: Paw (-20 PM)

+


Magic tumbled from her pretty lips and when she spoke the language of the universe – the stars
sighed in unison
Eurydice Nott
Eurydice Nott
Zawód : Twórca magicznych perfum
Wiek : 18 lat
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Keep your eyes on me
'til I'm the last thing you see
OPCM : 1
UROKI : 5
ELIKSIRY : 10
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 7
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 7
SPRAWNOŚĆ : 3
Genetyka : Półwila

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t9141-eurydice-nott https://www.morsmordre.net/t9303-hermes https://www.morsmordre.net/t9311-eyes-so-blue https://www.morsmordre.net/f349-nottingham-ashfield-manor https://www.morsmordre.net/t9320-skrytka-nr-2145 https://www.morsmordre.net/t9330-eurydice-nott

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Thomas Doe
Rachunek: 686 - 400 (5*80) = 286
Zdobyto: 5 PS do transmutacji
Uzasadnienie: Thomas przez ostatnie miesiące z coraz większą pewnością zaczął rzucać zaklęcie z dziedziny transmutacji, ale również zaczął dostrzegać i używać ich w sytuacjach codziennych do rozwiązywania swoich problemów, zabawiania przyjaciół jak i sprawiania problemów innym osobom.
Poproszony o pomoc ze strony Marcela podczas grudniowych sabotaży na terenie Londynu w związku z rozdawaniem zupy na kontrowersyjnym Connaught Square, skorzystał z zaklęcia Rugation, aby pod postacią starczą rozwiesić plakaty i rozgłosić propagandę na terenie Londynu. Kilka dni później w związku z tą samą akcją transmutował kamienie w zęby, aby podrzucić je do zupy podczas charytatywnej akcji.
Podczas przygotowań do sylwestrowej zabawy nie tylko wykorzystał swoją znajomość transmutacji do dokonania drobnej iluzji na znajdującym się w domu Bathildy portretu jednego z jej kotów, ale również podczas sylwestrowej nocy, kiedy wybrał się z bratem na okradanie mieszkania Elviry to właśnie transmutacja zapewniła im bezpieczną ucieczkę z miejsca zbrodni.
Dwukrotnie w okresie styczniowym za pomocą magii lub za pomocą sugestii odpowiedniego zaklęcia z dziedziny transmutacji pomagał chować ofiary zaklęć czarnomagicznych (tutaj jego zaklęcie były udane, a tutaj mimo nieusłuchania magii wykazał się znajomością dziedziny i wykorzystaniem znajomych mu zaklęć, również post później proponując inne zaklęcie na użytek Sammuela z tej samej dziedziny).

Powyższe uzasadnienie świadczy o utrwaleniu przez postać posiadanej wiedzy z zakresu transmutacji, a nie o rozwoju w tej dziedzinie.
+2 Transmutacja {-160 PD}



I don’t know what to do
I’m scared of the future
I’m scared we might fall
But I’ll tell you I’m not
scared at all
Thomas Doe
Thomas Doe
Zawód : Złodziej, grajek, stażysta w Czarownicy, konfident
Wiek : 21
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Although I may not think everything through
I don't take back what I say or regret what I do
OPCM : 5
UROKI : 0
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 17
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 20
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci III - Page 56 Tumblr_os7dxcZm7O1sgyfodo4_250
Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t9764-thomas-doe?nid=5#297075 https://www.morsmordre.net/t9998-buleczka?highlight=Bu%C5%82eczka https://www.morsmordre.net/t9805-fircyk https://www.morsmordre.net/f358-doki-pont-street-13-7 https://www.morsmordre.net/t9797-skrytka-bankowa-nr-2234 https://www.morsmordre.net/t9798-thomas-doe#297380

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Ronja Fancourt
Biegłość: Savoir-vivre I
Ilość wydanych punktów: 2 PB
Uzasadnienie: Już w karcie postaci Ronji wspominałam o tym, że została wychowana w sposób zgodny z panującymi obyczajami. Pochodzi z szanującej się rodziny z tradycjami, która kładzie nacisk na odpowiednie zachowanie adekwatne do okoliczności. Przez ostatni okres Ronja miała wiele do czynienia z arystokratami, co z kolei spowodowało u niej znacznie większą dbałość o maniery i właściwy sposób wysławiania się. Tutaj spotkała się z lady Prudence Macmillan po raz pierwszy, pamiętając o godnym przywitaniu i ukłonie, podobnie tutaj podczas rozmowy z lordem Burke. Jej bliska przyjaźń z lady Macmillan oraz kolejne spotkania tutaj i tutaj (również dbałość o strój typowy dla mody kobiecej w panujących czasach) spowodowały znaczny i szybki wzrost w znajomości etyki, czego kwintesencją jest spotkanie z lady Fawley, gdzie dbając o zachowanie zasad savoir vivre oferowała swoje usługi jako towarzyszka podróży i uzdrowicielka. Również podczas spotkania ze swoimi przyjaciółkami, wyróżnia się na ich tle poprzez zachowanie zasad przyjętych jako dobre wychowanie i reguł grzecznościowych.

Reguły grzecznościowe i kontynuowanie tradycyjnych zasad dobrego wychowania nie są tożsame z zasadami savoir-vivre. Prosimy zajrzeć do opisu biegłości.

Bezpośredni cytat z opisu biegłości: "Znajomość towarzyskich konwenansów, zwyczajów i reguł grzeczności na poziomie zaawansowanym. Przeważnie odnosić się będzie do wszelkich form towarzyskich związanych z życiem klas wyższych...", prosiłabym w takim razie, jeśli to możliwe oczywiście, o odpowiednią interpretację tych słów, na poczet moich dalszych starań o uzyskanie tej biegłości skoro wspomniane są tam dokładnie w tej samej formie w jej opisie

Na poziomie zaawansowanym - podane uzasadnienie przedstawia zasady grzeczności na poziomie zwyczajnym, codziennym, charakterystycznym dla klasy średniej (lady Macmillan nieszczególnie dba o etykietę), jako dobre wychowanie po prostu, do czego biegłość jest zbędna. Ronja musiałaby się zapoznać z bardziej zaawansowanymi niuansami np. protokołu dyplomatycznego, żeby zgłosić rozwój tej biegłości.


( nie wiesz )
co czujesz
Choć serce pali się i drga
Nie znasz swych myśli
Choć nie śpisz przez nie całą noc
To wszystko w środku bo, za maską chowasz drugie dno



Ostatnio zmieniony przez Ronja Fancourt dnia 06.10.21 23:58, w całości zmieniany 1 raz
Ronja Fancourt
Ronja Fancourt
Zawód : magipsychiatra, uzdrowiciel
Wiek : 30/31
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Panna

to learn what we fear
to learn who we are

OPCM : 10
UROKI : 0
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 25
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarownica
玉兰花
Sojusznik Zakonu Feniksa
Sojusznik Zakonu Feniksa
https://www.morsmordre.net/t9639-ronja-fancourt https://www.morsmordre.net/t9640-demimoz https://www.morsmordre.net/t9644-zapraszam-na-kozetke#293088 https://www.morsmordre.net/f360-hornchurch-haynes-road-39 https://www.morsmordre.net/t9641-skrytka-bankowa-nr-2194#293080 https://www.morsmordre.net/t9643-ronja-fancourt#293083

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Samuel Skamander
Rachunek: 911* - (10x80 + 1x100) = 11
Zdobyto: 10x Uroki i 1x opcm
Uzasadnienie: Skamander biegle posługuje się tak białą magią jak urokami i mocno skupia się na rozwijaniu obu tych dziedzin. O tym, że magia ofensywna jest koniecznością, wiedział od początku działalności tak aurorskiej, jak i zakonnej.  Jako żołnierz, który zazwyczaj walczy w pierwszej linii, musi korzystać z całego zasobu mocy, jaki posiada. Sama magia obronna nie wystarczy, by pokonać tak brutalnego wroga. Stojąc naprzeciw czarnoksiężników, szmalcowników, i tych wszystkich, którzy bezkarnie sięgają po zbrodnię, musi działa równie brutalnie, sięgając po najtrudniejsze formy ataków - zaklęcia, uroki, które najszybciej będą w stanie wyeliminować wroga. Po zaklęcia w obronie przeciw czarnej i uroków sięga już bez problemu, nawet nie posiadając różdżki i będąc maksymalnie wyczerpanym tu, czy ucieczki z więzienia tu.
Podczas walk z arbitrażem MG sięga po bardziej skomplikowane inkantacje, wciąż testując możliwości - jak daleko może się posunąć w tej dziedzinie, m.in. wielokrotnie użyte lamino, fulgoro, raniąc boleśnie przeciwnika. W tym samym wątku wykorzystał też Huc desperato, deportując cel z miejsca walk. Uroki i OPCM pomagają w nakładaniu zabezpieczeń i pułapek, a dla założenia tych najtrudniejszych, potrzebuje większej mocy. Nieustannie pracuje, bierze udział w akcjach, , niebezpiecznych, pełnych walk misjach aurorskich, inicjatywach, gdzie z powodzeniem używa brutalniejszych uroków, jak tutaj. Niezależnie od okoliczności, musi mieć się na baczności i w pogotowi trzymać różdżkę do nieoczekiwanej walki.
Niezależnie od sytuacji, wciąż wspiera swoje działania tą dziedziną magii, szczególnie będąc w terenie - nie tylko podczas zakonnych niebezpiecznych wydarzeniach i tu, ale wciąż, jako auror (nawet bez oficjalnego stanowiska i po przydziale Ministra) posługuje się nią przeciw brzydkim czarnoksiężnikom choćby tutaj, czy tutaj i  tu i tu i wiele więcej na przestrzeni jego kadencji tak aurorskiej jak i zakonnej. A im dłużej walczył, im więcej rzeczy widział, tym sam stawał się bardziej bezwzględny, zabijając, gdy wymagały tego konieczności, korzystając właśnie z magii ofensywnej.
Wielokrotnie bierze udział w misjach (z rożnym skutkiem), czy tutaj. Działa prężnie nie tylko w pracy (gdy jeszcze oficjalnie pracował, ale wolontaryjnie pomagając wychwytywać zagrożenie na masowych imprezach. Działa w pracy i poza nią i cały czas się rozwija. W jego trybie życia, nie ma miejsca na zastój, jest w ciągłym ruchu, odpowiada za wiele istnień, a by zapewnić bezpieczeństwo - jako ścigany listem gończym i po stronie rebelii, potrzebuje  bezbłędnie korzystać z magii. Za błędy zbyt wiele razy przyszło mu gorzko żałować, jak podczas kolejnej z walk gdy kapryśna magia uroków zwróciła się przeciw niemu. Na własnej skórze testował brutalność zaklęcia lamino. Magia ofensywna jest w ciągłym użytku i wielokrotnie udowadniał, jak daleko potrafi zajść i osiągnąć. I na pewno musiał robić to dalej. Właściwie cała kreacja od początku mówi o tym.

*nie ma jeszcze doliczonych pd za osiągnięcia (+60)
* przy czym w statystyce opcm (bonus) - brakuje dodania informacji o +2 ze wzmocnienia różdżki.

Uzasadnienie jest niewystarczające.



Oh you fool, there are rules,
I am coming for you.

Darkness brings evil things
 
oh the reckoning begins.


Ostatnio zmieniony przez Samuel Skamander dnia 08.10.21 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Samuel Skamander
Samuel Skamander
Zawód : Rebeliant, auror
Wiek : 30
Czystość krwi : Czysta
Stan cywilny : Kawaler
I’m waiting for the call, the hand on the chest
I’m ready for the fight and fate
OPCM : 54
UROKI : 31
ELIKSIRY : 1
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 1
ZWINNOŚĆ : 10
SPRAWNOŚĆ : 18
Genetyka : Czarodziej
Rozwój postaci III - Page 56 Jz39
Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t1272-samuel-skamander https://www.morsmordre.net/t1372-filozof#10888 https://www.morsmordre.net/t1374p9-auror-na-motorze#11334 https://www.morsmordre.net/f186-harley-street-5-3 https://www.morsmordre.net/t3509-skrytka-bankowa-nr-358#61242 https://www.morsmordre.net/t1597-samuel-skamander#280340

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Melisande Travers
Suma punktów biegłości na start: 72 (2PS wymienione na 2PB)
Suma punktów majętności na start: 100 PM
Wydane punkty doświadczenia: 50 pd
Zdobyto: sowa

+


Ostatnio zmieniony przez Melisande Travers dnia 07.10.21 8:56, w całości zmieniany 1 raz
Melisande Travers
Melisande Travers
Zawód : Dama
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Zamężna
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
OPCM : 1
UROKI : 0
ELIKSIRY : 21
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 10
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 11
SPRAWNOŚĆ : 5
Genetyka : Czarodziej

Neutralni
Neutralni
https://www.morsmordre.net/t86-wzor-karty-postaci https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/ https://www.morsmordre.net/

Powrót do góry Go down

Imię i nazwisko postaci: Michael Tonks
Rachunek: 400-400=0
Zdobyto: 5 pkt statystyki uroków
Uzasadnienie: Michael czynnie walczy na froncie odkąd wybuchła wojna, co daje mu regularną okazję do ćwiczenia zaklęć i rozwijania wiedzy z dziedziny uroków. Tonks świetnie posługuje się tą dziedziną magii dzięki latom pracy w zawodzie aurora, ale wojna zmieniła kontekst jego zwykłej pracy - każdy pojedynek toczy się na śmierć i życie, decyzje zaważają o losie nie tylko samego Michaela ale i cywili/sojuszników, a chaos w kraju rzuca aurorowi nieprzewidziane wyzwania. Dzięki temu Tonks czaruje jeszcze bardziej ofensywnie niż przed wojną, stracił skrupuły przed używaniem najbardziej brutalnych uroków, doskonale wie jak odebrać życie, jak spowolnić przeciwnika, jak obrócić pojedynek na swoją korzyść, itd. Często odgrywam też, że Michael bierze na akcje osoby mniej biegłe w walce od siebie (Halberta do pomocy z hodowlą roślin, Castora do pomocy przy uzdrawianiu) - biorąc za nich pełną odpowiedzialną - samemu czuje się mistrzem w swojej dziedzinie magii i jest gotów rozprawić się z każdym zagrożeniem, nie tylko defensywnie (OPCM) ale i ofensywnie (uroki). Konsekwentnie gram, że Michael z pewnością siebie i bez skrupułów sięga po skomplikowane uroki, wie także kiedy użyć tych mniej skomplikowanych aby obrócić walkę na swoją korzyść. Poniżej linkuję bardziej imponujące przykłady:
Podczas pojedynku z szabrownikami/czarnoksiężnikami, Michael bez wahania rzucił Lamino o mocy 121, zadając npc ranę I stopnia. Npc wykrwawił się, co dało Tonksowi przewagę taktyczną - walczył z trójką czarnoksiężników, biorąc odpowiedzialność za niebiegłego w walce Halberta i mniej biegłego npc-sojusznika, Lamino wyeliminowało wroga z walki szybciej niż sparaliżowanie i spętanie przeciwników. Następnie, w walce z osobami których nie musiał zabijać, skutecznie użył Oblivate (zaklęcie z ST 90, skomplikowane i rzucone w ferworze po wyczerpującym pojedynku) oraz rzuconego z mocą >100 oczek Confundusa aby wymazać napastnikom pamięć i był pewny, że zrobił to skutecznie. Skutecznie wyczyścił także pamięć szmalcownika, a wprawa z jaką sięga po Oblivate nawet w obliczu zmęczenia podkreśla, że jest mistrzem w tej dziedzinie magii.
Uznając czarnoksiężnika w miasteczku Borrowash za zagrożenie dla cywili i Zlaty, Michael zabił go bez wahania Lamino Glacio o mocy 126, zanim pojedynek w ogóle się rozpoczął - zadał ranę III stopnia i npc umarł na miejcu. To pierwszy raz, gdy Tonks użył tego uroku w ciągu swojego istnienia na fabule morsmordre - przykład ten pokazuje zarówno wprawę i mistrzostwo do jakich doszedł w dziedzinie uroków, jak i brak skrupułów przed sięganiem po (krwawą) pełnię potencjału tej dziedziny magii.
Mistrzostwo w dziedzinie uroków pomaga Tonksowi również radzić sobie z zagrożeniami, których nigdy w życiu nie spotkał - tutaj oszałamia akromantulę Conjunctivitis (a że jego wiedza o ONMS wynosi poziom I, zakładam, że moc samego uroku przydała mu się bardziej od wiedzy o akromantulach), wcześniej strategicznie użył Ventum Rota aby kupić czas w walce dla siebie i Castora i nie bronić się przez jakiś czas przed atakami stworzenia, a wreszcie zabił akromantulę Lamino Glacio. Wcześniej nie walczył z takimi stworzeniami, dzięki teorii i praktyce z zakresu uroków wyszedł ze styczniowej walki zwycięsko. Castor wydawał się być pod wielkim wrażeniem i w późniejszej narracji w tym samym wątku prosił Michaela o sparing, chcąc się od niego czegoś nauczyć.
Wprawa pomaga mu również w prozaicznych zaklęciach - większość czarodziejów potrafi wykopać dół w ziemi za pomocą Orcumiano, ale w obliczu masakry z Derbyshire Michael zrobił to naprawdę zjawiskowo (doły o mocy >115-120 musiały być głębokie).
Zakładam, że wysoka wartość statystyki i mistrzostwo w ofensywie odbijają się również na charakterze i kreacji postaci (pozwolę sobie nie linkować postów psychologizujących, ale je streścić): kilkakrotnie w styczniowych wątkach uwzględniałam przemyślenia postaci na temat listu gończego, Michael nie czuje strachu, a raczej jest gotów pojedynkować się z każdym kto mógłby chcieć go pojmać (w powyższym wątku z Thomasem, nie wierzy, że przeciętny czarodziej mógłby mieć w takim pojedynku jakiekolwiek szanse), w razie ostateczności rozważał też w duchu niedanie się wziąć żywcem i Lamino we własną szyję aby nie zdradzić tajemnic Zakonu (drastyczność podobnych myśli obrazuje pewność siebie Tonksa, że da radę popełnić skuteczne samobójstwo własnym urokiem  :innocent: , w sytuacji beznadzieji i osłabienia), w rozmowach z bliskimi i swoją magipsychoterapeutką Ronją przyznaje, że wojna i zabijanie stały się już codziennością - w przedwojennej pracy aurora (a nawet w pierwszych miesiącach wojny) używał uroków zapewne często, ale jednak rzadziej i w mniej drastycznych sytuacjach.
Nie linkuję wątków sprzed ostatniego rozwoju uroków, ale w całej swojej fabularnej przeszłości Mike miał też okazję rozwijać teorię - fabularnie nauczył się numerologii i nakładał pułapki oparte na urokach, i tą dziedzinę magii ćwiczył nie tylko na wojnie/pracy, ale również w częstych sparingach w wolnym czasie.

+


You can tame a big bad wolf
if you don't feed him

Michael Tonks
Michael Tonks
Zawód : Rebeliant
Wiek : 35
Czystość krwi : Mugolska
Stan cywilny : Kawaler
In my defense, the moon was full and I was left unsupervised.
OPCM : 42
UROKI : 36
ELIKSIRY : 0
LECZENIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5/23
SPRAWNOŚĆ : 11/29
Genetyka : Wilkołak
Rozwój postaci III - Page 56 Eric-Northman-Screen-Test-S4-true-blood-22322446-432-244
Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
https://www.morsmordre.net/t7124-michael-tonks https://www.morsmordre.net/t7131-do-michaela https://www.morsmordre.net/t7129-wilkolak-mugolak https://www.morsmordre.net/f139-mickleham-old-london-rd-1 https://www.morsmordre.net/t7132-skrytka-bankowa-nr-1759#189352 https://www.morsmordre.net/t7130-michael-tonks

Powrót do góry Go down

Strona 56 z 58 Previous  1 ... 29 ... 55, 56, 57, 58  Next

Rozwój postaci III

Szybka odpowiedź
Uprawnienia

Nie możesz odpowiadać w tematach