Wydarzenia





 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 [GEN] Jasnowidzenie

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/ http://www.morsmordre.net/f124-woreczki-z-wsiakiewki
naczelny mąciciel
odwieczny
n/d
n/d
Do you wanna live forever?
99
99
99
99
99
99
Czarodziej

PisanieTemat: [GEN] Jasnowidzenie   14.02.16 21:56

Jasnowidzenie

Połowa lat 50. była rozkwitem mediumizmu i spirytyzmu nie tylko w czarodziejskim świecie, ale nawet wśród mugoli. W domach wielu młodych ludzi zaczynały pojawiać się talerzyki do wywoływania duchów (notabene nie ucieszyły one samych duchów, które odebrały to bardzo osobiście i złożyły nawet kilka skarg do Ministerstwa Magii na sposób, w jaki zaczęły być traktowane), odżyły przepowiednie sędziwego Nostradamusa oraz wielu innych wielkich jasnowidzów. Rosła ciekawość, a co za tym idzie – ilość szarlatanów, którzy podawali się za ludzi potrafiących ujrzeć przyszłość. I właśnie przez owych szarlatanów jasnowidze najczęściej spotykali się z kpiną i szyderstwem – do czasu, aż udowodnili przed światem swój talent.
Popularność zdobyli „Prorocy Imienia”. Jasnowidzący wykorzystują swój talent, przewidując przyszłość nowo narodzonego dziecka, na czego podstawie rodzice nadają dziecku imię. Jest to usługa, za którą pobiera się słoną opłatę, stąd szczególnie popularna zwłaszcza wśród wyższych sfer.
Jasnowidze posiadają „trzecie oko” zwane czasem okiem „wewnętrznym”, jest to dar niezwykle rzadko spotykany i pozwala widzieć przyszłość – wizje w inny sposób kształtują się u każdego czarodzieja, w inny sposób są odbierane i inaczej się przejawiają. Niejeden pochylał się nad zagadnieniem jasnowidzenia, usiłując zrozumieć jego działanie – magia ta jednak znajduje się obecnie poza kontrolą czarodziejów i nikt nie potrafi jej okiełznać. Tajemnicą poliszynela jest, iż Departament Tajemnic przeprowadza badania nad jasnowidzeniem – wyniki tych badań pozostają jednakże sekretem. Jasnowidze najczęściej zdobywają wiedzę o widzeniu przyszłości czerpiąc z własnych doświadczeń.
Jasnowidzenie odróżnić należy od wróżbiarstwa nauczanego w Hogwarcie; choć naturalny dar trzeciego oka pozwala lepiej rozumieć tajniki czytania z gwiazd, dłoni, czy fusów, w żadnym razie nie może zostać wyuczony. Jest czymś, z czym człowiek się rodzi, wróżbiarstwa natomiast da się nauczyć – choć niewątpliwie czarodzieje, którzy urodzili się bez szczególnych predyspozycji, osiągać będą w nim niższe wyniki. Jasnowidze nie są w stanie kontrolować „trzeciego oka”, nie od nich zależy, kiedy zostanie otwarte.  
Wróżenie jest najmniej precyzyjną dziedziną magii, co podkreślało już przez lata wielu wybitnych teoretyków. Badania wciąż są nieduże, naukowcy z pewnością nie odkryli jeszcze wszystkich meandrów owej sztuki. Jest to zdolność niepojęta, tajemnicza, wokół której snują się przede wszystkim domysły – i której wciąż nie każdy dowierza.


Postaci posiadające genetykę jasnowidzenia zobowiązane są przesłać administracji opis swoich zdolności celem umieszczenia ich w tym wątku. W opisie powinna znaleźć się specyfika zdolności, sposób ich odczuwania i wszystko, co mistrz gry powinien uwzględnić, opisując Twoja wizje. Opis powinien być krótki i treściwy.

W momencie pojawienia się na forum zapowiedzi nadchodzącego wydarzenia (prywatnego lub publicznego) osoba - niezależnie od tego, czy bierze w nim udział, czy nie - może rzucić w wątku zapowiedzi eventu kością k100. Organizator danego wydarzenia (mistrz gry lub gracz będący organizatorem) ma obowiązek przesłać takiej osobie prywatną wiadomość z wizją, uwzględniając poniższe wytyczne interpretacyjne.

Do rzutu dodaje się posiadane punkty genetyki (do zakupu w sklepiku).

Jasnowidzów, którzy otrzymali wizję, obowiązuje absolutny zakaz poruszania tego wątku (nawet sugestiami) w tematach niefabularnych oraz na czacie forum. W przypadku złamania tej zasady, postać zostanie wykluczona z losowania wizji podczas kolejnych wydarzeń.


Interpretacja rzutu

WynikInterpretacja
100(krytyczny sukces) klarowna, bardzo dokładna wizja najistotniejszego momentu wydarzenia uwzględniająca grożące niebezpieczeństwo i w miarę możliwości sięgająca dalej niż pojedynczy event.
85-99raczej klarowna wizja kluczowego momentu, niekoniecznie z uwzględnieniem jego zakończenia.
75-84mętna wizja uwzględniająca kluczowy moment.
60-74mętna wizja uwzględniająca niekoniecznie istotny moment.
40-59pojedynczy element wydarzenia.
1(krytyczna porażka) fałszywa wizja.


Zdolności graczy
Cassandra Vablatsky (1):
 
Constantine Ollivander (4):
 
Lysandra Vablatsky (11):
 
Ramsey Mulciber (0):
 
Lorraine Prewett (0):
 



Powrót do góry Go down
 

[GEN] Jasnowidzenie

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Biuro informacji :: Mechanika :: Genetyki i umiejętności-
Styl: Evandra + Cassandra



Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.



Baner small nobg

Morsmordre 2015-17