Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 Zmiany w biegłościach

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Zmiany w biegłościach   16.02.17 2:00

Zmiany w biegłościachJeszcze przed fabularnym majem zajdą znaczne zmiany w biegłościach postaci - niektóre z nich, przez wzgląd na fabularną niejasność, zostały usunięte bądź zastąpione innymi. Opisy kolejnych poziomów biegłości są teraz szersze, bardziej szczegółowe. Najważniejszą modyfikacją jest jednak zróżnicowanie w cenach różnych biegłości - dla przykładu, osiągnięcie mistrzostwa w biegłościach artystycznych kosztuje mniej niż osiągnięcie go w biegłościach, które są wykorzystywane w trakcie rozgrywek z mistrzem gry, np. w anatomii czy silnej woli.

Wszystkie zmiany zostały opisane w temacie z biegłościami. Zapraszamy do zapoznania się z nimi i uzupełnienia od nowa biegłości postaci według kodu:
Kod:
Liczba punktów biegłości: 75+punkty za [u]rozliczone[/u] wsiąkiewki = suma
Dokupione punkty: ile postać zakupiła punktów? zwrot PD zostanie dokonany natychmiastowo

[b]Podstawowe[/b]
Nazwa biegłości - poziom - cena (liczba wydanych PB)

[b]Specjalne[/b]
Nazwa biegłości - poziom - cena (liczba wydanych PB)

[b]Fabularne[/b]
Rycerze Walpurgii/Zakon Feniksa - poziom (ST jakiego zaklęcia zostało zmniejszone?)

[b]Język[/b]
Język ojczysty (jaki?) - II
Język obcy (jaki?) - poziom - cena (liczba wydanych PB)

[b]Sztuka i rzemiosło[/b]
Nazwa biegłości - poziom - cena (liczba wydanych PB)

[b]Aktywność[/b]
Nazwa biegłości - poziom - cena (liczba wydanych PB)

[b]Genetyka[/b]
Nazwa genetyki - liczba punktów

Reszta punktów: suma punktów - wydane punkty = reszta

Przy ustalaniu na nowo biegłości zastosujcie się do uwag, które otrzymaliście przy pierwszym rozdawaniu punktów. Ewentualne uwagi administracji bądź prośby o wyjaśnienie zostaną dopisane w Waszych postach kolorem.

Prosimy o NIEUSUWANIE dopisków administracji.

Zmianie uległa także cena biegłości dokupowanych w sklepiku Mistrza Gry. Postaciom, które dokonały wcześniej takiego zakupu, zostaną zwrócone punkty doświadczenia i odebrane zdobyte punkty biegłości. Jeżeli postaci nie wystarczy punktów, jakie aktualnie posiada do rozdysponowania (75 + punkty zdobyte dotychczas za rozliczanie wsiąkiewki), może zakupić dowolną ich ilość. Cena 1 PB wynosi 50 PD.

Istnieje możliwość zakupienia statystyk po cenie takiej jak przy tworzeniu Karty Postaci, jeśli zwrot doświadczenia za biegłości dotyczy punktów kupionych na etapie pisania karty.

Postaciom, które, nie mając pochodzenia mugolskiego, posiadały prawo jazdy bądź mugolskie środki transportu, a teraz nie chcą inwestować w biegłość mugoloznawstwa, mogą zostać zwrócone punkty za zakup tychże rzeczy w sklepiku mistrza gry. W tym przypadku prosimy o odnotowanie prośby o to w postach w tym temacie.

Przypominamy, że biegłości wrzucamy tylko i wyłącznie z konta postaci, do której biegłości należą.

Biegłości należy rozdzielić do końca fabularnego kwietnia. W innym wypadku w trakcie fabularnego maja oraz czerwca mistrz gry będzie traktował postać tak, jakby nie posiadała żadnych biegłości - będzie otrzymywać karę -50 do wszystkich rzutów związanych z wykonywaniem określonych czynności.


Powrót do góry Go down
Darcy S. Rosier
avatar

Nieaktywni neutralni
Nieaktywni neutralni
http://www.morsmordre.net/t2082-darcy-rosier http://www.morsmordre.net/t2119-arcobaleno#31733 http://www.morsmordre.net/t2120-no-mercy#31734 http://www.morsmordre.net/f116-dover-dwor-rosierow http://www.morsmordre.net/t2125-darcy-s-rosier#31823
HIPNOTYZERKA
22 LATA
Szlachetna
Zaręczona
Ludzie są jak morze, czasem łagodni i przyjaźni, czasem burzliwi i zdradliwi. Przede wszystkim to jednak tylko woda.
8
17
0
0
0
7
0
2
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 3:28

Liczba punktów biegłości: 75+4=79
Dokupione punkty: -

Podstawowe
Historia magii  - I - 2
Kłamstwo - IV - 20
Retoryka - IV - 20
Silna wola - II - 5
Spostrzegawczość - IV - 20

Specjalne
szlachecka etykieta - 0

Fabularne
nie dotyczy

Język
Język ojczysty (angielski) - II
Język obcy (francuski) - II - 6

Sztuka i rzemiosło
Literatura (wiedza) - I - 1
Muzyka (wiedza) - I - 1
Muzyka (skrzypce) - I - 1
Malarstwo (wiedza) - I

Aktywność
Taniec balowy - I - 1
Jeździectwo - I - 1

Genetyka
nie dotyczy

Reszta punktów: 79-79=0

gotowe:
 

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 




And promise me this: you’ll wait for me only scared
of the lonely arms that surface, far below these birds.

Who am I, darling to you?
Who am I? I come alone here


Ostatnio zmieniony przez Darcy Rosier dnia 16.02.17 17:20, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
Clementine Baudelaire
avatar

Nieaktywni neutralni
Nieaktywni neutralni
http://www.morsmordre.net/t2770-constanine-faye-baudelaire-budowa#44793 http://www.morsmordre.net/t2843-hanok#45618 http://www.morsmordre.net/t2840-poznaj-klementynke#45614 http://www.morsmordre.net/f268-mole-valley-little-ash-park http://www.morsmordre.net/t2844-clementine-faye-baudelaire#45621
hodowczyni ptaków
19 lat
Czysta
Panna
There's no need to be perfect to inspire others let people get inspired by how you deal with your imperfections.
1
3
6
8
2
0
0
0
Zwierzęcousty

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 3:57

Liczba punktów biegłości: 75+2=77
Dokupione punkty: -

Podstawowe
Anatomia - III - 10
Zielarstwo - III - 10
Opieka nad magicznymi stworzeniami - III - 10
Spostrzegawczość - III - 10

Specjalne
Zarządzanie - I - 5

Fabularne
nie dotyczy

Język
Język ojczysty (angielski) - II - 0
Język Braille'a - II - 6

Sztuka i rzemiosło
Malarstwo (tworzenie) - I - 1
Muzyka (śpiew) - II - 7
Muzyka (pianino/fortepian) - II - 7
Muzyka (wiedza) - II - 7

Aktywność
nie dotyczy

Genetyka
nie dotyczy

Reszta punktów: 77-73=4

W jaki sposób Clementine będzie odgrywała biegłość zarządzania? Fakt, że zajmuje się ptakami to za mało; prosimy o opis, jak to widzisz, realne działania postaci. Clem jest przedstawiana jako niewidoma, zagubiona w świecie nastolatka, nie rekin biznesu - w którym ponoć pomaga jej ojciec. Wydaje się że po sposobie, w jaki to przedstawiasz, biegłość powinien mieć ojciec, nie ona.

W taki jak dotychczas. Miałam już wcześniej zaakceptowaną tą biegłość na tym samym poziomie. Clementine prowadzi swoją hodowlę od dłuższego już czasu. W większości sama zajmuje się zarządzaniem jej małą hodowlą. Ustalone zostało, że Emmie nie jest w stanie prowadzić dużego przedsiębiorstwa dlatego ma tą niewielką hodowlę, jaką miała już przy procesie tworzenia kp. Nic się nie zmieniło. Jej hodowla nie wymaga zarządzania biznesem w sposób określający ją jako "rekina biznesu". Ma kilkanaście ptaszków w domowej oranżerii. Myślę, że jest w stanie ogarnąć zarządzaniem swoimi finansami sama, jako, że zawsze też może liczyć na rady ojca, a jego rady są też dla niej nauką. Trudno mi odmawiać możliwości zarządzania na tym poziomie, skoro już je miałam i już mam rozliczone w banku kilka miesięcy oprocentowania 10% + 5% za kluczyk. Jeśli ojciec będzie miał zarządzanie na wysokim poziomie, a Clementine na zerowym, niestety pozbawi mnie to możliwości oprocentowania sobie hodowli, którą fabularnie Clementine jest w stanie prowadzić w taki sposób, aby mieć z niej wyższe dochody, skoro korzysta z pomocy ojca i swojej wiedzy. W jej obowiązku leży głównie załatwiać rośliny do hodowli, pożywienie, ściąganie ptaków. Myślę, że nie trzeba być rekinem biznesu aby potrafić opłacić karmę, roślinność i koszt kupienia ptaków (chociaż większość z nich Emmie przygarnia z porzucenia). Nie obchodzą ją koszty opłacania pracowników, ani lokalu, skoro to domowa hodowla. Nie rozumiem więc dlaczego miałaby nie potrafić zająć się swoją hodowlą i efektywnie zarządzać swoimi zasobami, skoro nie są one skomplikowane i nie do doścignięcia przez niewidomą osobę. Jest niewidoma, owszem, ale jest niewidoma od dziecka. Nie utrudnia jej to życia, skoro jest do takiego przyzwyczajona. Jest zagubiona, ale w emocjach i ludzkiej naturze. Na hodowli się zna i magicznych zwierzętach. Jej zagubienie nie wpływa na percepcję oceny ceny roślin, ptaków czy karmy dla nich.

Skoro sama napisałaś, że Clem tym rekinem nie jest, to prosimy o zmniejszenie tej biegłości; powyżej sama wyciągnęłaś argumenty, dlaczego powinien być on na niższym poziomie. Teraz poziomy są trzy, wcześniej było pięć, bonusy ulegną zmianie od maja.

Proszę o powtórzenie mi moich argumentów, ponieważ nie rozumiem dlaczego wcześniej moja postać była kompetentna na tyle aby zdobywać 10% dodatkowych dochodów, a teraz nie jest i jej przychody nagle spadły w niewyjaśnionych okolicznościach o 5%.

"Jej hodowla nie wymaga zarządzania biznesem w sposób określający ją jako "rekina biznesu". Ma kilkanaście ptaszków w domowej oranżerii."
Wcześniej stopniowanie zarządzania było inne, uległo zmianie.


Skąd u Clem szlacheckie wychowanie?
W karcie postaci mam napisane, że Clementine czy jej ojciec nie są szlachecką rodziną, ale ojciec starał się jej przekazać szlacheckie wychowanie, aby nie odstawała od wyższej warstwy społeczeństwa. Rodrick jest też osobą z szerokimi znajomościami. Przez dom Baudelaire'ów od zawsze przewijali się szlachetnie urodzone osobistości. W karcie jest zaznaczone, ze Roddie przekazuje jej wszystko, co wie o szlachcie, a i fakt, że prowadzi biznesy z szlachtą ułatwia zapoznanie z szlacheckimi doktrynami. Szczególnie, że Emmie jest dociekliwa i chłonie wszelką wiedzę. Na fabule też grałam nią, zgodnie z kp, zaznaczając, że ma pewne braki w szlacheckim wychowaniu, ale jednak bliżej jej do szlacheckiego zachowania, bo zna etykietę szlachecką jednak lepiej niż jej nie zna.

Ojciec Clementine nie jest arystokratą i nie zna się na etykiecie, przekazana przez niego wiedza nie wystarczy, by osiągnąć ten poziom zaawansowania. Teoretycznie mógł oczywiście zatrudnić dla niej guwernantkę, pytanie tylko po co? Jako niewidoma nigdy nie zawojuje salonów, nigdy nie poślubi arystokraty.
W karcie mam napisane, że Clementine była uczona przez kilka guwernantek i Roddie wydał na to wychowanie dużo pieniędzy.

Edycja:
Zmieniłam zarządzanie na poziom I, usunęłam szlacheckie wychowanie. Podniosłam ONMS do poziomu V i śpiew do poziomu II.

Pamiętaj, ze nie posiadając punktów w zielarstwie Twoja postać nie zna właściwości magicznych roślin; zastanów się, czy na pewno nie chcesz rozwinąć którejś ze szkolnych dziedzin, odzwierciedlenie wychowania przez guwernantki powinno się znaleźć w wiedzy z zakresu sztuki i świata (historia magii) - fajnie, gdybyś dodała w takim razie coś oprócz muzyki (to, że postać nie potrafi czytać i nie jest w stanie zobaczyć obrazu, nie znaczy, że nie może nic wiedzieć w tej materii, za to rzeźbę może już poznać bez przeszkód); wychowanie przez guwernantki i ojca okazało się zbyt mało staranne, by znalazło odzwierciedlenie w etykiecie, ale w biegłościach związanych z wiedzą o sztuce powinno, zwłaszcza, że po rozdaniu widać, że trochę z punkcikami nie masz co robić. <3
Skoro Clementine nie jest szlachecko wychowana to historia magii nie będzie jej potrzebna. Nie zna sytuacji politycznej w Anglii, a skoro ojciec nie mógł jej wychować szlachecko to wiedza o rodach nie jest jej niezbędna. Sztukę Clementine zna w większym stopniu niż część szlachcianek więc myślę, ze też jej starczy, bez rzeźby, skoro jest wychowana gorzej od nich, niestarannie. Nie wiążę jej fabuły z rzeźbą. Emmie w kp miała epizod z rzeźbą, ale nie było wspomniane czy jej to wychodziło, tylko, że "spróbowała". Nie wyszło, wiec prawdopodobnie nie miała ku temu żadnych predyspozycji, ani nie planuje ich rozwijać, a i na fabule się tym nie interesuje. Punkty są odzwierciedleniem prowadzonego przez nią zawodu. Myślę, ze nie są przydzielone dlatego, ze nie miałam co z nimi zrobić, skoro adekwatnie przedstawiają jej największą pasję. Zielarstwo z uwagi na jej zainteresowania spróbuję fabularnie rozwijać.

Część fabularna musi się pokrywać z mechaniczną niezależnie od tego, co Cię interesuje. Jeśli Clem odebrała wychowanie od kilku guwernantek, historię magii musi znać przynajmniej na poziomie I. Jeśli jej nie posiada - nie rozumiem, czego właściwie uczyły ją te guwernantki, o których wspomniałaś powyżej.
Clementine nie chodziła do szkoły magicznej, była nauczana przez guwernantki w domu, wiec podstawowej wiedzy magicznej i niepełnej etykiety szlacheckiej. Rzeźby Emmie próbowała dawno temu i poświęciła temu zaledwie ulotny moment. Można uznać, ze zapomniała jak zapomina się podstawową wiedzę, np. z Hogwartu, więc myślę, ze wszystko się zgadza fabularnie. <3

Zmniejszyłam śpiew do poziomu I i dodałam historię magii na poziomie I.

A po co śpiew został zmniejszony, skoro postać wciąż ma punkty?
Właśnie brakuje mi tych 2 punktów.
rachunek ze śpiewem na poziomie I
rachunek ze śpiewem na poziomie II

Edycja: Chociaż dalej uważam, ze w przypadku tej postaci, historia magii jest całkowitym nagięciem kreacji. Clementine jest osobą, która dopiero teraz zaczęła wychodzić z domu. Nie zna sytuacji politycznej na świecie. Wierzy w idylliczny świat. Nie wie, że tyle zła się wszędzie dzieje. Nie zna się na heraldyce rodów, ponieważ sama mi napisałaś, że nie może mieć szlacheckiego wychowania. Guwernantki nie mogły jej nauczyć etykiety, ale nauczyły ją historii magii? Gdzie to ma przełożenie na moją postać, jeśli Clementine na fabule zna etykietę (nie zawsze się według niej zachowuje, ale zawsze zaznaczam, że Emmie stara się sobie przypomnieć, czy tak powinna się według etykiety zachować). Natomiast co do historii magii, akurat z polityką nie ma nic wspólnego, a mimo to, mam to umieścić w biegłościach wbrew swojej kreacji? Mogę poznać tego przyczynę? Bo jeśli chodzi o same guwernantki i to co ją nauczyły to Clementine mogła zapomnieć tego, co się od nich dowiedziała. Uczyły ją podstawowej wiedzy magicznej oraz etykiety. Skoro nie zdołały ją nauczyć etykiety, równie dobrze mogły nie nauczyć ją historii magii, skoro brakowało im kompetencji, a było ich kilka. Dlaczego uczyły ją wybiórczo? Historia i sztuka tak, etykieta nie? A jeśli nawet ją nauczyły, w myśl mojej kreacji Clementine wręcz musiała te nauki zapomnieć skoro jej kreacja przeczy jakiejkolwiek znajomości historii magii.

Wypunktuję parę spraw, bo wydaje mi się, że tak najłatwiej uporządkować rozmowę.
1. Nie mogę się zgodzić z Twoimi argumentami odnośnie historii magii. Historia magii jest obowiązkowym przedmiotem we wszystkich szkołach magii, a Clem, nawet jeśli z racji swoich ograniczeń fizycznych nie była w stanie pobierać nauk w Hogwarcie, musiała ukończyć edukację i zdać potrzebne egzaminy, aby móc korzystać z różdżki. Na zapominanie wiedzy szkolnej ewentualnie pozwalamy osobom, które mają trochę więcej niż 19 lat - nikt tuż po zdaniu matury nie zapomina, jak podnosić liczby do kwadratu. Jeżeli Clementine kształciły guwernantki - a, jak sama twierdzisz, ojciec dziewczyny zadbał o jej dobre wychowanie - nie mogły ominąć tak podstawowej wiedzy, jaką jest znajomość historii. Określasz Clementine jako nieświadomą, ale jednocześnie twierdzisz, że jest wykształcona, że została wychowana w sposób niemalże (i niemalże jest tu słowem-kluczem) arystokratyczny. Może się mylę, ale moim zdaniem to właśnie brak znajomości historii magii w tym przypadku jest zaprzeczeniem Twojej kreacji postaci.


2. Szlachecka etykieta to nie jest znajomość savoir-vivre'u - jej nie ogranicza biegłość; jeżeli w historia postaci i inne jej umiejętności (znajomość sztuki, historii, podstawowa wiedza w innych dziedzinach) wskazują na to, że postać może być dobrze wychowana, nie próbujemy - i nawet nie chcemy - tego blokować. Ale jednocześnie nie porównujmy znajomości zwykłej etykiety do znajomości tej arystokratycznej. Nawet jeśli Clem była uczona, jak się zachować w towarzystwie, nie ma to nic wspólnego z wiedzą, jak zachować się w trakcie prawdziwych Sabatów. Jej guwernantki nie były arystokratkami, więc same też nie wiedzą, jak wygląda prawdziwy, arystokratyczny świat, o którym Clem z pewnością słyszała wiele opowieści, ale nie miała możliwości go poznać. Clem może jak najbardziej wiedzieć, jak należy tytułować arystokratów, może wiedzieć, jak korzystać z najbardziej złożonej zastawy stołowej i umieć kłaniać się idealnie w odniesieniu do sytuacji, ale zagubi się na arystokratycznych salonach, na których nigdy nie była i, nie tylko przez wzgląd na swoje pochodzenie, ale także niepełnosprawność, najpewniej nigdy nie będzie. I, z logicznego punktu widzenia, być nie powinna - mam nadzieję, że też to dostrzegasz.

3. Moja kolejna uwaga, choć tak naprawdę nie do końca jest uwagą, odnosi się już do ogółu. Bardzo lubię pomysł na postać Clem i lubię też jej kreację; postać zagubionej w świecie, niewidomej dziewczyny może być bardzo klimatyczna i doceniam, że się na nią zdecydowałaś - prowadząc taką postać musisz być jednak świadoma, że nie obowiązują jej prawa dokładnie takie, jak pozostałych. Liczba dostępnych punktów biegłości, czyli 75, została dostosowana do postaci zdrowej, mającej kontakt ze światem, stanowiącej część społeczeństwa, a nie odizolowanej w domu. Domyślam się i rozumiem, że zależy Ci na tym, aby rozdysponować biegłości tak, aby dawały Ci jak największe korzyści mechaniczne, jak najwyższe bonusy - musisz jednak pamiętać, że biegłości muszą także odnaleźć odzwierciedlenie w fabule i kreacji postaci. Opieka nad magicznymi stworzeniami na tak wysokim poziomie jest Clem nie tyle zbędna, co po prostu Twoja postać nie miała możliwości jej posiąść - po pierwsze, ma tylko dziewiętnaście lat, po drugie zajmuje się ptakami, a tak wysoka biegłość gwarantowałaby jej - według opisu mistrzowską - znajomość wiwern, jednorożców, garborogów, smoków, bazyliszków. Jasne, Clem może wiedzieć coś o tych stworzeniach z książek i od nauczycieli, ale bez bezpośredniego doświadczenia nie osiągnie mistrzostwa - a właśnie je symbolizuje poziom V. Spójrzmy na to realnie, już III poziom biegłości gwarantuje postaci, cytując, zaawansowaną wiedzę, która aż nadto wystarczyłaby Clementine do prowadzenia jej małego biznesu. Nie wydaje mi się, żeby wyższy poziom był zgodny z kreacją postaci. Sad
Jeżeli bardzo zależy Ci na tym, żeby wydać wszystkie dostępne punkty biegłości z puli 75 (choć wcale nie musisz tego robić - części możesz nie rozdysponować, co, tak właściwie, miałoby odzwierciedlenie w Twojej karcie), skup się na umiejętnościach, które w rzeczywistości mogą wychodzić Clem świetnie, na przykład na sztuce. Możesz odłożyć część punktów na później i fabularnie zacząć uczyć swoją postać języków - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Clem rozwijała te umiejętności znacznie wyżej od innych postaci. Spróbuj się zatrzymać i realnie ocenić możliwości swojej postaci, która, jak wspominałam, jest bardzo młoda i w dodatku niewidoma, a do tego sama podkreślasz, że zaczyna dopiero poznawać świat. Z jej biegłości nie może zatem wynikać, że rozumienie go przychodzi jej z łatwością.
Przykro mi, że przez to utracisz możliwość zdobywania wyższych bonusów przy rzutach kością, ale decydując się na stworzenie takiej postaci musiałaś być świadoma, że w niektórych dziedzinach nie da rady doścignąć osób w pełni sprawnych i bardziej doświadczonych. Sad Mam nadzieję, że rozumiesz, dlaczego zwracam na to uwagę. <3


Przepraszam, ale w tym momencie poczułam się bardzo mocno pokrzywdzona podejściem administracji. Idę na bardzo wiele ustępstw. To prawda, że moja postać z założenia jest „inna”. Ale upośledzenie wzroku nie powinno w żadnym stopniu jej dyskredytować jako czarodzieja. Jej niepełnosprawność nie wpływa na jej życie. Jest zdolna do samodzielnego myślenia i decydowania, jaką wiedzę planuje posiąść. Nie jest umysłowo ograniczona. Skoro historia magii nigdy nie leżała w obrębie jej zainteresowań, to owszem, mogłaby ją zapomnieć nawet w dwa dni, a od ukończenia egzaminów minęły dwa lata. Historia magii to nie wiedza o zwierzętach. To suche daty, heraldyka rodów, sytuacja polityczna. Takie rzeczy łatwo się zapomina. A skoro jak twierdzicie nie mam możliwości wykupić szlacheckiego wychowania, bo nie odnajdę się na salonach, to pozwólcie, ze sama zdecyduję o tym, jakiego szlacheckiego wychowania mojej postaci brakuje. Może się mylę, ale skoro to moja postać, to powinnam mieć możliwość zdecydowania jaką wiedzę ona posiada, szczególnie, jeśli sami kazaliście mi ją niedokształcić. Nie wyedukowałam ją w tych miejscach, w których zgodzi się to z założeniem mojej kreacji. Powinnam też mieć możliwość dostosować swoje biegłości do faktycznej gry na forum, a nie idyllicznych założeń administracji. Oczywiście, że idealnie byłoby gdyby Clementine pamiętała historię magii. Ale skoro zdecydowaliście się, że Emmie nie jest osobą odpowiednią na salony, ja zdecydowałam, że w takim razie historia może być jej piętą achillesową w wychowaniu. To moja decyzja. Znam konsekwencje historycznej arogancji i fabularnie myślę, że ma to jak najbardziej swoje uzasadnienie. Tak jak mówiłam, historia to wiedza podstawowa, dobrze byłoby ją znać, ale łatwo ją zapomnieć i dwa lata to wystarczający do tego czas. Skoro Clementine nie porusza się po salonach, to też nazwiska rodowe mogła szybko zapomnieć. Daty, wydarzenia historyczne też. Ogólną przeszłość.  Polityką nigdy się zaś nie zajmowała, ponieważ Rodrick trzymał ją pod kloszem, a skoro tak robił to mógł ograniczać jej wiedzę z zakresu, który wydałby mu się burzyć jej wyobrażenie o świecie. Poza tym uważam, ze skoro moja postać nie kończyła szkoły i prowadzi domową hodowlę w swoim własnym domu, za własne pieniądze, które zdobywa z tej hodowli, a w czym z początku pewnie wspierał ją finansowo ojciec, jest teraz niezależna finansowo. Nie pracuje dla żadnego urzędu więc tak naprawdę nie musiała zdawać egzaminów na wysokim poziomie. Natomiast zdanie ich nie gwarantuje, że za dwa lata się ich nie zapomni. Skoro można zapomnieć, że trzeba się ukłonić hipogryfowi, to tym bardziej niemające żadnego wpływu na życie informacje historyczne też. Nie każdy użytkownik na forum zna historię magii. Krzywdzące jest kazać mi ją znać tylko dlatego, ze w opinii administratorów powinnam rozdzielić swoje punkty na inne biegłości. Upośledzanie Clementine i narzucanie mi zainteresowań, które nie będą miały swojego odzwierciedlenia w mojej grze jest bardzo niesprawiedliwym postępowaniem. Dla mnie to niepotrzebne zapychanie sobie punktów dla waszej satysfakcji. Na fabule nigdy nie wspomnę o rzeźbie, o historii magii, o czymkolwiek, co będziecie mi kazali dopisać. Skoro mam 75 punktów do rozdysponowania, chciałabym abyście dali mi możliwość rozdzielić je, tak jak każdemu użytkownikowi, w pełni. Nie rozumiem dlaczego miałabym zostać traktowana nierówno w stosunku do innych.

Moja postać jako niewidoma ponosi już poważne konsekwencje z tego faktu:
- nie może założyć większego biznesu niż ten niewielki, który aktualnie posiada,
- nie może pojawiać się na salonach nawet pomimo przygotowania ze szlacheckiej etykiety
- nie może wejść w związek ze szlachcicem, mimo, że zajmuje mój slot czystokrwistej postaci
- z powodu swojej ślepoty nie jest jako czystokrwista czarownica przez administrację traktowana
- nie może posiadać większości biegłości dostępnych na forum

Dlatego krzywdzącym jest nawet sugerowanie, że powinnam z uwagi na jej kreację zdecydować się nie rozdzielać wszystkich jej punktów. Jest niewidoma, nie ułomna. Nie może być tak, że cokolwiek postanowię fabularnie, w jej ślepocie będziecie się doszukiwać argumentu na „nie” na wszystko. Inność Clementine wykształciło w niej rozwinięte pozostałe zmysły. Nie ma no forum nikogo, kto tak jak ona rozwinięty ma słuch, węch, dotyk i smak. Dlatego nie rozumiem uzasadnienia, dlaczego moja postać miałaby jako jedyna na forum zostać poniekąd ofiarą mechaniki i miałoby się jej odjąć możliwość wykorzystania wszystkich dostępnych punktów biegłości. Nie daję jej punktów  z dziedzin, które nie mogą przysługiwać osobie niewidomej. Punkty rozdzielam pomiędzy dostępne dla niej umiejętności, zgodnie z kreacją postaci i swoimi możliwościami. A za jej niewidomość już ponoszę duże szkody.

Nie rozumiem dlaczego jej ślepotę traktujecie jako niedostosowanie do życia i ograniczenie jej swobody na każdej, dosłownie każdej płaszczyźnie kreacji tej postaci. Niewidome osoby nie są niezdolne do niezależnego życia. Clementine potrafiłaby sobie poradzić w świecie. Porusza się po nim samodzielnie bez żadnych problemów, ponieważ nie zna świata innego niż ten, jaki odbiera innymi zmysłami, dlatego jej poruszanie się po nim wcale nie jest utrudnione. Wiedzieliście, ze niewidome osoby potrafią wchodząc do pomieszczenia rozpoznać rozmieszczenie wszystkich okien w pomieszczeniu? Rozpoznają nawet najdrobniejsze dźwięki, potrafią rozpoznać często innych ludzi po kroku, określić w dużym stopniu ich ogólny zarys, po tym, co słyszą i czują? A przez to, że nie widzą, mają rozwinięte pierwotne instynkty, jakich normalny człowiek nie posiada, ponieważ mami go wzrok? Potrafią powiedzieć, kiedy ktoś na nich patrzy, jeśli czują wokół siebie woń, która na to wskazuje.

Co tyczy się ONMS. Owszem, Clementine nie miała bezpośredniego kontaktu ze smokami, wywernami i WSZYSTKIMI stworzeniami z klasyfikacji Ministerstwa Magii, ale kto na forum miał? Skoro aby osiągnąć ten pułap należy znać się bezpośrednio z każdym istniejącym magicznym stworzeniem to po co tworzyć poziom biegłości, którego nie da się osiągnąć? Ptaki to bardzo duży odsetek magicznych stworzeń, a większość z nich Clementine spotkała. Opiekunowie smoków mogą posiadać biegłość ONMS na poziomie IV, chociaż znają zaledwie same smoki. Clementine zna wiele podgatunków zwierząt, a i w swoim życiu na pewno spotkała konie, jednorożca nawet (fabularnie), chodziła z ojcem po rezerwacie magicznych stworzeń, wiec zna większość z nich. O tych stworzeniach z którymi się nie spotkała zapewne czytała w książkach. Smoki mogła nawet nasłuchiwać w rezerwacie w trakcie odwiedzin. ONMS jest jej pasją. Hodowanie ptaków również, jak i jednocześnie jej specjalizacją, ale fakt, ze wyspecjalizowała się w ptakach czyni ją tylko bardzo dobrze wykwalifikowaną w tej dziedzinie, ale nie wyklucza znajomości pozostałych stworzeń. Poza tym nie sądzę, by kiedykolwiek na forum stworzona została postać o większym wykwalifikowaniu w zakresie ptaków niż Emmie. Która dodatkowo posiada zwierzęcoustność, która jednocześnie podnosi jej kompetencje w zakresie ONMS. To, że potrafi rozmawiać ze zwierzętami, nawet jeśli to te nieszczęsne ptaki, myślę, że stawia ją w dużo lepszym położeniu od innych specjalistów – np. smokologów i wyrównuje jej kompetencje. Miała do nauki o zwierzętach całe życie. Większość jej życia  (chociaż nie cale) spędziła w domu, jedynie gdzie się wybierała to tam, gdzie uprosiła ojca, więc zapewne rezerwaty i przytułki dla zwierząt. To dużo czasu żeby wyszkolić swoją wiedzę teoretyczną w większym stopniu niż inne osoby, na których ciąży obowiązek ciężkiej pracy (nie malutkiej hodowli, jaką prowadzi Emmie, co lubicie mi przypominać). To sprawia, że miała dużo lepszy start od innych, bo i dużo więcej wolnego czasu. Nie rozpraszały ją wizyty na salonach, częste spotkania towarzyskie, czy inne rzeczy, które rozpraszają normalnych, pełnosprawnych członków społeczeństwa.  Tym samym uważam, że Clementine jest w stanie osiągnąć chociaż poziom IV biegłości ONMS i właśnie taki jej przydzielę, a fabularnie, jako, że Emmie jest osobą ciekawą świata, będę ją dalej rozwijać w tym kierunku. To, że kocha ptaki nie znaczy, że nie interesuje się innymi zwierzętami. Pilnuje teraz swojego kotka, ostatnio była wraz z Titusem w schronisku dla zwierząt. Ma kontakty z osobami poruszającymi się w świecie zwierząt. Titus właśnie, czy ustalone z Traversem relacje (czekam aż wróci z urlopu, żeby je odegrać), który zajmuje się morskim handlem zwierząt. Przy zakupie ptaków na pewno prócz ptaszków spotykała też inne okazy, jakie Theseus przeprowadzał przez morze. Moja postać jest bardzo mocno przemyślana, żadnych biegłości nie przydzielam lekką ręką, nie mając na co rozdzielić swoich punktów, a jeśli administracja uważa, że aby być mistrzem trzeba znać wszystkie gatunki zwierząt to w takim razie ograniczę się do poziomu IV i będę ją rozwijać w tym kierunku fabularnie dopóki nie osiągnę tego pułapu. I tak, uważam, że mogę go osiągnąć, ponieważ wzrok Clementine w tym przypadku nie jest dla niej przeszkodą. Nie będzie mogła polować na smoki, czy schwytać niuchacza, ale poruszając się w tym środowisku w jakim się porusza może być świadkiem takich wydarzeń, więc  będę ją cały czas kształcić, aż nie stanie się „Newtem Skamanderem”, znającym się na wszystkim. Nie musi w końcu bezpośrednio schwytać mimoza, aby wiedzieć o nim wszystko, szczególnie jeśli go spotka. Wierzę też, że poziom ten przeznaczony jest tylko dla mistrzów i że jeśli ktoś będzie w podobnej sytuacji jak Emmie, też będzie musiał znać wszystkie zwierzęta i wszystkie spotkać, żeby go osiągnąć.  Swoje braki Clementine uzupełnia sobie wiedzą o zwierzętach, dlatego nie uważam, żeby to była dziedzina, w której nie może doścignąć innych.

Języków nie planuję się nią uczyć. Tak jak wspomniałam, nie będę wstawiać w swoje biegłości rzeczy, które nie są zgodne z kreacją mojej postaci i których później nie użyję. bo tak powinnam zrobić, ponieważ mam za dużo punktów. Mam tych punktów tyle samo co inni i taką samą ich ilość planuję rozdać, biorąc pod uwagę na co mogę sobie pozwolić, a na co nie.

Podsumowując: usunęłam historię magii, zmniejszyłam biegłość ONMS z V na IV poziom. Wróciłam Śpiew na II poziom, (edycja: dodałam zielarstwo na poziom II), pozostałe 10 punktów zachowam do osiągnięcia poziomu mistrzowskiego w ONMS, kiedy już rozwinę postać fabularnie. Da mi to też pewien kierunek dla postaci, którym mogę się poruszać, ponieważ na razie zamknęły mi się wszystkie inne drogi rozwoju.

Wiesz, Darcy, kiedy tworzyłaś tę postać, byłam pewna, że robisz to z pełną świadomością oraz konsekwencją i dotychczas nie miałam żadnych zastrzeżeń, że rzeczywiście tak jest (a przy tym poniekąd podziwiałam Cię za to, że zdecydowałaś się na postać, o której wiedziałaś, że będzie poszkodowana zarówno fabularnie, jak i mechanicznie) - teraz jednak straciłam pewność. Rozegrałam wątek z postacią Clem, czytam Twoje wątki i widzę, jak ją kreujesz, rozmówiłam się nawet z osobami, które również prowadziły z Tobą rozgrywki. To, że w postach piszesz o Clem jako o osobie nieprzystosowanej oraz niesamodzielnej nie jest moim widzimisię - jak już wspomniałam, byłam jednak pewna, że robisz to świadomie. Żałuję, że musiało dojść do sytuacji takiej jak aktualna. Tym razem nie odniosę się do poszczególnych fragmentów Twojej wypowiedzi, bo tak naprawdę wszystko, co chciałam Ci przekazać, ujęłam w poprzedniej adnotacji - wspomnę jedynie, że, prawdę mówiąc, nie zgadzam się z przytoczonymi przez Ciebie argumentami. Ale czy odnoszenie się do nich bezpośrednio cokolwiek zmieni?
Cieszę się, że, jak to ujęłaś, godzisz się na pójście na wiele ustępstw - ja niestety nie mogę się na nie zgodzić. Przykro mi, ale na ten moment nie mogę zaakceptować Twoich biegłości; jeżeli w jakikolwiek sposób dotychczas podchodziłaś do powyższych ustaleń emocjonalnie (a, sądząc po wzburzonym tonie Twojej wiadomości, tak właśnie jest), daj sobie czas na to, żeby ochłonąć, przemyśleć to i spojrzeć na sytuację z boku. Przejrzyj uwagi, które napisałam, przejrzyj własną wypowiedź i, co być może w tej sytuacji okaże się najbardziej adekwatne, przejrzyj własną kartę postaci oraz wątki, jakie rozegrałaś - nie tylko te sprzed dnia czy dwóch, także te, które odbyły się dłuższy czas temu. Zwróć uwagę na to, jak przedstawiałaś wtedy swoją postać. Być może Twoja koncepcja uległa po prostu zmianie i to jest przyczyną nieporozumień. Nie przewidujemy jednak możliwości zmian w historii postaci bez skonsultowania tego z administracją. Clem została zaakceptowana jako postać nieporadna życiowo (tylko i wyłącznie na Twoje życzenie - gdybyś kreowała ją jako niewidomą, ale samodzielną, nikt nie miałby obiekcji, ale, wbrew swoim zapewnieniom, nie robisz tego) i niepodpartą adekwatną argumentacją dyskusją nie jesteś w stanie tego zmienić.
Twoją wypowiedź odbieram tak, jakbyś sądziła, że próbujemy zrobić Ci na złość - przy próbie ogarnięcia forum liczącego około stu użytkowników mamy naprawdę inne priorytety. Pamiętaj o tym. <3
Czasem ucinasz rozmowy w szybkim pytaniu oraz w propozycjach stwierdzeniem, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Dzisiaj, niestety, muszę zrobić to ja.

Wszyscy gracze zajmujący się smokami mają ONMS na poziomie IV, a zajmują się tylko smokami, Percival ma poziom mistrzowski, a też jego specjalizacją są smoki. Czym to się różni od Clementine, która specjalizuje się w ptakach i dodatkowo posiada zwierzęcoustność?

Jeżeli nie widzisz tłumaczonej od czterech tysięcy słów różnicy, to naprawdę mi przykro, ale chyba nie da się już tego bardziej objaśnić. Akceptowałam Twoją Kartę i akceptowałam ją jako historię ślepej, naiwnej, nieco zagubionej w świecie nastolatki, nie specjalisty od smoków, garborogów i bazyliszków. Jako administrator, który zaakceptował Twoją historię postaci nie zgodzę się na zaakceptowanie tak rozdanych biegłości. Tyle.

W żadnym fragmencie nie napisałam, że jest specjalistą od wszystkich zwierząt, tylko, ze ma możliwość je wszystkie znać, a specjalizuje się w ptakach i to specjalizuje na poziomie mistrzowskim, co wyrównuje jej zaawansowany stopień znajomości innych stworzeń, które mogła zobaczyć w przytułkach, schroniskach, rezerwatach, a jeśli tego nie uznajecie, mogła przeczytać o nich w książkach. Wspomniałam, że będę ją na fabule bardziej rozwijać w kierunku wszystkich innych zwierząt. Od czasu napisania karty postaci fabularnie moja postać już teraz się rozwinęła.

Dalej nie wiem dlaczego smokolodzy mogą mieć poziom IV, a zwierzęcouści ornitolodzy magiczni nie.

Cytat :
zobaczyć
Cytat :
przeczytać
Ale trzymajmy się Twojej koncepcji postaci bardzo proszę.
Ech, to akurat czepianie się słówek. Emmie widzi świat inaczej, ale widzi, dla niej "widzenie" to wszystko co odbiera innymi zmysłami. Ja odbieram świat zmysłem wzroku, więc czasami mam tendencję do pisania z przyzwyczajenia: "wiedzieć".

Przeczytać akurat mogła. Są książki dla niewidomych, a i uczyły ja guwernantki, więc i one czegoś ją nauczyły (jako autor postaci mogę chyba zdecydować czego ją między innymi uczyły i czym ona się interesowała). A i jej ktoś mógł poczytać.

Dalej nie odpowiedziałyście mi czym różni się znajomość smoków od znajomości ptaków, skoro jedno i drugie to wiedza specjalistyczna z jednej dziedziny, a większość smokologów wcale nie przejawia zainteresowań innymi stworzeniami. Smokologia daje poziom IV bądź V, a ornitologia maksymalnie III.

Widzę, że macie jednak bardzo mocne stanowisko w tej kwestii, chociaż się z tym nie zgadzam i pewnie wiele osób, które to czyta zgodzi się ze mną, to wy tu jesteście administracją. Nie chcę was męczyć, robić wam na złość, dlatego skoro odrzuciłyście moją argumentację dam to III w ONMS.

Powiedzcie mi jednak, czy jeśli Clementine na fabule zacznę grać w sposób, który domyślnie jest założony na ta kreację postaci, to czy mam szansę na podniesienie tego ONMS. I proszę, bądźcie ze mną szczere. Bo jeśli mimo, że będę starała się na fabule od tej pory odgrywać wątki z innymi zwierzętami w stopniu równym ornitologii, napiszecie mi, ze nie mam prawa podnieść się w ONMS - napiszcie mi to teraz, żebym wiedziała na czym stoję.

Zgubiłam się, czy nie mogę mieć ONMS na poziomie IV, bo nie znam na tyle innych zwierząt, czy nie mogę, bo mam ślepą postać, naiwną postać.

Dlatego jeśli mam podjąć fabularne starania, żeby przekonać was, że Clementine jest w stanie osiągnąć specjalistyczną wiedzę i leży to w jej charakterze i zainteresowaniach i nie wymaga wcale wielu zmian w jej dotychczasowym trybie życia, wolałabym wiedzieć czy mam na to szansę, czy żadnych.

Książki dla niewidomych pisane są braillem, którego Clementine nie zna.
Taka, że smokolodzy nie uczą się tylko o smokach wbrew temu, co twierdzisz.
Tak, jeśli odpowiednio rozegrasz naukę. Odpowiednio to znaczy, że naprawdę napiszesz posty o studiowaniu magicznych stworzeń innych niż ptaki, ale wymagałoby to znaczących zmian w trybie życia postaci, bo obecny zupełnie nie uzasadnia takiej statystyki. Jeśli chodzi o jakąkolwiek opiekę nad zwierzętami kluczowym czynnikiem jest obserwacja. Tworząc niewidomą postać zamknęłaś sobie pewne drogi rozwoju, po prostu.
III poziom jest w porządku. Smile


Cytat :
Książki dla niewidomych pisane są braillem, którego Clementine nie zna
Nie zna? Question Prowadziłam już nawet gry, w których wypożyczała sobie książki w Braille'u. Wydało mi się naturalne, że skoro ludzie uczą się pisać i czytać to Clementine uczyła się czytać w Braille'u.  Nikt nie wykupuje biegłości w czytaniu. Czy to nie jest trochę niesprawiedliwe, że Clementine, żeby czytać musi sobie taką kupić? Dla niej proces uczenia się Braille'a niczym nie różni się od procesu uczenia się zwykłego czytania dla każdego czarodzieja. To tak jakby kazać mugolowi uczyć go jak być mugolem. Dla Clementine Braille to nie jest żadna specjalna umiejetność, tylko normalna.

Nie jest. Jeśli ma znać braille'a, musi go kupić.

Powinnam ją kupić jako biegłość podstawową, sztukę, język czy specjalną?

Jako język - język braille'a serce

Poprawione.

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej
Statystki i biegłości:
 




" There's no need to be perfect to inspire others let people get inspired
by how you deal
with your imperfections




Ostatnio zmieniony przez Clementine Baudelaire dnia 18.02.17 1:42, w całości zmieniany 20 razy
Powrót do góry Go down
Alisa Mulciber
avatar

Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
http://www.morsmordre.net/t4076-alisa-mulciber-budowa http://www.morsmordre.net/t4091-ech-znowu-ty#79931 http://www.morsmordre.net/t4338-alisa-mulciber#92588
n/d
22
Czysta
Panna
Jam jest Myśląca Tiara,Los wam wyznaczę na starcie!
1
10
0
0
0
21
1
3
Czarownica

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 4:00

Liczba punktów biegłości: 75+0=75 75 + 1 = 76 --> po rozliczeniu marcowej wsiąkiewki
Dokupione punkty: 0

Podstawowe
Numerologia - IV - 20
Historia magii - III - 10
Starożytne runy - III - 10
Opieka nad magicznymi - I - 2
Silna wola - III - 10
Spostrzegawczość - III - 10


Specjalne
Brak

Fabularne
Nie dotyczy (?)

Język
Język ojczysty (Rosyjski) - II
Język: angielski - II - 6
Język: norweski - II - 6

Sztuka i rzemiosło
Brak

Aktywność
Lot na miotle - I - 1

Genetyka
Brak

Reszta punktów: 75-75=0 76 - 75 = 1

gotowe:
 


Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 




Ostatnio zmieniony przez Alisa Mulciber dnia 16.02.17 19:27, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Raiden Carter
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3256-raiden-carter#55069 http://www.morsmordre.net/t3274-tales#55392 http://www.morsmordre.net/t3273-agent-carter#55386 http://www.morsmordre.net/f308-beckenham-overbury-avenue-13 http://www.morsmordre.net/t3275-raiden-carter#117377
funkcjonariusz policji, brygadzista
31
Półkrwi
Kawaler
Because a man who doesn't spend time with his family can never be a real man
15
27
0
0
0
0
1
11
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 7:32

Liczba punktów biegłości: 75+6+4=85
Dokupione punkty: 5 zwrot wykonany + 4

Podstawowe
Astronomia - I - 2
Historia Magii - I - 2
ONMS - I - 2
Retoryka - I - 2
Silna wola - II - 5
Spostrzegawczość - IV - 20
Ukrywanie się - II - 5
Zastraszanie - III - 10
Zręczne ręce - I - 2

Specjalne
Mugoloznawstwo - III - 35

Fabularne
brak

Język
Język ojczysty (angielski) - II

Sztuka i rzemiosło
brak

Aktywność
brak

Genetyka
brak

Reszta punktów: 85-85=0

gotowe:
 

O. W takim razie zamieniam Zastraszanie na Spostrzegawczość  cwaniak
[bylobrzydkobedzieladnie]


Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej
Statystki i biegłości:
 




Hello darkness, my old friend
Come to talk with you again



Ostatnio zmieniony przez Raiden Carter dnia 02.03.17 14:44, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry Go down
Selina Lovegood
avatar

Zakon Feniksa
Zakon Feniksa
http://www.morsmordre.net/t986-selina-lovegood#5480 http://www.morsmordre.net/t1028-alfred-wlasnosc-seliny-lovegood#5823 http://www.morsmordre.net/t1027-will-you-dare-selina#5821 http://www.morsmordre.net/f133-queen-elisabeth-walk-137-2 http://www.morsmordre.net/t1131-panna-lovegood
ścigająca Os, naczelna zołza, bywalczyni kolumn Czarownicy
30
Czysta
Panna
pride
will be always
the longest distance
between us
5
24
1
0
0
0
36
11
Czarownica

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 9:01

Liczba punktów biegłości: 75+4=79
Dokupione punkty: 5 PB zwrot wykonany

Podstawowe
Historia magii I (2 PB)
Kłamstwo II (5 PB)
Opieka nad magicznymi stworzeniami II (5 PB)
Retoryka II (5 PB)
Silna wola*  III (10 PB)
Spostrzegawczość II (5 PB)

Specjalne
brak

Fabularne
brak

Język
Język ojczysty (angielski) - II
Język obcy (francuski) - II - cena (6 PB)

Sztuka i rzemiosło
Literatura (tworzenie prozy) I (1 PB)
Literatura (wiedza) I (1 PB)
Muzyka (pianino) I (1 PB)
Muzyka (wiedza) I (1 PB)
Malarstwo (wiedza) I (1 PB)

Aktywność
Jeździectwo II (7 PB)
Latanie na miotle III (25 PB)
Łyżwiarstwo I (1 PB)
Pływanie I (1 PB)
Taniec balowy I (1 PB)
Taniec baletowy I (1 PB)

Genetyka
brak

Reszta punktów: 79-79=0

gotowe:
 

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej
Statystki i biegłości:
 






I care for myself.
The more solitary, friendless, unsustained I am,
the more I will respect myself.


Ostatnio zmieniony przez Selina Lovegood dnia 22.02.17 8:04, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
Asterion Valhakis
avatar

Nieaktywni neutralni
Nieaktywni neutralni
http://www.morsmordre.net/t3018-asterion-valhakis http://www.morsmordre.net/t3240-olimpijski-bog http://www.morsmordre.net/t3712-asterion-valhakis
Przedsiębiorca
52
Czysta
Zaręczony
Nie ma gorszego zła od pięknych słów, które kłamią
10
0
14
0
0
5
0
5
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 9:09

Liczba punktów biegłości: 75+2=77

Podstawowe
Historia magii - I - 2
Numerologia - I - 2
Runy - I - 2
Zielarstwo - I - 2
Kłamstwo - I - 2

Specjalne
Zarządzanie - III - 35

Fabularne
-

Język
Język ojczysty: grecki - II
Język obcy: angielski - II - 6

Sztuka i rzemiosło
Wiedza o literaturze - I - 1
Wytwórstwo: amulety i talizmany - III - 25

Aktywność
-

Genetyka
-

Reszta punktów: 77-7677=10

Jeżeli Asterion chce być fabularnie uznawany za realną konkurencję dla rodu Burke (a tak kreujesz go w postach), potrzebowałby zarządzania na poziomie III. Jeżeli jednak zdecydujesz się nieco odejść od tej kreacji i przestać opisywać jego działalność jako potęgę, poziom II będzie w zupełności wystarczać.

W karcie też dużo miejsca poświęcasz na odwołanie do mitów, kreujesz Asteriona na znawcę kultury greckiej, wypadałoby w takim razie dać mu przynajmniej jeden punkt w literaturze.

Brak punktów w którejkolwiek biegłości z kategorii podstawowych oznacza brak jakiejkolwiek wiedzy z tej dziedziny - także tej najprostszej, którą Twoja postać powinna zdobyć już w szkole. Bez punktów w ONMS nie rozróżnia magicznych stworzeń, nie zna ich cech charakterystycznych i nie ma pojęcia, jak się z nimi obchodzić (np. nie wie, że powinna ukłonić się przed hipogryfem). Jeżeli mimo wszystko nie zdecydujesz się na posiadanie tych biegłości, pamiętaj, aby odgrywać fabularnie braki w edukacji Twojej postaci.


Poprawione, w dziedziny, na jakich Asteiron powinien znać się bardziej zainwestuję po rozliczeniu wsiąkiewek fluffy


Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej
Statystki i biegłości:
 






No, I am not Prince Hamlet, nor was meant to be


Ostatnio zmieniony przez Asterion Valhakis dnia 18.02.17 19:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Rowan Yaxley
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3571-rowan-yaxley http://www.morsmordre.net/t3601-magnus http://www.morsmordre.net/t3618-rowcia http://www.morsmordre.net/f103-fenland-yaxley-manor http://www.morsmordre.net/t3640-rowan-yaxley
Tłumacz i nauczyciel języków obcych, były koroner
29
Szlachetna
Wdowa
When the fires,
when the fires are consuming you
And your sacred stars
won't be guiding you
I got blood, I got blood,
blood on my name
5
11
0
5
0
15
9
0
Czarownica

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 9:24

Liczba punktów biegłości: 75+3=78 75 + 5 = 80
Dokupione punkty: 5 zwrot wykonany

Podstawowe
Kłamstwo - II - 5
Retoryka - II - 5
Silna wola - III - 10
Spostrzegawczość - III - 10
Ukrywanie się - I - 2
Anatomia - IV - 20
Historia magii - II - 5
Zielarstwo - I - 2
ONMS - I - 2

Specjalne
Szlachecka etykieta - 0

Fabularne
brak

Język
Język ojczysty (angielski) - II
Język obcy (francuski) - II - 6

Sztuka i rzemiosło
Literatura (wiedza) - I - 1
Muzyka (pianino) - II - 7
Muzyka (wiedza) - I - 1

Aktywność
Pływanie - I - 1
Taniec balowy - I - 1

Genetyka
brak

Reszta punktów: 78 - 78 = 0 80 - 78 = 2 --> rozliczona kwieniowa wsiąkiewka

gotowe:
 

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 




Anguis in herba

But I'm holding on for dear life
Won't look down, won't open my eyes
'Cause I'm just holding on for tonight


Ostatnio zmieniony przez Rowan Yaxley dnia 16.02.17 21:12, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Go down
Marcel Parkinson
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3606-marcel-parkinson http://www.morsmordre.net/t3826-eros http://www.morsmordre.net/t3641-i-m-so-cool-and-totally-awesome http://www.morsmordre.net/f107-egerton-crescent-44 http://www.morsmordre.net/t3988-pan-ladny
Doradca wizerunkowy "he he"
27
Szlachetna
Kawaler
Dziewczyny tkwiły w tej układance
układ ze smukłą dupą uwypukla bycie samcem
10
0
0
0
19
0
29
10
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 9:28

Liczba punktów biegłości: 75+6=81 75+3=78

Podstawowe
Historia magii - I - 2
Retoryka - III - 10
Kłamstwo - II - 5

Specjalne
Szczęście - I - 5

Fabularne
-

Język
Język ojczysty: angielski- II
Język obcy: francuski - II - 6

Sztuka i rzemiosło
Projektowanie ubrań - II - 7
Malarstwo (praktyka) - I - 1
Literatura (praktyka) - I - 1
Wiedza o literaturze - I - 1
Śpiew - I - 1

Aktywność
Balet - II - 7
Taniec balowy - II - 7
Kusznictwo - II - 7
Jeździectwo - II - 7
Latanie na miotle - II - 7
Pływanie - I - 1

Genetyka
-

Reszta punktów: 81-81=0 78-81=-3

gotowe:
 

Poprawione <3
78-75=3
chociaż nie wiem, bo u mnie ostatnio matematyka kuleje Sad
Wszystko już gra. fluffy

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej
Statystki i biegłości:
 




Ostatnio zmieniony przez Marcel Parkinson dnia 18.02.17 19:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Lucinda Selwyn
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3072-lucinda-lynn-nott http://www.morsmordre.net/t3145-sennett#51834 http://www.morsmordre.net/t3144-chodzcie-chodzcie-do-mnie#51829 http://www.morsmordre.net/f286-pokatna-23-4 http://www.morsmordre.net/t3214-lucinda-selwyn#55539
łamacz klątw i uroków & poszukiwacz artefaktów
26
Szlachetna
Panna
i just want to live while i'm alive
12
20
0
0
1
0
9
4
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 9:34

Liczba punktów biegłości: 75+4=79 75 + 6 = 81 --> po rozliczeniu kwietniowej wsiąkiewki
Dokupione punkty: 0

Podstawowe
Runy - IV - 20 PB
Kłamstwo - II - 5 PB
Spostrzegawczość - II - 5 PB
Ukrywanie się - III -  10 PB
Historia magii - I - 2 PB
Opieka nad magicznymi stworzeniami - I - 2 PB
Retoryka - I - 2 PB
Zielarstwo - I - 2 PB
Astronomia - I - 2 PB
Anatomia - I - 2 PB
Wróżbiarstwo - I - 2PB
 
Specjalne
Szlachecka etykieta

Fabularne
-

Język
Język ojczysty (angielski) - II
Język obcy (francuski) - I - 2 PB
Język obcy (łacina) - I - 2 PB

Sztuka i rzemiosło
Malarstwo (wiedza) - I - 1 PB
Literatura (wiedza) - I - 1 PB
Muzyka (instrument - fortepian) - II - 7 PB
Muzyka (instrument - klarnet) - I - 1 PB
Muzyka (wiedza) - I - 1 PB
 
Aktywność
Taniec balowy - II - 7 PB
Jeździectwo - I - 1 PB
Pływanie - I - 1 PB

Genetyka
-

Reszta punktów: 79-79 = 0 81 - 79 = 2

TU TEŻ ZMIENIŁAM Pwease

Wszystko gra. fluffy

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 

misie zmieniłam tutaj, ale w kodzie też zmieniłam!

Wszystko gra po raz drugi.




Ignis non exstinguitur igneThat is our great glory, and our great tragedy


Ostatnio zmieniony przez Lucinda Selwyn dnia 26.02.17 21:20, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Nemesis Valhakis
avatar

Nieaktywni neutralni
Nieaktywni neutralni
http://www.morsmordre.net/t2547-nemesis-valhakis#40184 http://www.morsmordre.net/t2580-listy-do-nemesis#40905 http://www.morsmordre.net/t2582-grecka-entropia#40927 http://www.morsmordre.net/f256-durham-posiadlosc-rodziny-valhakis http://www.morsmordre.net/t2682-nemesis-valhakis#42922
pomaga ojcu w interesach, wytwarza amulety i wtyka nos w czarnomagiczne księgi
25
Czysta
Panna
Nothing is softer or more flexible than water, yet nothing can resist it.
5
10
0
0
0
5
0
8
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 11:32

Liczba punktów biegłości: 75
Dokupione punkty:-

Podstawowe
Kłamstwo - III - 10
Starożytne runy - I - 2
Historia magii - I - 2
ONMS - I - 2


Specjalne
Szlachecka etykieta - I - 20

Fabularne
-


Język
Język ojczysty (agnielski) - II
Język obcy (grecki) - II - 6
Język obcy (trytoński) - I - 2

Sztuka i rzemiosło
Wytwórstwo: amulety i talizmany - III - 25
Wiedza o malarstwie - I - 1
Wiedza o muzyce - I - 1
Wiedza o literaturze - I - 1

Aktywność
Taniec balowy - I - 1
Pływanie - I - 1
Jeździectwo - I - 1

Genetyka
-
Wszystko w porządku!

Wprowadziłam drobną zmianę (wiedza z historii magii na I poziom, w zamian 3 umiejętności w sztuce i rzemiośle)

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 







I'm drifting in deep water
No matter how far I drift deep waters won't scare me tonight


Ostatnio zmieniony przez Nemesis Valhakis dnia 17.02.17 7:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Peony Sprout
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3392-peony-sprout http://www.morsmordre.net/t3422-zafir#59251 http://www.morsmordre.net/t3421-piwonia#59246 http://www.morsmordre.net/f105-west-country-dolina-godryka-73 http://www.morsmordre.net/t3742-peony-sprout
własna hodowla Mandragor & warzenie eliksirów
27
Czysta
Wdowa
nie widziałam cię już od miesiąca. nic.

jes­tem może bledsza,

trochę śpiąca, trochę bar­dziej milcząca, lecz wi­dać można żyć bez powietrza.
2
13
19
1
0
0
4
2
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 11:40

Liczba punktów biegłości: 75+4=79 75 + 6 = 81
Dokupione punkty: 0

Podstawowe
Astronomia - III - 10 PB
Opieka nad magicznymi stworzeniami - II - 5 PB
Zielarstwo - V - 35 PB
Historia magii - I - 2 PB
Spostrzegawczość - I - 2 PB
Numerologia - II -  5 PB
Anatomia - I - 2 PB
 
Specjalne
Zarządzanie - I - 5 PB

Fabularne
-

Język
Język ojczysty (jaki?) - II
Język obcy (łacina) - I - 2 PB

Sztuka i rzemiosło
Literatura (tworzenie) - I - 1 PB
Gotowanie - I - 1 PB
Muzyka (wiedza) - 1 PB
Muzyka (śpiew) - 1 PB
 
Aktywność
Taniec współczesny - I - 1 PB
Pływanie - I - 1PB
Taniec balowy - I - 1 PB
Latanie na miotle - I - 1PB
   
Genetyka
-

Reszta punktów: 79- 79 76 =3 79 - 79 = 0
81 - 2 = 79 -> po rozliczeniu kwietniowej wsiąkiewki


Wszystko gra!

Peony, możesz rozdać resztę punktów. Pamiętaj, żeby dać nam znać, i odnotować zmiany w kodzie poniżej <3

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 


zmienione w kodzie i zostawiam 1 PB bo nie mam na co go dać na razie Pwease

Wszystko cacy <3


MISIE BO MIAŁAM JESZCZE 1 PB TO DAŁAM DO LATANIA NA MIOTLE I ZMIENIŁAM W KODZIE oww

(poprawione - pozostało 0 PB)


BOŻE JESTEM LAMĄ DO KWADRATU I PEWNIE MNIE ZASTRZELICIE, ALE ZDAŁAM SOBIE SPRAWĘ, ŻE UCZĘ JĄ MAGII LECZNICZEJ BEZ ANATOMII omg ZMIENIŁAM TU I TU <3




do not cry because it is over
smile because it happened



Ostatnio zmieniony przez Peony Sprout dnia 17.03.17 21:56, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Go down
Morgoth Yaxley
avatar

Śmierciożercy
Śmierciożercy
http://www.morsmordre.net/t3063-morgoth-yaxley http://www.morsmordre.net/t3117-kylo#51270 http://www.morsmordre.net/t3115-morgoth-yaxley#51264 http://www.morsmordre.net/f288-fenland-palac-yaxleyow http://www.morsmordre.net/t3124-morgoth-yaxley#51390
Opiekun smoków
22
Szlachetna
Kawaler
A man can have anything, if he is willing to sacrifice.
With your berth comes a solemn vow.
You will have nothing.
Your privilege is the dirt...
In the darkness, only ambition will guide you.
The Oath you swear,
The promises you make,
They are yours alone.
Your freedom will be the wars you wage.
Your birth right, the losses you suffer.
Your entitlement, the pain you endure.
And when darkness finds you, you will face it, alone.
5
10
1
0
16
18
11 (15)
5 (17)
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 13:47

Liczba punktów biegłości: 75 + 6 = 81
Dokupione punkty: 0

Podstawowe
Historia magii - III - 10
Opieka nad magicznymi stworzeniami - IV - 20
Retoryka - III - 10
Silna wola - II - 5
Spostrzegawczość - I - 2
Ukrywanie się - II - 5
Zielarstwo - I - 2

Specjalne
Szlachecka etykieta - II - 0
Zarządzanie - I - 5

Fabularne
Rycerze Walpurgii - I (Aquassus)

Język
Język ojczysty (angielski) - II
Język obcy (starosaksoński) - I - 2

Sztuka i rzemiosło
Literatura (wiedza) - I - 1
Malarstwo (wiedza) - I - 1
Muzyka (wiedza) - I - 1
Rzeźba (wiedza) - I - 1

Aktywność
Jeździectwo - I - 1
Latanie na miotle - I - 1
Pływanie - I - 1
Szermierka - II - 7
Taniec balowy - I - 1

Genetyka
brak

Reszta punktów 81 - 75 = 6 81-76=5

gotowe:
 

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 




There is no Hell, no Heaven either
This world is what we make of it



Ostatnio zmieniony przez Morgoth Yaxley dnia 16.02.17 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Cassandra Vablatsky
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t569-cassandra-vablatsky http://www.morsmordre.net/t943-poczta-cassandry#4959 http://www.morsmordre.net/t687-cassandra-vablatsky http://www.morsmordre.net/f94-ulica-smiertelnego-nokturnu-17 http://www.morsmordre.net/t1510-cassandra#13947
Uzdrowicielka, szabrowniczka, współpracuje z Paliczkami
27
Czysta
Panna
A ty, czy ty, już rozumiesz, że: czy chcesz, czy nie, czeka na nas
ś m i e r ć.
0
0
5
29
5
1
0 (10)
0
Jasnowidz

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 14:26

Liczba punktów biegłości: 75
Dokupione punkty: 0

Podstawowe
Anatomia - V - 35 PB
Astronomia - IV - 20 PB
Kłamstwo - II - 5 PB
Ukrywanie się - I - 2 PB
Zielarstwo - I - 2 PB
ONMS - I - 2 PB
Starożytne Runy - I - 2 PB
Wróżbiarstwo - I - 2 PB

Specjalne
Brak

Fabularne
Brak

Język
Język ojczysty (angielski) - II
Język obcy (trollański) - I - 2 PB

Sztuka i rzemiosło
Gotowanie - I - 1 PB
Krawiectwo - I - 1 PB

Aktywność
Brak

Genetyka
Genetyka - jasnowidz (1)

Reszta punktów: 0

gotowe:
 
Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 




Noc była piękna jak sen, a śmierć -
Śmierć była jeszcze piękniejsza.



Ostatnio zmieniony przez Cassandra Vablatsky dnia 05.04.17 12:29, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Ramsey Mulciber
avatar

Śmierciożercy
Śmierciożercy
http://www.morsmordre.net/t2225-ramsey-mulciber http://www.morsmordre.net/t2290-greyjoy-aka-fetor#34823 http://www.morsmordre.net/t2283-sorry-not-sorry#34612 http://www.morsmordre.net/f137-pokatna-3-6 http://www.morsmordre.net/t2326-ramsey-mulciber
Niewymowny
30
Czysta
Kawaler

Sit tibi terra levis

10
20
0
0
0
36
1
3
Jasnowidz

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   16.02.17 15:03

Liczba punktów biegłości: 75 + 4 = 79 75 + 6 = 81
Dokupione punkty: 0

Podstawowe
Astronomia: I - 2 PB
Historia magii: I - 2 PB
Numerologia: V - 35 PB
Runy: II - 5 PB
ONMS: I - 2 PB
Wróżbiarstwo: III - 10 PB
Kłamstwo III - 10 PB
Retoryka I - 2 PB
Zastraszanie I - 2 PB
Spostrzegawczość I - 2 PB
Silna Wola - I 2PB Dodane

Specjalne
-

Fabularne
Rycerze Walpurgii - II

Język
Język ojczysty (angielski) - II - 0 PB
Język obcy (francuski) - I - 2 PB

Sztuka i rzemiosło
literatura I (wiedza) - 1 PB

Aktywność
pływanie I - 1 PB

Genetyka
Jasnowidz - 0 PB

Reszta punktów: 3 5  -> po rozliczeniu kwietniowej wsiąkiewki

gotowe:
 

Przy dokonywaniu zmian w biegłościach(po pojawieniu się kodu tabeli), pamiętamy o wprowadzeniu zmian do kodu i poinformowaniu o zmianach poniżej  
Statystki i biegłości:
 




The moon is my sun. The night is my day.
Blood is my life and you are my prey



Ostatnio zmieniony przez Ramsey Mulciber dnia 28.03.17 8:08, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Go down
 

Zmiany w biegłościach

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 7Idź do strony : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

 Similar topics

-
» Księga zaklęć
» 6 Generacja - Ataki- Pokemony- Zmiany
» Pomysły na Zmiany
» Zmiany stanu konta
» Zakończenie Bankietu oraz zmiany na forum

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Aktualizacje-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg Redoran- gra tekstowa fantasy

Morsmordre 2015-17