Komponenty magiczne II
AutorWiadomość
First topic message reminder :
Komponenty magiczne
Wartość będąca różnicą pomiędzy ilością rzutów przysługujących zawodowcom a pozostałym (czyli kolejno: 3, 6, 9 i 12 dla postaci, która rozliczy wsiąkiewkę z 16 wątkami) stanowi ilość kości, która musi zostać przeznaczona na ingrediencje, względem których postaciom przysługuje odpowiedni tytuł.
Jako zawodowców rozumie się postaci spełniające wymagania opisane w poniższej tabeli:
Następnie należy porównać swoje wyniki z cenami umieszczonymi w sklepiku MG. Każda jedna kość odpowiada cenie komponentu, którą gracz może otrzymać za darmo. Tak więc, wyrzucając kość o wartości 30, gracz może otrzymać jeden komponent, który kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 PD.
Do każdego rzutu dodaje się bonus przysługujący z biegłości zgodnie z tabelą poniżej:
Bonus ten różni się od bonusu zapisanego w temacie z opisem biegłości, tabela znajduje się poniżej.
Jeżeli mając odpowiednią biegłość na poziomie II gracz wyrzuci kolejno kości 40 i 24, może zakupić dwa komponenty - jeden nie droższy niż 50 i jeden nie droższy niż 34.
Po wyrzuceniu kości post należy edytować i opisać wybrane komponenty wraz z kością, bonusem do kości i ich ceną. Wylosowane składniki moderacja dopisuje do kart postaci, wcześniej nie można z nich korzystać.
Kod postu z rzutem (uzupełnić do końca należy po wykonaniu rzutu):
Kryształy
Postaci, którym przysługuje przynajmniej jeden rzut na kryształ i chcą z niego korzystać, mogą to zrobić.
Białe kryształy spadły na Anglię niczym grad pod koniec roku 1956 i do dzisiaj są znajdowane w różnych regionach. Stworzyła je najczystsza biała magia: pogodową anomalię wywołały działania Zakonu Feniksa sprzymierzonego przeciwko mrocznym siłom wywołanym przez Grindelwalda - nie jest to jednak wiedza powszechnie dostępna. Olbrzymia moc zakończyła trwająca miesiącami burzę i zaprowadziła spokój.
Białe kryształy mają bardzo zróżnicowane działania, niektóre z nich są niezwykle cenne.
Aby wylosować sam kamień, bez innych komponentów, należy rzucić kością opisaną jako biały kryształ, zaznaczając, uzupełniając poniższy kod. W innym przypadku należy go wylosować razem z kością k60.
[bylobrzydkobedzieladnie]
Komponenty to składniki, które używane są do wytwarzania magicznych eliksirów, przedmiotów i dokonywania rytuałów związanych z klątwami. Każdy czarodziej powyżej piętnastego roku życia może co miesiąc losować pewną ich ilość.
Raz na okres fabularny postać może rzucić w tym temacie kością k60. Ilość rzutów zależna jest od wątków rozliczonych we wsiąkiewce w poprzednim miesiącu. Jeśli postać w poprzednim miesiącu nie istniała (losuje ingrediencje w pierwszym miesiącu fabularnym jej istnienia) losuje wartość przysługującą za 12 rozliczonych wątków zgodnie z właściwą dla niej rubryką (zawodowiec lub nie).
Ilość wątków | Pozostali | Zawodowcy |
4 | 4 | |
8 | 8 | |
12 | 12 lub jeden kryształ | |
16 | 16 lub 8 i jeden kryształ |
Wartość będąca różnicą pomiędzy ilością rzutów przysługujących zawodowcom a pozostałym (czyli kolejno: 3, 6, 9 i 12 dla postaci, która rozliczy wsiąkiewkę z 16 wątkami) stanowi ilość kości, która musi zostać przeznaczona na ingrediencje, względem których postaciom przysługuje odpowiedni tytuł.
Jako zawodowców rozumie się postaci spełniające wymagania opisane w poniższej tabeli:
Tytuł | Wymóg | Uprawnienia |
Brak (pozostali) | Rzuty dowolne | |
Alchemik | Rzuty na komponenty roślinne, zwierzęce, surowce ziemskie | |
Magikowal | Rzuty na surowce ziemskie | |
Numerolog | Rzuty na minerały kosmiczne | |
Krawiec | Rzuty na materiały - skóry, tkaniny, wełny, nici i pasmanterię | |
Wiązacz mioteł | Rzuty na minerały kosmiczne i surowce ziemskie | |
Zaklinacz | Rzuty na szczątki ludzkie |
Następnie należy porównać swoje wyniki z cenami umieszczonymi w sklepiku MG. Każda jedna kość odpowiada cenie komponentu, którą gracz może otrzymać za darmo. Tak więc, wyrzucając kość o wartości 30, gracz może otrzymać jeden komponent, który kosztuje 10, 15, 20, 25 lub 30 PD.
Do każdego rzutu dodaje się bonus przysługujący z biegłości zgodnie z tabelą poniżej:
Komponenty | Biegłość |
Ingrediencje alchemiczne zwierzęce | ONMS |
Ingrediencje alchemiczne roślinne | zielarstwo |
Szczątki ludzkie | anatomia |
Minerały kosmiczne | astronomia |
Minerały ziemskie | geomancja |
Tkaniny, skóry, wełny | ONMS |
Bonus ten różni się od bonusu zapisanego w temacie z opisem biegłości, tabela znajduje się poniżej.
Poziom | Modyfikator rzutu |
Brak biegłości | - 10 |
I poziom | - |
II poziom | + 10 |
III poziom | + 30 |
IV poziom | + 50 |
Jeżeli mając odpowiednią biegłość na poziomie II gracz wyrzuci kolejno kości 40 i 24, może zakupić dwa komponenty - jeden nie droższy niż 50 i jeden nie droższy niż 34.
Po wyrzuceniu kości post należy edytować i opisać wybrane komponenty wraz z kością, bonusem do kości i ich ceną. Wylosowane składniki moderacja dopisuje do kart postaci, wcześniej nie można z nich korzystać.
Kod postu z rzutem (uzupełnić do końca należy po wykonaniu rzutu):
- Kod:
[b]Wsiąkiewka[/b]: link do rozliczenia wsiąkiewki za poprzedni miesiąc (nie do samej wsiąkiewki)
[b]Tytuł[/b]: brak/runista/alchemik/numerolog ; jeśli postać jest zawodowcem, powinna zakreślić, z jakiego tytułu przysługują jej dodatkowe rzuty
[b]Ilość przysługujących rzutów[/b]:
[b]Zielarstwo[/b]: poziom biegłości zielarstwo
[b]ONMS[/b]: poziom biegłości onms
[b]Anatomia[/b]: poziom biegłości anatomii
[b]Astronomia[/b]: poziom biegłości astronomii
[b]Geomancja[/b]: poziom biegłości geomancji
[b]Numerologia[/b]: poziom biegłości numerologii
[b]Miesiąc, za który wykonywany jest rzut[/b]:
[b]Zdobyto[/b]: wymienienie wybranych składników wraz z podaniem ich ceny w nawiasie wraz z wykorzystaną kostką --> składnik (cena; wykorzystana kość; oznaczony przysługujący bonus [u]z zaznaczeniem odpowiedniej biegłości[/u])
Postaci, którym przysługuje przynajmniej jeden rzut na kryształ i chcą z niego korzystać, mogą to zrobić.
Białe kryształy spadły na Anglię niczym grad pod koniec roku 1956 i do dzisiaj są znajdowane w różnych regionach. Stworzyła je najczystsza biała magia: pogodową anomalię wywołały działania Zakonu Feniksa sprzymierzonego przeciwko mrocznym siłom wywołanym przez Grindelwalda - nie jest to jednak wiedza powszechnie dostępna. Olbrzymia moc zakończyła trwająca miesiącami burzę i zaprowadziła spokój.
Białe kryształy mają bardzo zróżnicowane działania, niektóre z nich są niezwykle cenne.
Aby wylosować sam kamień, bez innych komponentów, należy rzucić kością opisaną jako biały kryształ, zaznaczając, uzupełniając poniższy kod. W innym przypadku należy go wylosować razem z kością k60.
- Kod:
[b]Wsiąkiewka[/b]: link do rozliczenia wsiąkiewki za poprzedni miesiąc (nie do samej wsiąkiewki)
[b]Miesiąc, za który wykonywany jest rzut[/b]:
Losuję kryształ zamiast komponentów.
Ostatnio zmieniony przez Mistrz gry dnia 24.11.23 19:15, w całości zmieniany 2 razy
The member 'Valerie Sallow' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 YuHaRSS](https://i.imgur.com/YuHaRSS.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 YuHaRSS](https://i.imgur.com/YuHaRSS.png)
![]() |
Bądź sobą, zwłaszcza nie udawaj uczucia. Ani też nie podchodź cynicznie do miłości, albowiem wobec oschłości i rozczarowań ona jest wieczna jak trawa. Przyjmij spokojnie, co ci lata doradzają, z wdziękiem wyrzekając się spraw młodości. Rozwijaj siłę ducha, aby mogła cię osłonić w nagłym nieszczęściu. Lecz nie dręcz się tworami wyobraźni.
Maria Multon
![Maria Multon](https://images2.imgbox.com/8e/66/FDAk01Zn_o.png)
Zawód : stażystka w rezerwacie jednorożców
Wiek : 19 lat
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Panna
You poor thing
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
OPCM : 12 +1
UROKI : 7 +4
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 1
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 17
SPRAWNOŚĆ : 16
Genetyka : Czarownica
![](https://i.pinimg.com/564x/93/54/eb/9354ebf70849732dbb8562f0e55cc930.jpg)
Neutralni
![Neutralni Neutralni](https://i.ibb.co/5hCTCHz/nautral-smok-2.jpg)
![Neutralni Neutralni](https://i.ibb.co/5hCTCHz/nautral-smok-2.jpg)
The member 'Maria Multon' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 FDGK97D](https://i.imgur.com/fDGK97D.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 FDGK97D](https://i.imgur.com/fDGK97D.png)
![](https://i.pinimg.com/564x/4c/32/57/4c32575624752d88da575f1458bca24d.jpg)
![](https://i.pinimg.com/564x/e1/2d/7d/e12d7dad7871410572854161ad6a4b9e.jpg)
![](https://i.pinimg.com/564x/dc/03/d4/dc03d4a2d852a78aea49cdbea6c636b4.jpg)
Delilah Greengrass
![Delilah Greengrass](https://2img.net/u/3116/22/99/16/avatars/2402-54.jpg)
Zawód : Arystokratka
Wiek : 24
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Blindness is an unfortunate
handicap but true vision
does not require the eyes
handicap but true vision
does not require the eyes
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Jasnowidz
![](https://i.pinimg.com/originals/ea/2b/74/ea2b74fd9b923bfa4711ae6110d8334b.gif)
Nieaktywni
![Nieaktywni Nieaktywni](https://i.ibb.co/xFmxFwy/szaranowa.jpg)
![Nieaktywni Nieaktywni](https://i.ibb.co/xFmxFwy/szaranowa.jpg)
The member 'Delilah Greengrass' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 M6JTap7](https://i.imgur.com/M6JTap7.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 M6JTap7](https://i.imgur.com/M6JTap7.png)
![](https://i.imgur.com/aR11fMG.jpg)
![](https://i.imgur.com/jLvc6TK.jpg)
![](https://i.imgur.com/AXwoV92.jpg)
not a perfect soldier
but a good man
but a good man
Florean Fortescue
![Florean Fortescue](https://i.imgur.com/Mxnhqhy.jpg)
Zawód : właściciel lodziarni
Wiek : 29
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Pijemy z czary istnienia
Z zamkniętymi oczami,
Złote skropiwszy jej brzegi
Własnymi gorzkimi łzami.
Z zamkniętymi oczami,
Złote skropiwszy jej brzegi
Własnymi gorzkimi łzami.
OPCM : X
UROKI : X
ALCHEMIA : X
UZDRAWIANIE : X
TRANSMUTACJA : X
CZARNA MAGIA : X
ZWINNOŚĆ : X
SPRAWNOŚĆ : X
Genetyka : Czarodziej
![Komponenty magiczne II - Page 17 F2XZyxO](https://i.imgur.com/f2XZyxO.jpg)
Nieaktywni
![Nieaktywni Nieaktywni](https://i.ibb.co/xFmxFwy/szaranowa.jpg)
![Nieaktywni Nieaktywni](https://i.ibb.co/xFmxFwy/szaranowa.jpg)
The member 'Florean Fortescue' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 LdgZLdj](https://i.imgur.com/LdgZLdj.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 LdgZLdj](https://i.imgur.com/LdgZLdj.png)
![](https://i.imgur.com/MD06Z7V.jpg)
![](https://i.imgur.com/xZYCnii.jpg)
![](https://i.imgur.com/MaTMYgt.jpg)
Don't pay attention to the world ending. It has ended many times
and began again in the morning
and began again in the morning
The member 'Archibald Prewett' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 M6JTap7](https://i.imgur.com/M6JTap7.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 M6JTap7](https://i.imgur.com/M6JTap7.png)
May god have mercy on my enemies
'cause I won't
'cause I won't
Primrose Burke
![Primrose Burke](https://2img.net/u/3116/22/99/16/avatars/2090-16.jpg)
Zawód : Badacz artefaktów, twórca talizmanów, Dama
Wiek : 23
Czystość krwi : Szlachetna
Stan cywilny : Panna
Problem wyjątków od reguł polega na ustaleniu granicy.
OPCM : 4 +1
UROKI : 1
ALCHEMIA : 29 +2
UZDRAWIANIE : 0
TRANSMUTACJA : 0
CZARNA MAGIA : 6 +2
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarownica
![Komponenty magiczne II - Page 17 6676d8394b45cf2e9a26ee757b7eaa37](https://i.pinimg.com/originals/66/76/d8/6676d8394b45cf2e9a26ee757b7eaa37.gif)
Rycerze Walpurgii
![Rycerze Walpurgii Rycerze Walpurgii](https://i.ibb.co/gdtwX16/rycerze.jpg)
![Rycerze Walpurgii Rycerze Walpurgii](https://i.ibb.co/gdtwX16/rycerze.jpg)
The member 'Primrose Burke' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 O34P6BA](https://i.imgur.com/O34P6BA.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 O34P6BA](https://i.imgur.com/O34P6BA.png)
Zły pomysł?Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, tylko złe wykonanie go
![](https://i.pinimg.com/originals/85/2d/51/852d51ca2fb4dfca2c11016a6594524c.gif)
![](https://i.pinimg.com/originals/85/2d/51/852d51ca2fb4dfca2c11016a6594524c.gif)
Herbert Grey
![Herbert Grey](https://i.pinimg.com/564x/98/e9/18/98e918d5ddcdfb3d770fd5701b8fb011.jpg)
Zawód : Botanik, podróżnik, awanturnik
Wiek : 29
Czystość krwi : Półkrwi
Stan cywilny : Kawaler
Podróżowanie to nie jest coś, do czego się nadajesz. To coś, co robisz. Jak oddychanie
OPCM : 18 +2
UROKI : 0
ALCHEMIA : 0
UZDRAWIANIE : 2 +1
TRANSMUTACJA : 15 +2
CZARNA MAGIA : 0
ZWINNOŚĆ : 5
SPRAWNOŚĆ : 10
Genetyka : Czarodziej
![](https://i.pinimg.com/originals/01/fb/f6/01fbf6a9088c7580f3086c6152aa3f87.gif)
Zakon Feniksa
![Zakon Feniksa Zakon Feniksa](https://i.ibb.co/fSXZQZ5/zakon.jpg)
![Zakon Feniksa Zakon Feniksa](https://i.ibb.co/fSXZQZ5/zakon.jpg)
The member 'Herbert Grey' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 Ja1FkT5](https://i.imgur.com/Ja1FkT5.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 Ja1FkT5](https://i.imgur.com/Ja1FkT5.png)
If you rely only on your eyes,
your other senses weaken.
your other senses weaken.
The member 'Heather Moribund' has done the following action : Rzut kością
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 MG42k0f](https://i.imgur.com/MG42k0f.png)
'Kryształy' :
![Komponenty magiczne II - Page 17 MG42k0f](https://i.imgur.com/MG42k0f.png)
Komponenty magiczne II
Szybka odpowiedź