Wydarzenia






 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
Share | 
 

 Finanse

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
Genetyka : Czarodziej

PisanieTemat: Finanse   27.07.17 15:32

Finanse - skrytki bankowe

Majątek postaci na forum nie jest w żaden sposób zmechanizowany, nikt nie wymaga opisywania zakupów podstawowych produktów, płacenia czynszu ani innych rachunków.
System mechaniki uwzględniający posiadane przez postaci środki. Jest to system punktowy, w którym tzw. punkty majętności są jedynie odzwierciedleniem posiadanych środków, wskaźnikiem ich wysokości, nie są zaś konkretną wartością. Stworzenie wątku z oszczędnościami i inwestycjami postaci nie jest dla żadnej postaci obowiązkowe, nie trzeba go również uzupełniać na bieżąco - kosztowności muszą zostać jednak uporządkowane przed zmianą miesiąca.

Poniższa mechanika umożliwia rozwijanie swoich inwestycji oraz posiadłości, wszelkie cenniki dotyczące rozwijania, płacenia czynszu, etc. dotyczą jedynie drugiej (lub kolejnej) posiadanej działalności i drugiej (lub kolejnej) utrzymywanej posiadłości.

W niniejszym dziale każda z postaci ma prawo stworzyć swój własny temat zgodnie z kodem przedstawionym poniżej. Tytuł wątku powinien brzmieć: Skrytka bankowa nr ID użytkownika. Swoje ID możesz sprawdzić, klikając na swój profil i sprawdzając ostatnią liczbę w linku. Np. ID konta Morsmordre to 1. Założenie rachunku nagradzane jest skromnymi punktami doświadczenia.

Oprócz rachunku oszczędności postaci mogą użyć skrytki do spisywania i gromadzenia swojego ekwipunku zdobytego fabularnie.

Gracze sami prowadzą swoje skrytki bankowe. Z początkiem nowego miesiąca mistrz gry dokonuje bilansu kosztowności za zeszły miesiąc, umieszczając w skrytce bankowej odpowiednią adnotację.

Środki ze skrytek można przekazywać innym postaciom, należy to jednak rozegrać fabularnie. Można również prowadzić skrytkę łącznie z inną postacią (np. kiedy postaci powiązane są małżeństwem), głównym uprawnionym do skrytki pozostaje wówczas osoba, która prowadzi główny post ze skrytką (tylko ona ma bowiem prawo do edycji tematu). Wówczas do pomnażania środków służy bonus postaci prowadzącej skrytkę.

Spis treści


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
Genetyka : Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:32

Rachunek - skrytki bankoweStatus majątkowy - określenie statusu
Majątek postaci zależny jest od posiadanego przez nią statusu majątkowego uwzględnionego w karcie postaci. Wyróżniamy pięć statusów: bogaty, zamożny, średniozamożny, ubogi oraz nędzny.

Status bogacza odzwierciedla majątek najbogatszych czarodziejów, z automatu przysługuje wyłącznie arystokratom, a więc członkom szlachetnokrwistych rodów. Wyjątkiem są Weasleyowie, którzy utracili swój majątek, rozdając go potrzebującym. Fabularnie status ten można utracić poprzez wydziedziczenie. Dodatkowo, kobiety mogą go utracić lub zdobyć przez mezalians. Tracą zawsze w przypadku utraty tytułu (małżeństwo z czarodziejem niebędącym arystokratą) a zyskują w przypadku jego zdobycia (kobieta krwi czystej bierze ślub z arystokratą).

Status postaci zamożnej nie przysługuje postaciom tworzonym na forum, można go zdobyć wyłącznie fabularnie. Przysługuje postaciom po fabularnym awansie, np. uzdrowicieli wyższym stopniem, szefom, dyrektorom, zarządcom, a także większym przedsiębiorcom (takim, którzy wzbogacą się zgodnie z niniejszą mechaniką). Status postaci zamożnej przechodzi na jej rodzinę (małżonek, dzieci) i zostaje przyznawany uznaniowo przez mistrza gry.

Statusy postaci średniozamożnych, ubogich i nędznych zależne są od treści karty postaci. Średniozamożny to tzw. klasa średnia, mocno zróżnicowana pod względem standardów życia. Postaci ubogie żyją w standardach niskich. Nędznicy to postaci bez dochodów, żebracy i bezdomni.

Punkty majętności - jak je zdobyć?
Na start postać otrzymuje jednorazowy dochód w zależności od jej statusu majątkowego, zgodnie z tabelą znajdującą się poniżej. Jako link powinno się zamieścić pierwszy post w wątku rozwój umieszczony przy tworzeniu postaci.

Punkty zdobywa się na dwa sposoby: poprzez wykonywanie zawodu zgodne z wymaganiami określonymi w wątku opisującym sposoby zdobywania doświadczenia oraz poprzez pisanie wątków związanych z wykonywanym zawodem. Jeżeli postać fabularnie nie wykonuje zawodu, który przynosi zyski, nie otrzymuje również punktów majętności (dot. przede wszystkim działalności charytatywnej).

W przypadku zaakceptowanego posta z pracą, postaci przysługują punkty w zależności od jej statusu, niezależnie od wykonywanej pracy. Możliwość awansu i powiększenia zarobków została rozpisana w dalszej części tematu.

Postaci nastolatków, którzy nie są dorośli, a którzy ukończyli 15 rok życia, mogą wykonywać pracę i otrzymywać za nią punkty majętności, ale nie otrzymują punktów startowych ani punktów doświadczenia za wykonywaną pracę.


Status majątkowyPrzysługujące punktyPo awansie
Bogaty1+ 200+ 300
Zamożny - + 175
Średniozamożny+ 100+ 150
Nastolatek+ 50+ 75
Ubogi+ 50+ 75
Nędzny - -

1 Tylko mężczyźni, arystokratki otrzymują wynagrodzenie zgodne ze statusem średniozamożnym.
2 Postać, która nie jest dorosła, ale ukończyła 15 lat i dorabia dorywczo, niezależnie od statusu majątkowego.


Drugi sposób dotyczy odgrywania wątków powiązanych z pracą, które umożliwiają rzut kością k3 na określenie dochodu. Do rzutu uprawnia ukończenie wątku fabularnego powiązanego z wykonywaniem zawodu (w którym praca powinna przeważać nad wątkiem prywatnym). Wątek taki musi zostać zakończony i składać się z przynajmniej pięciu postów fabularnych liczących co najmniej 300 słów postaci, która chce rzucić kością. Wynik rzutu należy przemnożyć przez 10 i dodać do tego 30, aby uzyskać wartość, którą powinno się dopisać do swojej skrytki.
Kością należy rzucić pod własnym wątkiem ze skrytką bankową. Rzut wiąże się również z automatycznym przyznaniem punktów doświadczenia za wykonywany zawód.
Nie można otrzymać punktów (ani doświadczenia, ani majętności) za więcej niż trzy wątki na miesiąc fabularny. Każdy wątek, za który postać rzuca kością, musi być sprawdzony i zaakceptowany przez mistrza gry. W tym celu należy wysłać wiadomość w odpowiednim wątku.

Kluczyk do Gringotta zakupiony w sklepiku MG uprawnia do dokonania oprocentowania swoich oszczędności. Oprocentowanie wynosi 5% za każdy miesiąc fabularny (sumuje się z bonusem przysługującym z biegłości zarządzanie).

Awanse, premie zawodowe
Fabularny awans zależy od zaangażowania postaci postaci w wykonywanie swojego zawodu. W przypadku chęci otrzymania awansu oraz przeczucia, że awans taki danej postaci powinien przysługiwać, należy wysłać wiadomość na konto mistrza gry wraz z argumentami na korzyść tej postaci. MG na taką prośbę nie odpisuje, udziela awansu od razu lub po dłuższym czasie, jeśli stwierdza, że argumenty nie są wystarczające na ten moment. Jeśli gracz uważa, że czeka na odzew MG zbyt długo, powinien prośbę ponowić, zawierając większą ilość argumentów.
Jeśli postać pełni stanowisko, z którego nie da się awansować lub jeśli awans taki jest dla danej postaci niemożliwy z innych względów, postać może otrzymać premię. Postać powinna przedstawić swoje oczekiwania w przesłanej prośbie. Często awans uzależniony będzie - oprócz aktywności - od posiadanych statystyk lub biegłości.

Moment awansu lub otrzymania premii zawodowej zapewnia zwiększony przychód w postaci 150% dawnych zarobków na stałe (przeliczone w tabeli powyżej). Podstawą w przypadku premii lub awansu (oraz postem, który należy zalinkować na swoim rachunku) jest otrzymany list od mistrza gry.

Awansem nie jest zakończenie stażu, kursu, etc.

Posag
Posag idzie wyłącznie za pannami z rodzin zamożnych oraz rodzin arystokratów. Przysługuje mężowi. Mąż ma prawo do posagu w momencie wzięcia ślubu. Ślub wzięty w karcie postaci również uprawnia do otrzymania posagu (za wyjątkiem sytuacji, w których żona została w karcie postaci uśmiercona). W przypadku dopisania posagu zalinkowany powinien zostać link z wątku ze ślubem (śluby nierozegrane nie będą uwzględniane) lub kartą postaci. Posag zostanie odebrany w przypadku niedotrzymania żałoby po zmarłej małżonce.

Wartość posagu zależny jest od statusu majątkowego panny.

Status majątkowyPrzysługujące punkty
Bogaty+ 400
Zamożny+ 200
Średniozamożny1+ 100
Niższy[nie dotyczy]

1 Tylko w uzasadnionych fabularnie przypadkach.


Pożyczka u Gringotta
Gringotta udziela pożyczki wyłącznie na konkretny cel, a udzielenie tej pożyczki należy odegrać (chociażby w jednym poście). Pożyczka może obejmować najwyżej 20% ceny danej inwestycji. Zwrócić należy 200% uzyskanej pożyczki (w przypadku pożyczonych 100 pkt należy zwrócić 200 pkt). Jeśli pożyczka nie zostanie zwrócona w przeciągu trzech fabularnych miesięcy, Gringotta przejmuje lokal lub przedmiot i wystawia go na sprzedaż (wydane punkty majętności przepadają).


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
Genetyka : Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:32

Cennik inwestycji - skrytki bankowe
Zakup
Aby dokonać inwestycji, należy mieć w swojej skrytce rachunek, który na taką inwestycję pozwala. Inwestycja każdorazowo musi być zaakceptowana przez mistrza gry.

Inwestycji dokonuje się zgodnie z cennikiem znajdującym się w tym wątku za posiadane punkty majętności. Każdą decyzję należy wpierw skonsultować z mistrzem gry, są miejsca (głównie należące do monarchii brytyjskiej lub pozostające własnością rodów), których nie będzie się dało wykupić.

Poczynione inwestycje dają postaci dodatkowe dochody, które sumują się z punktami otrzymywanymi za wykonywanie zawodu i są dodawane wyłącznie w przypadku opisywania profesji zgodnie z wytycznymi umieszczonymi w wątku z doświadczeniem. Co do zasady lokal niskiej klasy daje +25 do zarobków, średniej +50, a wysokiej +75. Za klasę hodowli odpowiada jej prestiż.

Majątek włożony w badania naukowe zwraca się w wielkości 150% włożonego kapitału i wyłącznie w przypadku pomyślnego zakończenia badań.

Zakupioną inwestycją należy zainteresować się (nie musi być to post z wykonywaniem profesji, może być to tylko rozegrany wątek) przynajmniej raz na trzy miesiące, w innym przypadku lokal (lub inna inwestycja) upada.


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
Genetyka : Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:33

Hodowle - skrytki bankoweHodowle
Hodowle zostały wyodrębnione z inwestycji ze względu na ich specyfikę fabularną, ale mechanicznie funkcjonują dokładnie tak, jak pozostałe inwestycje. Również dzielą się na hodowle niskiej, średniej i wysokiej klasy. Cena hodowli zależy jednak od kilku czynników:

a) Od jej statusu: hodowla może być profesjonalna, przynosić stały zysk i stanowić źródło utrzymania. Może stanowić również jedynie zainteresowanie postaci i przynosić dochody jedynie okazjonalnie. Jedynie hodowle profesjonalne, przynoszące stały dochód, mogą być podmiotem wątków oraz opowiadań związanych z zawodem postaci, za które przysługują punkty doświadczenia, chyba, że hodowle amatorskie są częścią innej działalności. Jedynie hodowla profesjonalna przynosi stały zysk i jako inwestycja powiększa miesięczne zarobki.
b) Od rodzaju zwierząt lub roślin hodowlanych: zwykłe lub fantastyczne.
c) Od ich wielkości: istnieją zwierzęta i rośliny mniejsze lub większe.
d) Od klasy inwestycji, a więc prestiżu hodowli, od niskiej przez średnią po wysoką. Należy przyjąć, że hodowle akceptowane w kartach postaci (za wyjątkiem hodowli nieodłącznie związanych z fabułą, jak np. hodowla aetonanów Carrowów) mają średni prestiż.
e) Dodatkowych nakładów początkowych wymagają hodowle zwierząt lub rośliń wyjątkowo niebezpiecznych (są to np. trolle i hipogryfy, ale też diabelskie sidła).

Cennik hodowli:

PrzymiotCena
Opłata stała - należy z nią zsumować kolejne100
Nieprzynosząca stałego dochodu+ 100
Przynosząca stały dochód+ 400
Zwykłe zwierzęta lub rośliny+ 100
Fantastyczne zwierzęta lub rośliny+ 300
Małe zwierzęta lub rośliny+ 100
Duże rośliny+ 150
Duże zwierzęta+ 300
Niski prestiż0
Średni prestiż+ 100
Wysoki prestiż+ 300
Szczególnie niebezpieczne - opłata dodatkowa+ 400

Należy zsumować opłatę stałą oraz ceny trzech przymiotów, zależnie od wizji, a następnie, w razie potrzeby, dodać opłatę dodatkową. Hodowlę można rozwijać, uzupełniając jedynie różnicę w cenie, o ile ma to fabularny sens (można podnieść prestiż lub przejść z amatorstwa na zawodostwo, ale zamienić króliki w hipogryfy w obrębie tej samej hodowli byłoby już trudno).

Cena hodowli zawiera również cenę za lokację, na terenie której postać zamierza uprawiać hodowlę. Nie trzeba więc kupować dodatkowego ogrodu, aby stworzyć swój własny sad.

Przedmiotem hodowli mogą być dowolne zwierzęta lub rośliny. Celem rozpoczęcia hodowli okazów fauny lub flory, które nie zostały uwzględnione w sklepiku, należy wpierw pomówić z administracją forum.

Nie istnieje możliwość założenia hodowli: feniksów, skrzatów domowych ani smoków. Inne rzadkie okazy zależą od specyfiki danej postaci.

Hodowle, oprócz punktów majętności, przynoszą dochody w postaci hodowlanych zwierząt lub roślin albo pochodzących od nich ingrediencji (jest to alternatywny sposób na ich zdobycie, równoznaczny z zakupem za PD w sklepiku lub za punkty majętności). Aby móc to uczynić, należy spełnić dwa warunki:

a) posiadać hodowlę od początku gry, zawartą w karcie postaci lub zdobyć hodowlę (amatorską lub profesjonalną) zgodnie z powyższą mechaniką;
b) spełnić indywidualnie ustalone wymagania dotyczące poziomu biegłości ONMS, zielarstwa lub ekonomii. Wymagania te uzależnione będą od tych samych wyznaczników, zgodnie z którymi obliczana jest cena hodowli.

Spełniwszy powyższe wymogi, postać zobligowana jest do napisania kilku opowiadań, liczących przynajmniej 600 słów, tematem których będzie oswajanie, tresura, ujeżdżanie lub innego rodzaju przygotowywanie zwierzęcia do życia z ludźmi albo też pielenie, podlewanie, podcinanie lub inna opieka nad roślinami. Postać będąca właścicielem hodowli powinna się przez opowiadanie przewinąć, ale nie musi być jego głównym bohaterem (może być jedynie, przykładowo, obserwatorem tresury wykonywanej przez postać NPC, zwłaszcza jeżeli opiera swoją hodowlę na zarządzaniu). Można wkleić na forum tylko jedno opowiadanie na jeden miesiąc fabularny. Ilość takich postów wymaganych do zdobycia zwierzęcia lub rośliny to 1 + 1 za każde 100 PD jego ceny w sklepiku MG (przykładowo: storczyk lub ciemiernik będzie wymagał jednego opowiadania, koń dwóch, a abraksan czterech). Z otrzymanym w ten sposób żywym zwierzęciem lub rośliną albo pochodzącą od nich ingrediencją postać może wówczas zrobić, co chce - zachować, sprzedać innemu graczowi (np. za punkty ze skrytki) lub oddać, a także przerobić na eliksir.

Opowiadanie to nie może być jednocześnie rozliczone jako wątek z pracą niezależnie od natury hodowli.


Powrót do góry Go down
Mistrz gry
avatar

Konta specjalne
Konta specjalne
http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/t475-sowa-mistrza-gry#1224 http://morsmordre.forumpolish.com/ http://morsmordre.forumpolish.com/ https://www.morsmordre.net/t2762-skrytki-bankowe-czym-sa#44729 http://morsmordre.forumpolish.com/f124-woreczki-z-wsiakiewki
Zawód : naczelny mąciciel
Wiek : odwieczny
Czystość krwi : n/d
Stan cywilny : n/d
Do you wanna live forever?
OPCM : 99
UROKI : 99
ELIKSIRY : 99
LECZENIE : 99
TRANSMUTACJA : 99
CZARNA MAGIA : 99
Genetyka : Czarodziej

PisanieTemat: Re: Finanse   27.07.17 15:34

Kody - skrytki bankowe
Skrytka:

Uwaga: rubryka wcześniejsze środki jest to suma posiadanych środków uzyskanych w miesiącach lub okresach fabularnych poprzednich, niż ujęty w rozpisce przez gracza.

Gracz może zatem (nie musi) usunąć ze swojego tematu rozliczenia z minionych okresów fabularnych, jeżeli w jego temacie znalazło się już podsumowanie tego okresu umieszczone przez mistrza gry. Wówczas rubryka wcześniejsze środki winna zostać uzupełniona tą samą wartością, którą w podsumowaniu ujął mistrz gry.

W przypadku usunięcia poprzednich rozliczeń podstawowym dowodem ilości posiadanych punktów majętności jest wpis mistrza gry. Należy przypilnować jego poprawności przed usunięciem obliczeń rachunku.

Zalecamy nie usuwać historii punktów majętności, jeśli są w niej zapisy, które będą przydatne w przyszłości (dotyczy to m.in. finansowania badań naukowych niemożliwego do ustalenia w przypadku usunięcia historii).


Kod:
<div class="ramka"><div class="skrytki"><h15>Skrytka nr 1</h15>
<span>[b]Uprawnieni[/b]: osoby uprawnione do korzystania ze skrytki
[b]Status majątkowy[/b]: status majątkowy postaci
[b]Ekonomia[/b]: poziom biegłości ekonomii postaci
[b]Kluczyk do Gringotta[/b]: tak lub nie, czy postać posiada przedmiot</span>

<h10>wcześniejsze środki: X</h10>
<h10>nazwa okresu rozliczeniowego - może być to jeden miesiąc, może być dłużej, zależnie od wygody gracza</h10>
<span>+/- KWOTA [url=link]link do wątku[/url] (DATA) - KOMENTARZ</span>
<h10>podsumowanie: łączna suma środków (aktualny rachunek + wcześniejsze punkty)</h10>
<h10>nazwa okresu rozliczeniowego - może być to jeden miesiąc, może być dłużej, zależnie od wygody gracza</h10>
<span>+/- KWOTA [url=link]link do wątku[/url] (DATA) - KOMENTARZ</span>
<h10>podsumowanie: łączna suma środków (aktualny rachunek + wcześniejsze punkty)</h10>


</div></div>

Post z rzutem:
Kod:
[b]Imię i nazwisko[/b]:
[b]Fabularna data wątku[/b]:
[b]Opis wątku[/b]:
[b]Link do rozgrywki[/b]:




Skrytka nr 1
Uprawnieni: brak
Status majątkowy: średniozamożny
Ekonomia: -
Kluczyk do Gringotta: nie


wcześniejsze środki: 100
lipiec
+100 wątek z pracą (01.07.55 r) - praca w kawiarni
+100 kieszonkowe (11.07.55 r) - prezent od dziadka
+100 nagroda (16.07.55 r) - loteria

podsumowanie: 400
sierpień
+100 wątek z pracą (16.08.55 r) - praca w kawiarni
+100 kieszonkowe (21.08.55 r) - prezent od dziadka
+100 nagroda (26.08.55 r) - loteria

podsumowanie: 700


Powrót do góry Go down
 

Finanse

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Archiwa Departamentu Tajemnic :: Bank Gringotta-
Styl: Caelan + Cassandra + Justine

Forum oparte na serii książek J.K.Rowling, niektóre imiona i nazwy własne są jej własnością.
Opisy częściowo pisane w oparciu o Pottermore.
Autorskie opracowania oraz pozostałe treści forum są własnością intelektualną twórców,
zabrania się ich kopiowania.


Baner small nobg

Morsmordre 2015-18