Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia
Pogrążona w chaosie Anglia toczy wojnę sama ze sobą i sama przeciwko sobie. Z dnia na dzień ze sklepów zaczęły znikać naturalne dotąd towary, handlowe statki zaczęły omijać ogarnięte wojną porty, i choć Ministerstwo dbało o tych, którzy najmocniej oddali się sprawie, to zwykli czarodzieje zaczęli wreszcie odczuwać skutki zaognionego konfliktu. Sklepy zaczęły się zamykać, ceny w restauracjach wzrosły ponad kieszenie przeciętnych czarodziejów, a z pubów poznikały droższe alkohole. Ci, którzy już wcześniej ledwo wiązali koniec z końcem, mieli zacząć głodować.
Żywność stała się trudno dostępna: oto zaczynała się walka o przetrwanie.
Aby ustalić wyżywienie w trakcie aktualnie trwającego okresu należy wykonać w niniejszym temacie rzut kością k10 za każdy trwający miesiąc fabularny (tj. w, przykładowo, przypadku okresu obejmującego lipiec i sierpień - osobno za lipiec i osobno za sierpień), a następnie porównać wynik z poniższą legendą. W poście należy oznaczyć, za kogo wykonywany jest rzut (członkowie wspólnego gospodarstwa):
- Kod:
[b]Rzucam za[/b]: imiona i nazwiska postaci
[b]Okres[/b]: wyszczególnione miesiące
[b]Wynik[/b]: Posucha / Rutyna / Obfitość - dla każdego miesiąca z osobna
W zależności od posiadanego statusu majątkowego oraz innych cech postaci, wynik kości będzie oznaczał jeden z trzech statusów: posuchę, rutynę lub obfitość. Opisy poniższych, w odniesieniu do konkretnych statusów majątkowych, znajdują się poniżej.
Postaci prowadzące wspólne gospodarstwo domowe wykonują jeden wspólny rzut kością i interpretują wynik wg najwyższego posiadanego statusu majątkowego. Wówczas zlicza się ich różne cechy łącznie i sumuje z wynikiem kości.
Cechy różne są to cechy innej kategorii, tj. w sytuacji, w której dwie postaci mieszkają razem, a jedna z nich posiada biegłość ekonomii i druga biegłość gotowania, ich łączny bonus wynosi +2. Ten bonus nie zmieniłby się, gdyby obie postaci posiadały biegłość gotowania, ponieważ ten rodzaj bonusu został już wykorzystany przez jedną postać.
Bonus przysługujący za II lub III poziom biegłości wchłania bonus za biegłość niższą. Bonus przysługujący za członka Rycerzy Walpurgii wchłania bonus przysługujący za sojusznika Rycerzy Walpurgii.
Status majątkowy | Posucha | Rutyna | Obfitość |
Nędzny | 1-6 | 7-9 | 10 |
Ubogi | 1-5 | 6-9 | 10 |
Średniozamożny | 1-4 | 5-8 | 9-10 |
Zamożny | 1-3 | 4-7 | 8-10 |
Bogaty | 1-2 | 3-6 | 7-10 |
Modyfikatory rzutu k10 | |
Biegłość ekonomii na poziomie I | +1 |
Biegłość ekonomii na poziomie II i III | +2 |
Biegłość gotowania na poziomie I | +1 |
Biegłość gotowania na poziomie II i III | +2 |
Postać, która zamieszkuje jedno z następujących hrabstw: Somerset, Derbyshire, Staffordshire, Northumberland, Kornwalia, Lancashire, Dorset, Devon, Yorkshire, Surrey, West Sussex | -1 |
Rycerze Walpurgii | +2 |
Sojusznicy Rycerzy Walpurgii | +1 |
Urzędnik (pracownik Ministerstwa Magii lub innego urzędu), uzdrowiciel szpitala św. Munga, nauczyciel Hogwartu | +1 |
Wystawiony za postacią list gończy | -3 |
- Posucha:
- Zaostrzenie sytuacji w kraju sprawiło, że jest ci w tym miesiącu trudniej. Niekiedy nachodzi cię ochota na ulubione przysmaki, których nie jesteś w stanie zdobyć.
Nędzny: Zjesz tylko to, co znajdziesz, ukradniesz lub dostaniesz, darczyńców będzie jednak niewielu, a twoje poszukiwania jedzenia będą trudniejsze i mniej owocne, niż zwykle. Zupełnie nic nie zjesz przez co najmniej dziesięć dni w miesiącu. Będziesz się żywić głównie starym czerstwym chlebem odłożonym dla zwierząt gospodarskich, które pozbierasz sprzed domów lub którym zostaniesz obdarowany. Nie zostaniesz wpuszczony do barów, żeby zlać alkohol.
Ubogi: Twoje fundusze są bardziej ograniczone niż zwykle, jesteś w stanie zdobyć trochę mąki, z której da się upiec chleb, a także kilka butelek mleka, jaja i tańsze warzywa dostępne na pobliskim targowisku. Udało ci się zachować trochę oleju, ale nie udało ci się dostać masła. Nie uda ci się zdobyć słodkich owoców. Nie zjesz też dobrej jakości mięsa poza paroma rybami różnej świeżości. Wiele zależy od twoich umiejętności przetrwania oraz od zasobów pobliskich lasów i wód. Nie stać cię na tytoń nawet bardzo niskiej jakości, ale jesteś w stanie zdobyć tani alkohol.
Średniozamożny: Masz dostęp do mąki, z której da się upiec chleb, a w pobliskiej piekarni co kilka dni zdołasz kupić pieczywo. Nie dysponujesz dużą ilością oleju, brakuje ci masła. Masz dostęp do tych warzyw i owoców, które w twojej okolicy będą gotowe do zebrania w nadchodzące dni - jeśli nie hodujesz ich samodzielnie, możesz kupić je na pobliskim targowisku lub bezpośrednio od sąsiadów. W twoim zasięgu pozostają warzywa dostępne cały rok, takie jak ziemniaki czy cebula. Mleko i jaja można dostać u okolicznych handlarzy, ale znacznie trudniej jest o inny nabiał. Mięso jest drogie, niedostępne, łatwiej zdobyć tańsze ryby, ale na nie też nie możesz pozwolić sobie codziennie. Produkty luksusowe (drogie alkohole, tytoń, kakao, cenniejsze przyprawy, w tym cukier) są niedostępne.
Zamożny, bogaty: Nabiał, pieczywo i niezbędne tłuszcze niezmiennie goszczą na twoim stole, choć są bardziej ograniczone, w szczególności trudno jest o sery dobrej jakości, trudno jest również dostać droższe tłuszcze. Masz zapasy owoców i warzyw, którą mogą leżeć dłużej, brakuje ci jednak egzotyki. Nie musisz żałować sobie mięs ani ryb, ale nie będą one dobrej jakości i będą pochodzić wyłącznie od gatunków pospolitych. Ze słodyczy pozostanie ci dostęp wyłącznie do miodu. Produkty luksusowe (drogie alkohole, tytoń, kakao, cenniejsze przyprawy, w tym cukier) są droższe niż dotąd i możesz sobie na nie pozwolić w bardzo ograniczonym zakresie.
- Rutyna:
- Twoja spiżarnia przypomina w tym miesiącu przeciętną spiżarnię czarodziejów sytuowanych podobnie do ciebie.
Nędzny: Zjesz tylko to, co znajdziesz, ukradniesz lub dostaniesz. Czasem będzie doskwierał ci głód, co najmniej pięć dni w miesiącu nie zjesz zupełnie nic. Nie zobaczysz wiele ponad czerstwy chleb, który zostanie po innych i wodę, poszukiwania jedzenia, próby kradzieży lub zdobyte pieniądze pozwolą ci na pozyskanie kilku tanich warzyw i paru tanich ryb. Być może zerwiesz kilka dostępnych sezonowo owoców. Wpuszczony do baru jesteś w stanie zlać nieco resztek alkoholu pozostawionego przez gości. Możesz zebrać trochę niedopałków papierosów i je wykorzystać.
Ubogi: Twoje fundusze są ograniczone, jesteś w stanie zdobyć mąkę, z której da się upiec chleb albo - co kilka dni - tanie wypieki, a także mleko, jaja i tańsze warzywa dostępne na pobliskim targowisku. Nie jesz codziennie tłuszczów - coraz rzadziej widujesz masło - rzadko raczysz się owocami, o ile nie rosną w pobliżu. Mięso znajduje się - raczej - poza twoim zasięgiem, ale kilka razy w miesiącu zdołasz zjeść świeżą rybę. Wiele zależy od twoich umiejętności przetrwania oraz od zasobów pobliskich lasów i wód. Najtańsze papierosy są dla ciebie pewnym wyrzeczeniem, raczysz się tanim alkoholem.
Średniozamożny: Masz dostęp do mąki, z której da się upiec chleb, a w pobliskiej piekarni zdołasz kupić smaczne świeże pieczywo - w ograniczonej ilości. Jesteś w stanie zdobyć podstawowe tłuszcze - jak olej, masło - choć jest ich niewiele i są drogie. Masz dostęp do tych warzyw i owoców, które w twojej okolicy będą gotowe do zebrania w nadchodzące dni - jeśli nie hodujesz ich samodzielnie, możesz kupić je na pobliskim targowisku lub bezpośrednio od sąsiadów. W twoim zasięgu pozostają warzywa dostępne cały rok, takie jak ziemniaki czy cebula. Mleko, nabiał i jaja - również w ograniczonej ilości - są w twoim zasięgu. Mięso jest drogie, ale dostępne, łatwiej zdobyć tańsze ryby, ale na nie też nie możesz pozwolić sobie codziennie. Wyjątkowo może udać ci się zdobyć nieduży słoik miodu. Produkty luksusowe (drogie alkohole, tytoń, kakao, cenniejsze przyprawy, w tym cukier) są trudno dostępne i często niskiej jakości.
Zamożny, bogaty: Nabiał, pieczywo i niezbędne - nawet te drogie - tłuszcze niezmiennie goszczą na twoim stole, choć są bardziej ograniczone, w szczególności trudno jest o sery dobrej jakości. Masz zapasy owoców i warzyw, którą mogą leżeć dłużej, niekiedy na twoim stole zagości również coś bardziej egzotycznego. Nie musisz żałować sobie mięs ani ryb, choć te z rzadszych i droższych gatunków zdecydowanie rzadziej pojawiają się w twojej kuchni. Słodycze są trudno dostępne, ale jesteś w stanie je pozyskać w ograniczonej ilości. Produkty luksusowe (drogie alkohole, tytoń, kakao, cenniejsze przyprawy, w tym cukier) są droższe niż dotąd, ale możesz sobie na nie pozwolić.
- Obfitość:
- Wyjątkowa sytuacja - być może pomoc krewnych lub przyjaciół zza granicy, hojność pracodawcy lub twoja własna przebiegłość - sprawiła, że w tym miesiącu dysponujesz nawet niecodziennymi dla ciebie przekąskami i wyjątkowym bogactwem produktów.
Nędzny: Zjesz tylko to, co znajdziesz, ukradniesz lub otrzymasz, w tym miesiącu napotkasz jednak wyjątkowo hojnego darczyńcę - może go okradniesz, może oszukasz, a może podzieli się z tobą ze szczerej dobroci serca - przez kilka dni będziesz mógł zajadać się smacznym i pożywnym posiłkiem. Żebry lub kradzieże okażą się bardziej owocne, jesteś w stanie zdobyć smaczny owoc i kilka razy pozwolić sobie na zjedzenie ryby w tanim przybytku. Uda ci się zdobyć parę papierosów lub kilka butelek taniego alkoholu.
Ubogi: Twoje fundusze są w tym miesiącu nieco wyższe, niż zwykle, bez trudu pozyskasz mąkę, ale jesteś w stanie pozwolić sobie również na świeże smaczne wypieki w pobliskiej piekarni. Na pobliskim targowisku dostaniesz nabiał, jaja, warzywa i owoce w skromnej, ale zadawalającej ilości. Znajomy - może ktoś z rodziny, może prawie obca ci twarzy - handluje w tym miesiącu tanim masłem. Uda ci się zdobyć parę owoców. Korzystając z niezwykłej okazji lub szczodrości zdobędziesz jedną porządną sztukę mięsa. Jesz dużo ryb. Wiele zależy od twoich umiejętności przetrwania oraz od zasobów pobliskich lasów i wód. Najtańsze papierosy są dla ciebie pewnym wyrzeczeniem, raczysz się tanim alkoholem.
Średniozamożny: Masz dostęp do mąki, z której da się upiec chleb, a w pobliskiej piekarni zdołasz kupić smaczne świeże pieczywo - w tym miesiącu zyskasz je bez trudu. Jesteś w stanie zdobyć podstawowe tłuszcze - jak olej, masło - choć jest ich niewiele i są drogie. Masz dostęp do tych warzyw i owoców, które w twojej okolicy będą gotowe do zebrania w nadchodzące dni - jeśli nie hodujesz ich samodzielnie, możesz kupić je na pobliskim targowisku lub bezpośrednio od sąsiadów. W twoim zasięgu pozostają warzywa dostępne cały rok, takie jak ziemniaki czy cebula. Mleko, nabiał i jaja - również w ograniczonej ilości - są w twoim zasięgu, być może uda ci się zdobyć lepszej jakości ser. Mięso jest drogie, ale szczęśliwy zbieg okoliczności pozwoli ci zdobyć w tym miesiącu aż dwie duże sztuki, które wystarczą na długo. Uda ci się też dostać trochę słodyczy, masz łatwy dostęp do miodu. Pozostałe dni dopełnisz rybami. Produkty luksusowe (drogie alkohole, tytoń, kakao, cenniejsze przyprawy, w tym cukier) są trudno dostępne, ale na niektóre z nich możesz sobie pozwolić.
Zamożny, bogaty: Nabiał, pieczywo i niezbędne - nawet te drogie - tłuszcze niezmiennie goszczą na twoim stole, udaje ci się zyskać dostęp do serów bardzo dobrej jakości. Masz zapasy owoców i warzyw, którą mogą leżeć dłużej, możesz sobie pozwolić również na bardziej egzotyczne owoce. Nie musisz żałować sobie mięs ani ryb, nawet tych z rzadkich gatunków. Zyskujesz łatwy dostęp do różnego rozdaju słodyczy. Produkty luksusowe (drogie alkohole, tytoń, kakao, cenniejsze przyprawy, w tym cukier) są droższe niż dotąd, ale twoja sytuacja w tym miesiącu nie zmusza cię do ograniczeń.
Inne sposoby zdobywania żywności związane są z hodowlami zwierząt i uprawami roślin. Postaci posiadające pojedyncze sztuki zwierząt lub roślin powinny założyć, że mają stały dostęp do produktów odzwierzęcych (roślinnych), które mogą od nich uzyskać. Nie mają jednak tego dostępu większego, niżeli wynika to z możliwości pojedynczego zwierzęcia (rośliny).
Pożywienie można zdobyć również w tradycyjny sposób. Aby podjąć się próby, należy spełnić opisane poniżej wymagania (wymagania dotyczące biegłości należy spełnić kumulatywnie) oraz rozegrać próbę zdobycia w pełnym wątku lub w dwóch, lub więcej pojedynczych postach (dodatkowe rzuty można wykonać w szafce zniknięć) na co najmniej 600 słów każdy.
Należy pamiętać, że pora roku ma wpływ na naturalne angielskie dobra i - przykładowo - zbieranie malin w grudniu nie będzie możliwe.
Ponoć to okazja czyni złodzieja. Kradzieży można dokonać w cudzym mieszkaniu (również należącym do postaci NPC) lub lokalu (pubie, restauracji, wciąż otwartym sklepie).
Włamanie się do mieszkania oznacza, że postać zupełnie nie wie, co może zastać w środku. Wykonuje trzy razy rzuty kością k6 i k100. k6 odpowiada za kategorię danego produktu żywnościowego (1-3 - kategoria I, 4-5 - kategoria II, 6 - kategoria III), a k100 za sam produkt zgodnie z tabelą żywności. Postać odnajdzie w ten sposób trzy różne produkty, które może ze sobą zabrać. ST wydostania się z mieszkania w sposób niezauważony (skradanie) wynosi 30, kiedy w mieszkaniu znajdują się wyłącznie produkty I kategorii, 55, kiedy pojawi się choć jeden produkt kategorii II (+5 za każdy kolejny) i 75, kiedy pojawi się co najmniej jeden produkt kategorii III (+5 za każdy kolejny). Jeśli do jednego domu włamują się dwie postaci, ich rzuty na skradanie są rozpatrywane niezależnie. Łupem muszą się podzielić samodzielnie (nie zostaje powiększony).
Próba kradzieży w lokalu zawęża produkty do takich, które można w nim znaleźć zgodnie z opisem lokacji. W takim również należy rzucić kością k6, by oznaczyć dostępność towaru (1-3 - towar jest dostępny, jeśli należy do kategorii I, 4-5 - towar jest dostępny, jeśli należy do kategorii II i 6 - towar jest dostępny, jeśli należy do kategorii III). Jeśli produkt jest dostępny, postać może próbować go ukraść rzutem na zręczne ręce (ST 40 dla produktów I kategorii, ST 60 dla produktów II kategorii, ST 80 dla produktów III kategorii).
Biegłość szczęścia obniża ST o 5 zarówno przy rzucie na skradanie, jak i na zręczne ręce.
Nieudana kradzież wymaga zgłoszenia w aktualizacjach. Należy wówczas poczekać na interwencję mistrza gry.
Wymagania: skradanie I, zręczne ręce I
Aby podjąć się polowania, postać musi znaleźć się na leśnym terenie i rzucić kością na tropienie zwierzyny. Postać podejmuje trop, jeśli przezwycięży test spostrzegawczości (ST 40). Rodzaj zwierzyny zależny jest wyłącznie od szczęścia. W przypadku sukcesu należy ją wylosować rzutem k100 zgodnie z poniższą tabelą:
- Tabela dziczyzny:
Wynik Zdarzenie 1 Zwierzę jednak zostało spłoszone 2-10 Gołąb zwyczajny 11-20 Zając szary 21-30 Gęś szara 31-40 Gęś krótkodzioba 41-45 Siewka złota 46-55 Królik europejski 56-58 Bekas 59-63 Kuropatwa 64-69 Pardwa 70-73 Sarna 74-76 Daniel 77 Jeleń sika 78-80 Kaczka krzyżówka 81-82 Dwurożec 83-85 Cyraneczka 86-87 Gągoł 88-90 Różeniec 91-92 Bażant 93-94 Cietrzew 95 Głuszec 96-97 Garboróg 98 Czerwony jeleń 99 Mundżak; może zostać sprzedany jako trofeum za 50 pm 100 Chiński jeleń wodny; może zostać sprzedany jako trofeum za 75 pm
Biegłość szczęścia na I poziomie pozwala na modyfikację rzutu o 3 oczka w dowolną stronę, II poziomie - o 6 oczek, a III poziomie - o 12 oczek.
Biegłość skradania na poziomie II pozwala raz przerzucić kość k100, na poziomie III - dwa razy.
Odległość | ST | |
5 | 20 | |
10 | 40 | |
15 | 60 | |
20 | 80 | |
25 | 100 | |
30 | 120 | |
35 | 140 | |
40 | 160 | |
45 | 180 | |
50 | 200 | |
50+ | cel zbyt daleko |
Odległość od zwierzyny (w metrach) należy wylosować przy pomocy kości k60. Każdy poziom biegłości szczęścia obniża tę odległość o 5 metrów.
Odległość od zwierzyny można pokonać, wykonując udany test na biegłość skradania lub ONMS, jeśli postać posiada psa odpowiedniego do tego typu aktywności. W obu przypadkach ST wynosi iloczyn liczby 10 i liczby metrów, o które odległość ma zostać pomniejszona. Nieudany rzut płoszy zwierzynę, a postać może rozpocząć tropienie kolejnej.
Jeden nieudany strzał płoszy zwierzę. Można próbować zestrzelić je po raz drugi, jednak przy każdej kolejnej próbie zwierzę oddala się, a bazowe ST rośnie o 10.
Większe zwierzęta (wszystkie kopytne) wymagają dwóch celnych strzałów, a garboróg trzech. Ponieważ pierwszy rani zwierzę, ST drugiego (i trzeciego) obniża się o połowę i rośnie dopiero od drugiej nieudanej próby.
Wymagania: spostrzegawczość I, skradanie I, onms I, broń (czarodziejska kusza lub mugolska broń palna)
Rybołówstwo można uprawiać na dwa odmienne sposoby: przy pomocy sieci rybackiej lub przy pomocy wędki. Należy również pamiętać, że inne gatunki podwodnej fauny żyją w wodach słodkich, a inne - w wodach słonych.
- Tabela ryb:
Wynik Zdarzenie 1 Znalazłeś stary mugolski but 100 Udało ci się złowić złotą rybkę, która powinna spełnić twoje trzy życzenia. Konieczna interwencja mistrza gry. Rzeki i jeziora 2 Amur biały 3-4 Brzana zwyczajna 5 Cefal cienkowargi 6 Ciernik 7-8 Głowacz białopłetwy 9-11 Gwyniad 12-14 Jazgarz 15-20 Jaź 21-23 Jelec pospolity 24 Jesiotr zwyczajny 25-26 Karaś 27-34 Karp pospolity 35-37 Kiełb pospolity 38-41 Kleń 42 Langustnik Ladaco 43-46 Leszcz 47-51 Lin 52-53 Lipień pospolity 54 Łosoś 55-56 Miętus pospolity 57-62 Okoń 63 Omul 64-69 Płoć 70 Powan 71-76 Pstrąg potokowy 77 Pstrąg tęczowy 78 Pstrąg tygrysi 79-82 Sandacz pospolity 83-84 Sielawa europejska 85 Strzelba potokowa 86 Sum pospolity 87 Sumik czarny 88-90 Szczupak 91 Śliz pospolity 92-96 Troć 97 Ukleja pospolita 98 Węgorz europejski 99 Wzdręga Morza 2 Bass wielkogębowy 3-4 Belona 5 Bełtwa festonowa 6-7 Cefal pospolity 8 Chełbia modra 9 Conger 10-15 Dorsz 16-20 Flądra 21-22 Gładzica 23 Golec arktyczny 24 Halibut 25 Homar zwyczajny 26 Jesiotr zwyczajny 27 Kałamarnica zwyczajna 28 Krab europejski 29 Krab pospolity 30-35 Leszcz czarny 36-40 Leszcz czerwony 41 Łosoś atlantycki 42-50 Makrela 51 Mątwa pospolita 52 Molwa 53 Mustel siwy 54 Myliobatoidei 55 Ostrosz 56 Ośmiornica rogata 57 Ośmiornica zwyczajna 58 Piotrosz 59-64 Plumpka 65 Płaszczka naga 66 Pławikonik 67-72 Pstrąg tęczowy 73 Raja nabijana 74 Rekinek psi 75-79 Sielawa europejska 80-81 Skarp 82-86 Sola zwyczajna 87 Sum pospolity 88-92 Troć 93 Wargacz tęczak 94 Węgorz europejski 95 Witlinek 96 Witlinek 97 Zimnica 98 Żabnica 99 Żarłacz szary
Łowienie ryb przy pomocy sieci wymaga nade wszystko dużej sprawności fizycznej. Wypełniona rybami sieć jest ciężka i jako taka może z łatwością wyrwać się z rąk - nie jest też łatwo wciągnąć jej na brzeg. Nadaje się do połowu ryb całorocznych w miejscach, w których naturalnie są ich duże skupiska. Najczęściej wymaga to zatem oddalenia się od brzegu przy pomocy choćby prymitywnej łodzi.
Po wypłynięciu na morze postać rzuca kością 3k15. Każdy poziom biegłości szczęścia daje +5 do ostatecznego wyniku. Zsumowany wynik wyraża ogólną wagę ryb złapanych w sieć po jej zarzuceniu (w kilogramach). Wynik przemnożony przez 5 pozwoli ustalić ST wyciągnięcia sieci do łodzi. ST musi zostać przezwyciężony przez obie postaci wspólnie (rzuty sumują się, dodawana jest podwojona statystyka sprawności). Porażka oznacza wypuszczenie sieci do morza, jej utratę i nieudany połów. Aby określić rodzaj połowu, należy rzucić pięć razy kością k100 i porównać wynik z wykazem znajdującym się w tabeli ryb. Wylosowane gatunki powinny rozkładać się stosunkowo względem wagi za wyjątkiem gatunków szczególnie rzadkich, jak rekiny, płaszczki i ośmiornice, które powinny występować najwyżej pojedynczo.
Ponieważ wyprawa jest czasochłonna, w ciągu dnia nie jest możliwy więcej niż jeden połów. Postać musi wykorzystać na połów wolny dzień (w dniu połowu nie powinna rozgrywać żadnych innych wątków).
Aby upleść sieć, należy opisać plecenie w poście na co najmniej 300 słów i pokonać ST na krawiectwo w wysokości 10.
Aby zdobyć łódź, należy wykazać fabularne uzasadnienie (łódź powinna być wspomniana w karcie postaci), zakupić ją lub zbić samodzielnie (wymagany odpowiedni projekt konstrukcyjny).
Wymagania: astronomia I (wystarczy u jednej z postaci), onms I, łódź i sieć
Wędkarstwo wymaga nade wszystko skupienia i cierpliwości - wędkarz wie, że jedyne, co może zrobić, to czekać na odpowiedni sygnał. W każdym poście rzuca kością k100, kiedy wynik osiągnie lub przekroczy wartość 75 (biegłość szczęścia daje +5 do rzutu za każdy poziom) wędkarz poczuje, że coś ciągnie jego wędkę. Na siłę ryby musi zostać wykonany dodatkowy rzut kością k100. Interpretuje się go zgodnie z poniższą tabelą:
Wynik | Efekt | ST |
1 | Spłoszona ryba wciąga wędkarza do wody razem z wędką. | - |
2-25 | Na haczyku jest mała ryba | 40 |
26-75 | Na haczyku jest średnia ryba | 60 |
76-90 | Na haczyku jest duża ryba | 70 |
91-99 | Na haczyku jest rekordowo wielka ryba, którą możesz spieniężyć jako trofeum za 75 pm | 80 |
100 | Na haczyku jest rekordowo wielka ryba, którą możesz spieniężyć jako trofeum za 75 pm; coś jest z nią nie tak, bo wydaje się bardzo osłabiona | 20 |
ST wyłowienia ryby wędką jest zależne od jej siły. ST należy pokonać rzutem na zwinność (statystykę mnożymy przez 2).
Należy pamiętać, że określenia duża i mała odnosi się do ogólnych wymiarów danego gatunku wylosowanej ryby. Aby określić rodzaj wyłowionej ryby, należy rzucić kością k100 i porównać wynik z wykazem znajdującym się w tabeli ryb. Niektóre pozycje obejmują inne zwierzęta niż ryby, fabularny opis należy dostosować do konkretnej pozycji (część z nich może nie połknąć haczyka, a opleść się o wędkę lub wypełznąć na brzeg w inny sposób, ale mechanika ich pochwycenia wyglądać będzie tak samo).
Wędkę można zakupić lub stworzyć samemu (postać musi posiadać numerologię albo zręczne ręce i opisać całość w poście na 600 słów).
Wymagania: zręczne ręce I, onms I, czarodziejska lub zwykła wędka
Zbieractwo dotyczy dziko rosnących roślin jadalnych, niczyich. Zbieractwa nie dokonuje się w sadach (jest to kradzieżą), raczej w lasach. Zbierać można leśne owoce lub grzyby. Należy pamiętać, że zbieractwo musi być dokonywane w odpowiednim okresie kalendarzowym. Większość darów natury da się zebrać jesienią, lecz niewiele z nich zimą.
Postać wybiera kategorię, której szuka (tylko postać z biegłością na II poziomie jest w stanie odszukać i odróżnić dziko rosnące warzywa i korzonki). Sukces uwarunkowany jest od ST, które należy pokonać testem na zielarstwo. W przypadku sukcesu należy wykonać drugi rzut - na zebraną ilość. Aby zbierać rośliny dalej, należy rozpocząć od nowa od testu na zielarstwo.
Każdy poziom biegłości szczęście daje +5 do rzutu na zielarstwo.
Kategoria | Przykłady | Z | ST | Ilość |
Grzyby | różne grzyby leśne, chorbotki | I | 60 | 1k10 |
Owoce leśne | np. jagody, poziomki, borówki, jeżyny, maliny, dereń, głóg, żurawina | I | 50 | 1k20 |
Pozostałe dary natury | np. pałka wodna, dzika marchew, dziki pasternak | II | 70 | 2k3 |
W przypadku grzybów konieczne jest ich przebranie przez postać z biegłością zielarstwa na II poziomie, która będzie w stanie wybrać z nich grzyby trujące. W przypadku, kiedy grzyby nie zostaną przebrane przez taką postać i zostaną zjedzone, należy zgłosić ten fakt w aktualizacjach i poczekać na interwencję mistrza gry.
Wymagania: spostrzegawczość I, zielarstwo I (II)
'k10' : 2, 6, 7, 10
Okres: sierpień, wrzesień, październik, listopad
Wynik:
+1 ekonomia (James), +2 gotowanie (Aisha), -1 Somerset
sierpień - RUTYNA
wrzesień - POSUCHA
październik - OBFITOŚĆ
listopad - RUTYNA
Ostatnio zmieniony przez Eve Doe dnia 28.12.23 19:13, w całości zmieniany 1 raz
'k10' : 7, 4, 10, 5
Okres: sierpień, wrzesień, październik, listopad.
Wynik: Ekonomia +1, gotowanie +1, Lancashire -1
Sierpień - Posucha,
Wrzesień - Rutyna,
Październik - Obfitość,
Listopad - Posucha
angel heart | devil mind
Ostatnio zmieniony przez Riana Vane dnia 28.01.24 14:41, w całości zmieniany 1 raz
'k10' : 2, 7, 8, 1
Okres: Sierpień, wrzesień, październik, listopad
Wynik:
Modyfikator: -1 za mieszkanie w Somerset
Sierpień - Posucha
Wrzesień - Posucha
Październik - Posucha
Listopad - Obfitość
Ostatnio zmieniony przez Leo Winkley dnia 07.02.24 17:57, w całości zmieniany 1 raz
#1 'k10' : 4
--------------------------------
#2 'k10' : 3
--------------------------------
#3 'k10' : 1
--------------------------------
#4 'k10' : 10
Okres: sierpień, wrzesień, październik i listopad.
Wynik:
sierpień - rutyna
wrzesień - obfitość
październik - posucha
listopad - obfitość
[bylobrzydkobedzieladnie]
Ostatnio zmieniony przez Euphemia Flint dnia 22.02.24 21:20, w całości zmieniany 1 raz
I betray you like a man
'k10' : 5, 7, 2, 9
Okres: sierpień, wrzesień, październik, listopad
Wynik: +1 (Ekonomia I — Bartemius), +1 (urzędnik — Bartemius)
Sierpień — Obfitość
Wrzesień — Rutyna
Październik — Rutyna
Listopad — Rutyna
This beast that you're after will eat you alive
And spit out your bones
Ostatnio zmieniony przez Hypatia Crouch dnia 04.03.24 21:48, w całości zmieniany 1 raz
wine-dark and wanting.
'k10' : 8, 4, 2, 3
Okres: sierpień, wrzesień, październik, listopad
Wynik:
Ubogi, Zamieszkuje Dorset -1
sierpień - rutyna,
wrzesień - posucha
październik - posucha
listopad - rutyna
Ostatnio zmieniony przez Leonard Begmann dnia 14.03.24 16:51, w całości zmieniany 1 raz
'k10' : 9, 2, 6, 10
Okres: sierpień, wrzesień, listopad, grudzień
Wynik: status ubogi, gotowanie I (+1), hrabstwo (-1)
sierpień - rutyna
wrzesień - posucha
październik - posucha
listopad - posucha
[bylobrzydkobedzieladnie]
Ostatnio zmieniony przez Maisie Moore dnia 24.03.24 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Life seems so very frightening"
'k10' : 9, 1, 4, 1
Morsmordre :: Wprowadzenie :: Ogłoszenia :: Wydarzenia