Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 Zmiany w biegłościach

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Morsmordre
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Mistrz gry
n/d
n/d
O Fortuna
velut Luna
statu variabilis,
semper crescis
aut decrescis...
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: Zmiany w biegłościach   23.10.17 17:05

Aby móc ściągnąć tabelę z excelem ułatwiającymi rachunki związane z nowymi biegłościami należy przejść na pierwszą stronę tematu. Znajduje się poniżej tabeli z biegłościami, ale może być niewidoczna z widoku kolejnych stron wątku.

Zmiany w biegłościach

Biegłości znów uległy zmianie. W niniejszym wątku prosimy o rozłożenie nowych, korzystając z umieszczonego kodu:

Kod:
Bazowa pula PB: 70
Dodatkowe PB: ilość PB zakupionych i uzyskanych ze wsiąkiewek
Suma PB: 70+dodatkowe

[b]JĘZYKI[/b]
nazwa - poziom - ilość wydanych PB

[b]BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE[/b]
nazwa - poziom - ilość wydanych PB

[b]BIEGŁOŚCI SPECJALNE[/b]
nazwa - poziom - ilość wydanych PB

[b]SZTUKA I RZEMIOSŁO[/b]
nazwa - poziom - ilość wydanych PB

[b]AKTYWNOŚĆ[/b]
nazwa - poziom - ilość wydanych PB

Dlaczego?
Niestety, ale aktualne biegłości sprawiają mistrzowi zbyt duże trudności - ciężko jest ocenić różnicę pomiędzy I, II, a czasem nawet III poziomem biegłości - głównie ze względu na łatwość ich dostępności, podczas gdy IV i V poziom zlewają się najczęściej w jedno pomimo ogromnej różnicy w cenach. Nieadekwatna wydaje się również cena biegłości mało użytecznych fabularnie, budujących jedynie tło postaci (takie, jak np. gra na wiolonczeli). Wartość biegłości poniżej IV poziomu jest niska, ponieważ jest zbyt łatwo dostępna. Biegłości za słabo podkreślają różnice pomiędzy istniejącymi postaciami - i musimy to zmienić.

Kiedy?
Zmiany wejdą po przetestowaniu ich w trakcie aktuanie trwających wydarzeń. Dlatego postaci biorące w nich udział w pierwszej kolejności powinny zamieścić nowe rozdanie swoich biegłości.

Co mogę zmienić?
Nie możesz dodać nowych biegłości, możesz jedynie obniżyć poziomy posiadanych aktualnie i - w drodze uzasadnionego wyjątku - usunąć niektóre z posiadanych całkiem. Taki krok powinien być wsparty rzeczowym i przekonującym uzasadnieniem.

Jeżeli nie skorzystałeś z opcji wymiany punktów statystyk na punkty biegłości w trakcie tworzenia postaci, możesz to zrobić w tym momencie.

Co się zmienia?
- PULA POCZĄTKOWA, odtąd postaci będą posiadały jedynie 70 punktów startowych.
- SILNA WOLA i JASNY UMYSŁ zostają w swojej formie bez zmian,
zostają jednak przesunięte do biegłości specjalnych, nie podstawowych.
- BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE będą mieć zaledwie IV poziomy, nie V. Zwiększa się wartość liczbowa bonusów przysługujących za każdy z wyszczególnionych poziomów. Należy przyjąć, że aktualny II poziom jest zawarty w I, a aktualny III jest zawarty w II. Ze względu na podwyżkę cen i obniżoną pulę punktów - wartość tego poziomu II również wzrośnie. Zmianie uległy ceny poszczególnych poziomów.
- BIEGŁOŚCI ZWIĄZANE ZE SZTUKĄ ORAZ RZEMIOSŁEM podzielone zostały na dwie grupy: grupę sztuk magicznych, bardziej użytecznych fabularnie i grupę sztuk artystycznych, związane z podstawowymi dziedzinami artystycznymi oraz instrumentami. Cena tej drugiej grupy została obniżona.
- JĘZYKI mają obniżoną cenę.
- W PRZYPADKU ASTRONOMII biegłość na poziomie I i II zostanie zbita w jedno, zamiast III pojawi się poziom II, zamiast IV - III, a zamiast V - IV.
W PRZYPADKU ANATOMII biegłość na poziomie III zostanie, a biegłość na poziomie V zostanie zastąpiona IV.


Biegłości

Biegłości odzwierciedlają stopień fabularnej wiedzy Twojej postaci, rodzaj wykształcenia oraz kierunek jej rozwoju. Podczas tworzenia karty postaci otrzymujesz do dyspozycji 70 punktów, które możesz rozdysponować według swojego uznania. W grze punkty te możesz zakupić lub otrzymać za uzupełnianie wsiąkiewki. Szczegóły w tym wątku.

Czarodziejskie dzieci otrzymują na start wiek * 4 PB.
Mugole i charłaki otrzymują 30 PB (darmowa biegłość mugoloznastwa rozpatrywana jest indywidualnie).
Mugolskie i charłacze dzieci otrzymują wiek * 2 PB.




Podstawowe biegłości
Podstawowe biegłości są to kategorie naukowe przyswajane w trakcie edukacji szkolnej oraz umiejętności nabyte, wynikające z wychowania, charakteru lub potrzeb zawodowych. Brak określonej biegłości oznacza nieposiadanie jakiejkolwiek wiedzy lub umiejętności w dziedzinach uwzględnionych w tej kategorii.

Poziom I oznacza początkującego, poziom II - rozwiniętego, poziom III - zaawansowanego, poziom IV - mistrza.

NazwaOpis
AnatomiaWiedza o biologii człowieka, jego anatomii, budowie. Odzwierciedla również umiejętność pierwszej pomocy (ale wciąż nie pozwala na rzucanie zaklęć z magii leczniczej, jeśli postać nie posiada odpowiedniej statystyki, nie daje również bonusu do tych zaklęć). Wymagana u medyków.
AstronomiaZnajomość mapy nieba, wiedza o gwiazdach, księżycu (oraz pełni) i innych ciałach astralnych. Poziom I wiąże się z umiejętnością nawigacji - postać posiadająca rozwiniętą biegłość potrafi odnajdować się w terenie na podstawie nieba, wyższe poziomy pozwalają skuteczniej wykorzystywać siłę gwiazd w trakcie warzenia eliksirów i zwiększają ilość ich porcji przy jednorazowym tworzeniu. Więcej w tym temacie.
Historia magiiWiedza o historii czarodziejskiego świata, polityce, genealogii, heraldyce, dawnych rodach, legendach, etc. Brak biegłości wskazuje na ignorancję i brak rozeznania w aktualnej sytuacji politycznej. Wymagana zwłaszcza wśród postaci aspirujących do świata polityki.
KłamstwoUmiejętność ukrywania prawdy, panowania nad ekspresją twarzy, udawania, aktorstwa.
NumerologiaNauka o magii liczb, jej znajomość wymagana jest do prowadzenia większości badań naukowych (przynajmniej jedna osoba w grupie), niezbędna do tworzenia nowych zaklęć oraz eliksirów. Wymagana dla postaci, które pragną się rozwijać w sposób naukowy.
Opieka nad magicznymi stworzeniamiZnajomość magicznych zwierząt, umiejętność opieki nad nimi, nauka o ich zwyczajach, zachowaniach, etc. Umożliwia nie tylko rozpoznawanie dzikich stworzeń, ale także przewidywanie ich zachowań oraz wiedzę na temat ich słabości. Może dawać bonus do rzutu w przypadku bezpośredniego kontaktu ze zwierzętami. Wspomaga uzyskiwanie ingrediencji zwierzęcych.
RetorykaUmiejętność wysławiania się, przekonywania do swoich racji, perswazji, siła charyzmy i prezencji.
Starożytne runyPisanie i czytanie starożytnych run. Znajomość pisma runicznego ułatwia nakładanie i łamanie klątw.
SpostrzegawczośćPrzeszukiwanie, wypatrywanie, wynajdywanie śladów, odcisków, czytanie emocji.
Ukrywanie sięUmiejętność cichego poruszania się, maskowania obecności, bezszelestnego pokonywania przeszkód, nie zwracania na siebie uwagi nienaturalnym zachowaniem, wynajdywanie kryjówek, ukrywania się, korzystania z cienia, umiejętności wtapiania się w tłum.
ZastraszanieUmiejętność przekonywania do swoich racji agresywną perswazją, groźbą, uwaga, oprócz biegłości istotne jest odgrywanie postaci: postaci, które zwyczajnie nie są w żaden sposób groźne, nie powinny próbować dobierać sobie tej biegłości, nie tylko dlatego, że administracja nie udzieli na to zgody.
ZielarstwoWiedza o pielęgnacji oraz zastosowaniu magicznych roślin. Umożliwia rozpoznawanie dzikiej flory oraz radzenie sobie z nią - np. w przypadku diabelskich sideł. Gwarantuje bonus do rzutów na roślinne ingrediencje alchemiczne - ich wysokość różni się od tej przytoczonej wyżej, więcej o niej można przeczytać tutaj.
Zręczne ręceUmiejętność dokonywania drobnych zręcznych czynności przy pomocy dłoni; kradzieży, również kieszonkowej, ale i włamywania się i pokonywania zamków niemagicznymi sposobami, przełamywanie zabezpieczeń bez pomocy magii (np. ściągnięcie laku z listu i ponowne go nałożenie w sposób niepostrzeżony). Zręczne ręce mogą być przydatne również w trakcie wykonywania różnego rodzaju sztuczek, oszustw w trakcie gier hazardowych i nie tylko, bierze się ją pod uwagę przy próbach podrzucania innym przedmiotów, etc.

Każdą z powyższych biegłości można rozwinąć do czwartego poziomu. Cena wykupienia kolejnych poziomów rośnie wraz ze wzrostem poziomu. Kupując poziom wyższy, należy opłacić także poziomy niższe (w ten sposób znajomość biegłości na poziomie II kosztuje 10 PB, pełne opanowanie danej umiejętności kosztuje 40 PB).

Każdy kolejny poziom oznacza większą biegłość, a co za tym idzie wyższy bonus do kości przy podejmowaniu działań wymagających znajomości określonej umiejętności odzwierciedlonej przez biegłość.

PoziomCenaBonus
Brak biegłości--50
I poziom2 PB+10
II poziom8 (10) PB+40
III poziom15 (25) PB+70
IV poziom15 (40) PB+100

Specjalne biegłości
Są zróżnicowane pod względem ceny oraz dostępnych poziomów. Każda została dokładnie opisana poniżej. Ceny są podane łącznie (aby zakupić mugoloznastwo na III poziomie należy łącznie wydać 35 PB, ale przechodząc z II poziomu na III tylko 15.

NazwaOpisCena
Ekonomia*Umiejętności zarządzania, gospodarowania majątkiem i inwestycji, planowania, rozeznanie w finansach. Premia z umiejętności stanowi comiesięczne dodatkowe oprocentowanie środków zgromadzonych w skrytce bankowej, kolejno: +5% na I poziomie, +10% na II i +20% na III.5/10/35
Jasny umysłNiweluje karę do kości za upojenie alkoholowe; odpowiada za siłę przytomności, wykorzystywana w trakcie rzutów obronnych na niektóre potężne zaklęcia (np. Petrificus Totalus, Drętwota, Cruciatus, Imperius), kolejno: I poziom daje +5, II +10, III +20, IV +40, V +80.2/5/10/20/35
MugoloznawstwoUmożliwia postaci rozumienie mugolskiego świata. Występuje na trzech poziomach. Poziom I - umiejętność odnalezienia się w mugolskim świecie, posługiwania się mugolskimi pieniędzmi, przejścia przez ulicę; czarodziej dopiero z tą biegłością zaczyna rozumieć podstawy mugolskiego świata i wie, że samochód to nie stalowy smok. Poziom II - duży kontakt z mugolskim światem; czarodziej może posiadać prawo jazdy, używa elektryczności i rozumie działania sprzętów takich jak telewizor. Poziom III - korzystanie z broni palnej. Postaci mugolaków otrzymują darmową biegłość mugoloznawstwa na poziomie II. 5/20/35
Silna wola*Silna wola oznacza wewnętrzną wytrzymałość, bonus z niej jest bezpośrednio dodawany do punktów żywotności postaci (obliczanej wzorem: [wartość stała] + sprawność x2 + bonus z biegłości). Bonusy z silnej woli prezentują się następująco: I poziom daje +5, II +10, III +20, IV +40, V +80.2/5/10/20/35
Szczęście*Występuje na trzech poziomach. Poziom I - ochrona przed efektem krytycznej jedynki. Poziom II - pozwala raz przerzucić wybraną kostkę w trakcie wydarzenia z udziałem mistrza gry; liczy się drugi wynik. Poziom III - pozwala raz przerzucić wybraną kostkę w trakcie wydarzenia z udziałem mistrza gry; liczy się lepszy wynik.5/20/30
Szlachecka etykietaOkreśla, czy postać zna szlachecką etykietę i potrafi zachować się na salonach. Występuje na wyłącznie jednym poziomie. Postacie należące do arystokracji otrzymują ją za darmo. Jeżeli mężczyzna pojmuje za żonę czystokrwistą kobietę spoza arystokracji musi ona posiadać tę biegłość, w innym razie zostanie wydziedziczony.20

*Biegłości silnej woli, szczęścia oraz ekonomii nie dają bonusu -50, jeżeli postać ich nie posiada.

Fabularne biegłości
Są związane z organizacjami występującymi na forum. Więcej o nich możesz przeczytać w tematach dotyczących Rycerzy Walpurgii oraz Zakonu Feniksa. Mogą być zdobywane i rozwijane jedynie arbitralną decyzją mistrza gry.

Języki
Każdej postaci oprócz darmowej znajomości języka ojczystego przysługuje zakup znajomości języków narodowych bądź magicznych.

NazwaOpis
Języki narodoweZnajomość języków narodowych (bądź wymarłych).
Języki magiczneZnajomość języków typowo magicznych, są to języki: goblidegucki, trollański, trytoński.

Biegłości językowe można rozwinąć maksymalnie do drugiego poziomu. I poziom oznacza podstawową znajomość języka, II poziom - biegłą.

Cena wykupienia jest taka sama dla obu poziomów. Wykupienie podstawowej znajomości języka kosztuje więc 1 PB, natomiast biegłej - łącznie 2 PB.

PoziomCena
Podstawowa znajomość (I poziom)1 PB
Biegła znajomość (II poziom)1 (2) PB

Znajomość języka zazwyczaj nie gwarantuje bonusu do rzutu kością. Wszelakie bonusy za tę umiejętność określa mistrz gry prowadzący aktualną rozgrywkę.

Sztuka i rzemiosło
Biegłości związane ze sztuką określają określają nie tylko artystyczne talenta postaci, ale także ich zaznajomienie z różnymi dziedzinami sztuki. Jest to kategoria szczególnie ważna wśród arystokracji, która powinna nie tylko znać się na kulturze, ale też często mieć artystyczne zamiłowania do malowania czy tworzenia muzyki.

NazwaOpis
Literatura (tworzenie prozy/poezji)Umiejętność pisania poezji bądź prozy; jeżeli postać tworzy zarówno prozę, jak i poezję, biegłość dla każdej z umiejętności musi zostać wykupiona osobno.
Literatura (wiedza)Znajomość dzieł literackich. Poziom I oznacza podstawową znajomość nazwisk i dzieł największych literatów, ogólna wiedza na temat epok; poziom II - znajomość bardziej niszowych dzieł, posiadanie szczegółowych informacji na temat kontekstu biograficznego i historycznego autorów, dokładną znajomość epok i charakterystycznych dla nich stylów; poziom III - mistrzowską znajomość wszystkiego, co związane z literaturą, a także jej analizą.
Malarstwo (tworzenie)Umiejętność malowania, rysowania, tworzenia grafik - talent do sztuk plastycznych.
Malarstwo (wiedza)Znajomość malarstwa. Poziom I umożliwia rozpoznawanie najbardziej znanych dzieł i ich twórców, daje ogólną wiedzę na temat stylów; poziom II - znajomość bardziej niszowych dzieł, posiadanie szczegółowych informacji na temat biografii i twórczości artystów, dokładna znajomość cech charakterystycznych dla danych stylów; poziom III - mistrzowską znajomość wszystkiego, co związane z malarstwem, a także jego analizą.
Muzyka (śpiew/instrument)Umiejętność śpiewu bądź gry na danym instrumencie; jeżeli postać gra na więcej niż jednym instrumencie, biegłość dla każdego z nich musi zostać wykupiona osobno.
Muzyka (wiedza)Wiedza na temat muzyki oraz tańca, jej historii, znanych muzykach oraz kompozytorach. Poziom I oznacza znajomość nazwisk i dzieł największych osobistości zapisanych w historii muzyki, umiejętność czytania nut; poziom II - dobrą znajomość także tych mniej znanych, umiejętność komponowania; poziom III - mistrzowską znajomość wszystkiego, co związane z muzyką, a także jej analizą, w "Jaka to melodia" taka postać zawsze rozpoznaje utwór po pierwszej nutce.
RóżdżkarstwoUmiejętność tworzenia, dobierania i rozpoznawania różdżek, wiedza o nich; ich magii, zwyczajach, rdzeniach. Biegłość dostępna wyłącznie dla postaci pochodzących z rodziny Ollivander.
Rzeźbiarstwo (tworzenie)Umiejętność tworzenia rzeźb.
Rzeźbiarstwo (wiedza)Znajomość rzeźbiarstwo. Poziom I umożliwia rozpoznawanie najbardziej znanych dzieł i ich twórców, daje ogólną wiedzę na temat stylów; poziom II - znajomość bardziej niszowych dzieł, posiadanie szczegółowych informacji na temat biografii i twórczości artystów, dokładna znajomość cech charakterystycznych dla danych stylów; poziom III - mistrzowską znajomość wszystkiego, co związane z rzeźbą, a także jej analizą.
WróżbiarstwoSztuka magiczna, wiedza o wróżeniu za pomocą rekwizytów (fusów, kart Tarota, etc.); I poziom jest wymagany, by móc korzystać z przedmiotów wspomagających jasnowidzenie. Na poziomie II pozwala jasnowidzom w trakcie uzyskiwania wizji jednorazowo przerzucić kość (liczy się wówczas zawsze drugi wynik), na poziomie III pozwala z dwóch kości wybrać korzystniejszą.
PozostałeKatalog biegłości związanych ze sztuką jest raczej zamknięty, w biegłościach związanych z rzemiosłem i wytwórstwem wskazać należy zwłaszcza takie jak gotowanie, krawiectwo, wytwórstwo magicznych przedmiotów, amuletów, etc.

Biegłości artystyczne oraz rzemieślnicze występują na trzech poziomach. Poziom I oznacza podstawową znajomość określonej dziedziny (bądź niewielki talent i praktykę), poziom II - zaawansowaną (czeladnika), poziom III - mistrzostwo (zarówno w biegłościach teoretycznych, jak i praktycznych). Brak biegłości oznacza całkowity brak umiejętności/wiedzy dotyczącej określonej sztuki.

Cena wykupienia kolejnych poziomów rośnie wraz ze wzrostem poziomu. Kupując poziom wyższy, należy opłacić także poziomy niższe. Wykupienie poziomu II kosztuje więc 3 PB, natomiast poziomu III - łącznie 10 PB.

W sztukach wyróżnia się jeszcze sztuki magiczne, w których do wytwarzania dzieła konieczne jest użycie magii. Ich ceny różnią się od ceny sztuk zwyczajnych (malarstwa, muzyki, literatury i rzeźby czy gotowania).

Każdy kolejny poziom oznacza większą biegłość, a co za tym idzie, wyższy bonus do kości przy podejmowaniu działań wymagających znajomości określonej umiejętności odzwierciedlonej przez biegłość.

PoziomCena (zwykłe)Cena (magiczne)Bonus
Brak biegłości---50
I poziom½ PB1 PB+10
II poziom2½ (3) PB6 (7) PB+60
III poziom7 (10) PB18 (25) PB+120

Aktywność
Biegłości związane z aktywnością mówią w głównej mierze o sportowych zdolnościach postaci. Brak biegłości oznacza całkowity brak umiejętności; postać bez biegłości pływania nie utrzyma się na powierzchni wody, a bez jazdy konnej - szybko wypadnie z siodła.

Co ważne, suma punktów wydanych na biegłości w tej dziedzinie jest wartością równą statystyce uników.

NazwaOpis
Latanie na miotleMiotła jest podstawowym środkiem transportu czarodziejów, jest bezpieczniejsza i niesie za sobą mniej niedogodności niż teleportacja, miotły używa się również do większości czarodziejskich sportów. Do grania w szkolnej drużynie Quidditcha wymagany jest I stopień, dla postaci, które były w szkole gwiazdami lub kapitanami - II stopień, zaś dla osób zajmujących się tym zawodowo - III.
Taniec balowyTańce standardowe (foxtrot, tango, walc angielski, walc wiedeński), tańce salonowe (lansjer, kontredans). Umiejętność niezbędna na arystokratycznych salonach.
Taniec klasyczny (balet)Umiejętność tańczenia baletu.
Taniec współczesnyTańce znane z magicznych potańcówek -  cha-cha, rock 'n' roll, tańce swingowe (w tym jive).
InneDowolna sportowa biegłość potrzebna graczowi, np. jeździectwo, łyżwiarstwo, pływanie, szermierka, żeglarstwo.

Biegłości związane z aktywnością występują na trzech poziomach. Poziom I oznacza zwykłą umiejętność wykonywania określonego sportu, poziom II - zaawansowaną, poziom III - mistrzowską. Brak biegłości oznacza całkowity brak umiejętności wykonywania danej czynności.

Cena wykupienia kolejnych poziomów rośnie wraz ze wzrostem poziomu. Kupując poziom wyższy, należy opłacić także poziomy niższe. Wykupienie poziomu II kosztuje więc 7 PB, natomiast poziomu III - łącznie 25 PB.

Każdy kolejny poziom oznacza większą biegłość, a co za tym idzie, wyższy bonus do kości przy podejmowaniu działań wymagających znajomości określonej umiejętności odzwierciedlonej przez biegłość.

PoziomCenaBonus
Brak biegłości--50
I poziom1 PB+10
II poziom6 (7) PB+60
III poziom18 (25) PB+120

Genetyka

Biegłości genetyki przysługują: jasnowidzom, metamorfomagom, półwilom i wilkołakom. Nie mają one wydzielonych poziomów, każdy 1 wydany punkt biegłości daje premię +2 do rzutów związanych z genetyką. Opis związanych z tym mechanik znajduje się w tematach poświęconych odpowiednim genetykom. Górny próg podniesienia biegłości wynosi 50 PB. Za brak biegłości nie przysługuje kara -50 do kości, jeżeli postać posiada genetykę.

Określając biegłość w tabeli należy pozostawić kreskę w miejscu przeznaczonym na poziomy, a przy wydanych punktach w nawiasie dookreślić przysługującą premię, np:

BiegłośćWartośćWydane punkty
Genetyka: półwila-3 (+6)

Spis wszystkich biegłości
Spis wszystkich biegłości
Podstawowemaksymalnie 4 poziomy, cena wynosi 2-40 PB, maksymalny bonus +100

Anatomia
Astronomia
Historia magii
Kłamstwo
Numerologia
Opieka nad magicznymi stworzeniami
Retoryka
Starożytne runy
Spostrzegawczość
Ukrywanie się
Zastraszanie
Zielarstwo
Zręczne ręce

Specjalnezróżnicowane, należy zapoznać się z opisem, darmowe mugoloznastwo przysługuje mugolakom, a szlachecka etykietom postaciom krwi szlacheckiej

Ekonomia*
Jasny umysł
Mugoloznawstwo
Silna wola*
Szczęście*
Szlachecka etykieta

Fabularnemożliwe do zdobycia tylko fabularnie arbitralną decyzją mistrza gry

Rycerze Walpurgii
Zakon Feniksa

Językijeden język ojczysty przysługuje jako darmowy

Narodowy
Goblidegucki
Trollański
Trytoński

Sztuka i rzemiosłomaksymalnie 3 poziomy, cena wynosi ½-25 PB, maksymalny bonus +100

Gotowanie
Krawiectwo
Literatura (tworzenie)
Literatura (wiedza)
Malarstwo (tworzenie)
Malarstwo (wiedza)
Muzyka (śpiew lub instrument)
Muzyka (wiedza)
Różdżkarstwo
Rzeźba (tworzenie)
Rzeźba (wiedza)
Wróżbiarstwo

Aktywnośćmaksymalnie 3 poziomy, cena wynosi 1-25 PB, maksymalny bonus +80

Jeździectwo
Latanie na miotle
Łyżwiarstwo
Pływanie
Szermierka
Taniec balowy
Taniec baletowy
Taniec współczesny
Żeglarstwo


Genetyka*maksymalnie 50 wydanych punktów, każdy 1 PB oznacza bonus +2

Jasnowidz
Metamorfomag
Półwila
Wilkołak

* Biegłości oznaczone gwiazdką nie dają kary -50, jeżeli postać ich w ogóle nie posiada.
Attachments
bieglosci_v3(3).xlsx
You don't have permission to download attachments.
(18 Kb) Downloaded 45 times


Powrót do góry Go down
Yvette Blythe
avatar

Rycerze Walpurgii
Rycerze Walpurgii
http://www.morsmordre.net/t4582-yvette-sapphire-blythe http://www.morsmordre.net/t4613-jeszcze-pusta-klatka#99470 http://www.morsmordre.net/t4627-panna-blythe http://www.morsmordre.net/f290-blythburgh-suffolk-ivy-alley-28 http://www.morsmordre.net/t4718-yvette-sapphire-blythe#101045
alchemiczka, baletnica
25
Czysta
Panna
Beauty is terror.
Whatever we call beautiful,
we quiver before it.
5
5
15
5
0
3
26
2
Półwila

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   25.10.17 20:20

Bazowa pula PB: 70
Dodatkowe PB: 8 (kupione i spłacone przy tworzeniu karty) + 4 (wsiąkiewki) + 3 (kupione)
Suma PB: 85
reszta: 0

JĘZYKI
angielski - II - 0PB
rosyjski - II - 2PB

BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE
kłamstwo - I - 2PB
retoryka - I - 2PB
zielarstwo - I - 2PB
historia magii - I - 2PB
onms - I - 2PB
astronomia - III - 25PB
anatomia - I - 2PB

BIEGŁOŚCI SPECJALNE
silna wola - I - 2PB
szlachecka etykieta - 15PB

SZTUKA I RZEMIOSŁO
muzyka (wiedza) - I - 1/2PB
wytwórstwo (perfumy) - 1/2PB

AKTYWNOŚĆ
taniec klasyczny - III - 25PB

DODATKOWE
półwila - 3PB

edytowane

Yv wyszła z wprawy w tańcu balowym, od dłuższego czasu skupiając się głównie na balecie, przez co kroki zatarły się w pamięci - dokupię, kiedy fabularnie przypomni sobie podstawy





you're a chemical that burns, there's nothing but this
it's the purest element, but it's so volatile
feel it on me, love; see it on me, love

strangeness and charm



Ostatnio zmieniony przez Yvette Blythe dnia 13.11.17 18:47, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
Pandora Sheridan
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t4892-pandora-a-sheridan http://www.morsmordre.net/t4914-poczta-pandory#107112 http://www.morsmordre.net/t4913-never-say-no-to-panda http://www.morsmordre.net/f324-hogsmeade-mieszkanie-nr-17 http://www.morsmordre.net/t4917-pandora-a-sheridan
Wytwórca amuletów i talizmanów.
22.
Czysta
Panna
Nie proś, bym zasypiała spokojnie, z pustym sercem tak śpi się okropnie.
5
13
0
0
12
5
2
0
Czarownica
hide and seek

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   28.10.17 12:22

Bazowa pula PB: 70.
Dodatkowe PB: null.
Suma PB: 70.

JĘZYKI
angielski - ojczysty - 0
francuski - I - 1

BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE
astronomia - I - 2
historia magii - I - 2
kłamstwo - I - 2
numerologia - II - 10
onms - I - 2
spostrzegawczość - I - 2
starożytne runy - II - 10
zielarstwo - I - 2

BIEGŁOŚCI SPECJALNE
null

SZTUKA I RZEMIOSŁO
literatura (wiedza) - I - ½
rzeźbienie (tworzenie) - I - ½
wytwórstwo amuletów i talizmanów - III - 25

AKTYWNOŚĆ
latanie na miotle - I - 1

reszta: 10

uwagi: pierwsza pozbywam się szermierki, ponieważ uznaję, że Pandora tylko się zapoznała z tą dziedziną i jej umiejętności nie są tak zaawansowane by określać je jakimś poziomem. to tylko ciekawostka, o.
druga francuski trochę zna, ale jednak nie tak dobrze, by mieć go na poziomie II.
trzecia tworzenie literatury przejawia się u niej raczej tylko w listach, więc tu też poziom jest zbędny.


Postać pobierała naukę szermierki i mieszkała we Francji, a jej nauczyciel francuskiego był profesor Beuxbatons, raczej nie uczył Pandory porozumienia się bezokolicznikami. Te biegłości muszą zostać. Prosimy lepiej uargumentować usunięcie tworzenia literatury, z Twojego argumentu wynika, że Pandora to w nikłym stopniu potrafi i z jakiegoś powodu umieściłaś to w karcie postaci.

Ze względu na zmiany w biegłościach ja się zdecydowałam na takie zmiany i one najlepiej oddają moją postać według tych nowych poziomów i ich znaczenia.

(Nie)stety karta postaci jest kluczowa i dotyczy to nas wszystkich - jeśli wynika z niej, że Twoja postać posiada taką i owaką zdolność, to powinno znaleźć to odwzorowanie w biegłościach. Jeżeli chcesz zrezygnować z biegłości, które - wedle Twojej karty - Twoją postać budują, to na właśnie taką okazję powstała możliwość zakupienia karty zmiany w sklepiku mistrza gry; może warto, żebyś to rozważyła.
Oprócz tego ponawiam prośbę mojej poprzedniczki - prosimy o lepsze uargumentowanie usunięcia biegłości, bo to, które podałaś przed chwilą, nie jest wystarczające. :c




we all have our reasons.


Ostatnio zmieniony przez Pandora Sheridan dnia 06.11.17 18:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Florence Fortescue
avatar

Neutralni
Neutralni
http://www.morsmordre.net/t3964-florence-fortescue http://www.morsmordre.net/t3969-hiacynt#76587 http://www.morsmordre.net/t3968-florkowe-o-smaku-czekolady#76586 http://www.morsmordre.net/f278-pokatna-5-2 http://www.morsmordre.net/t3970-florence-fortescue#76622
Współwłaścicielka lodziarni
27
Półkrwi
Panna
I’m a phoenix in the water,
A fish that’s learnt to fly,
And I’ve always been a daughter,
But feathers are meant for the sky.
4
15
0
10
6
0
2
3
Czarownica

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   14.11.17 22:05

Bazowa pula PB: 70
Dodatkowe PB: 6
Suma PB: 76

JĘZYKI
Angielski (ojczysty) - II - 0

BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE
Anatomia - II - 10
Historia magii - II - 10
Spostrzegawczość - II - 10
Retoryka - II - 10
Kłamstwo - I - 2
Zielarstwo - I - 2
ONMS - I - 2

BIEGŁOŚCI SPECJALNE
Silna wola - II - 5
Mugoloznastwo - I - 5
Ekonomia - I - 5
Jasny umysł - II - 5

SZTUKA I RZEMIOSŁO
Muzyka (śpiew) - II - 3
Muzyka (pianino) - I - 0,5
Muzyka (skrzypce) - I - 0,5
Muzyka (wiedza) - I - 0,5
Gotowanie - II - 3
Literatura - I - 0,5

AKTYWNOŚĆ
Pływanie - I - 1
Taniec współczesny - I - 1

Zamieniłam skrzypce na gitarę. I tak Flo póki co nie miała okazji skorzystać z tej umiejętności na fabule, a po przemyśleniu sprawy, gitara lepiej jej pasuje.

Musisz przedstawić fabularna naukę gry na gitarze. Aktualne uzasadnienie nie jest wystarczające, tym bardziej że kp jest podstawą do uznawania biegłości.

Niech zostaną skrzypce.

Widzę jeszcze jeden mały problemik - w karcie nie widzę odniesienia do nauki śpiewu, a powinno się jakieś tam znaleźć, skoro chcesz jej dać tę biegłość aż na poziomie II. Możesz zostawić jej punkty i nauczyć ją śpiewu fabularnie, wtedy miałoby to większy sens <3.




Show me that you're human
You won't break.



Ostatnio zmieniony przez Florence Fortescue dnia 14.11.17 22:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Brutus Malfoy
avatar

Dzieci
Dzieci
http://www.morsmordre.net/t4345-brutus-malfoy http://www.morsmordre.net/t4724-i-solemnly-swear-that-im-up-to-no-good http://www.morsmordre.net/f229-wilton-w-wiltshire-rezydencja-rodu-malfoy
Mały Książę
8
Szlachetna
Kawaler
Dorośli tacy są. Nie można od nich za dużo wymagać. Dzieci muszą być bardzo pobłażliwe w stosunku do dorosłych.
0
0
0
0
0
0
4
0
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   04.12.17 23:45

Bazowa pula PB: 16 Sad
Dodatkowe PB: + 1 za szybką zmianę
Suma PB: 17

JĘZYKI
angielski (ojczysty) - II - 0
francuski - I - 1

BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE
historia magii - I - 2
retoryka - I - 2
ukrywanie się - I - 2
kłamstwo - I - 2
ONMS - I - 2

BIEGŁOŚCI SPECJALNE
szlachecka etykieta - I - 0

SZTUKA I RZEMIOSŁO
wiedza o literaturze - I - 0,5

AKTYWNOŚĆ
taniec balowy - I - 1
jazda konna - I - 1
szermierka - I - 1
latanie na miotle - I - 1

musiałam wyrzucić biegłość spostrzegawczości i obniżyć znacząco ukrywanie się, chociaż zgrzyta mi to z kartą, ale nie dałabym rady inaczej przydzielić biegłości, nie czyniąc przy okazji z Brutusa głupiego niezbyt mądrego arystokratycznego bachorzątka podkówka


Powrót do góry Go down
Oscar Reid
avatar

Dzieci
Dzieci
http://www.morsmordre.net/t4896-oscar-reid http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t5039-oscar#108249 http://www.morsmordre.net/
n/d
13
Półkrwi
n/d
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony.
4
4
1
0
0
0
2
0
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   07.12.17 15:56

Bazowa pula PB: 34
Dodatkowe PB: 1
Suma PB: 35

JĘZYKI
Angielski - ojczysty - 0

BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE
Historia magii - I - 2
Retoryka - I - 2
Kłamstwo - I - 2
ONMS - I - 2
Zręczne ręce - I - 2

BIEGŁOŚCI SPECJALNE
Mugoloznastwo - II - 20

SZTUKA I RZEMIOSŁO
Literatura (wiedza) - I - 0,5
Gotowanie - I - 0,5

AKTYWNOŚĆ
Latanie na miotle - I - 1
Pływanie - I - 1

Suma: 33
Reszta: 2




Powrót do góry Go down
Arleen Rowle
avatar

Dzieci
Dzieci
http://www.morsmordre.net/t4513-arleen-rowle http://www.morsmordre.net/f262-cheshire-lyme-park
Dama, ukochana córka
9
Szlachetna
Panna
Jam jest Myśląca Tiara,Los wam wyznaczę na starcie!
0
0
0
0
0
0
10
0
Czarodziej

PisanieTemat: Re: Zmiany w biegłościach   07.12.17 21:27

Bazowa pula PB: 18
Dodatkowe PB: 0
Suma PB: 18

JĘZYKI
Narodowy - II - 0
Norweski - I - 1

BIEGŁOŚCI PODSTAWOWE
Historia Magii - I - 2
Retoryka - I - 2
Kłamstwo - I - 2
Spostrzegawczość - I - 2
Ukrywanie się - I - 2

BIEGŁOŚCI SPECJALNE
Szlachecka etykieta - I - 0

SZTUKA I RZEMIOSŁO
Literatura (wiedza) - I - 0,5
Muzyka (wiedza) - I - 0,5
Muzyka (skrzypce) - I - 0,5

AKTYWNOŚĆ
Taniec balowy - I - 1
Jeździectwo - I - 1
Taniec klasyczny (balet) - I - 1
Pływanie - I - 1
Łyżwiarstwo - I - 1


Reszta: 0,5


Powrót do góry Go down
 

Zmiany w biegłościach

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Księga zaklęć
» 6 Generacja - Ataki- Pokemony- Zmiany
» Pomysły na Zmiany
» Zmiany stanu konta
» Zakończenie Bankietu oraz zmiany na forum

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Aktualizacje-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-17