Punkty doświadczenia możesz wymienić na zakup różnego rodzaju przedmiotów, zaklęć jednorazowego użytku, umiejętności, zwierząt, a także na podwyższenie statystyk i biegłości. Szczegóły znajdziesz w sklepie.
Podczas tworzenia karty postaci można zakupić statystyki, biegłości, umiejętności i przedmioty ze sklepiku mistrza gry o łącznej sumie PD nie większej niż wartość równa wiekowi postaci przemnożonemu przez 20, jeżeli postać ukończyła 25 rok życia. Po odjęciu ceny zakupów stan konta staje się liczbą ujemną - do momentu, w którym taki dług zostanie spłacony rozwój postaci pozostaje zablokowany. Przykładowo, postać, która ma skończone 25 lat, może wydać na start 500 PD (25*20), zacznie jednak wówczas grę z kredytem -500 PD.
Punkty konieczne do wykupienia genetyki tworząca się postać dopisuje do swojego długu. Zatem jeśli 25 letnia postać wydała 500 PD i rozpoczyna grę z maksymalnym dla siebie długiem -500 PD, ale dodatkowo chce mieć geny metamorfomagii, rozpoczyna grę z długiem -900 PD (-500 i -400 za genetykę).
Rozwój statystyk, biegłości i umiejętności w trakcie rozgrywki musi być uzasadniony rozgrywką, która miała miejsce po akceptacji karty. Forma tej rozgrywki jest całkowicie dowolna (wątki, opowiadania, nawet listy i pojedyncze fragmenty narracji w postach, a zwłaszcza działania powiązane z fabułą forum), jednak jej rodzaj, charakter, obszerność muszą być adekwatne do docelowego poziomu postaci. Mistrz gry, oceniając rozwój, bierze pod uwagę całokształt postaci i jej wątków, również tych, które nie są w rozwoju zgłaszane, o ile jest ich świadomy. Wątki takie mogą działać na korzyść lub niekorzyść zgłaszanego rozwoju postaci. Niektóre biegłości i statystyki są ze sobą powiązane i należy mieć to na uwadze (na przykład statystyki fizyczne i biegłości sportowe). Zgłaszając rozwój gracz powinien być pewien, że jego postać wyczerpała temat pod względem nauki danej biegłości lub statystyki na swoim poziomie. W uzasadnieniu lepiej jest napisać więcej rzeczy niepotrzebnych, niżeli mniej potrzebnych. W przypadku umiejętności dodatkowe wytyczne znajdują się również w odpowiednim temacie.
Rozwinięcie czegokolwiek u postaci powinno bazować na tym, z czego postać w trakcie swojej rozgrywki fabularnej korzysta. Gracz najprawdopodobniej będzie w stanie uzasadnić swój rozwój bazując na naturalnych przejściach postaci, a nie na sztucznych pojedynczych wątkach z nauką granych tylko po to, by osiągnąć określony cel. Na rozwój postaci składa się cała jej kreacja.
Rozwój postaci zgłaszany pomimo BRAKU punktów wymaganych do jego rozliczenia na koncie postaci będzie odrzucany i usuwany z tematu.
Przy tworzeniu karty postaci:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rejestracja różdżki:[/b] tak/nie (o rejestracji przeczytasz w [url=https://www.morsmordre.net/t8062-rejestracja-rozdzek]opisie wydarzenia[/url]. Wydarzenie zostało zakończone, Twojej postaci nie było w trakcie jego trwania. Postać dokonała obowiązku w przeszłości lub nie. Jeśli go nie dokonała, może mieć nieprzyjemności na terenie całego kraju w przypadku natknięcia się na służby Ministerstwa Magii.
[b]Suma punktów biegłości na start[/b]: (70-87; dodatkowe punkty można zyskać wymieniając na nie punkty statystyk, w tym początkowe punkty sprawności/zwinności)
[b]Suma punktów majętności na start[/b]: przysługuje ci suma zależna od twojego statusu majątkowego, jeśli chcesz wydać część na start - zaznacz to w tym miejscu. Postaci o statusie średniozamożnym na start przysługuje 100 PM
[b]Wydane punkty doświadczenia:[/b] Przedstaw łączną cenę dokonanych zakupów za PD - koszt genetyki lub kredyt w przypadku postaci, które ukończyły 25 rok życia.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, umiejętności
Aby wykorzystać zdobyte punkty doświadczenia:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci:[/b]
[b]Rachunek:[/b] Przedstaw, ile punktów pozostanie Ci po odjęciu punktów za przedmioty.
Ilość punktów na koncie - cena zakupów = punkty pozostałe.
[b]Zdobyto:[/b] Wypisz wszystko, co zostało zakupione: przedmioty, statystyki, umiejętności lub zaklęcia
[b]Uzasadnienie:[/b] Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek, w których postać uczyła się danych umiejętności lub w których zdobyła dany przedmiot lub opis fabularnego uzasadnienie danego zakupu - TEN PUNKT NIE JEST DLA OZDOBY
Aby wykorzystać zdobyte punkty biegłości:
- rozwiń:
- Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Biegłość[/b]:
[b]Ilość wydanych punktów[/b]:
[b]Uzasadnienie[/b]: w przypadku nauki nowej biegłości, zwłaszcza obejmującej wiedzę z jakiegoś zakresu, należy zalinkować wątek, w którym postać tę wiedzę zdobywa.
Aby wykorzystać punkty ze skrytki bankowej*:
- rozwiń:
- Kod:
[b]BANK GRINGOTTA[/b]
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]:
[b]Skrytka[/b]: link do skrytki, w której jest rozliczony rachunek
[b]Uzasadnienie[/b]: Jeżeli jest to konieczne, opis rozgrywek.
[b]Zdobyto[/b]: Wypisz wszystko, co zostało zakupione: inwestycje, hodowle i zwierzęta, używki, ingrediencje
*skrytki bankowe prowadzone są przez graczy, należy jednak poinformować o zakupie przedmiotów/zwierząt, które powinny zostać dopisane do wyposażenia postaci. Postać fabularnie nie posiada danych przedmiotów jeśli nie figurują one w jej wyposażeniu.
Rejestracja różdżki: nie
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: -
Zdobyto: Różdżka, sowa (darmowe)
Life seems so very frightening"
Rachunek: 754 - 30 = 724
Zdobyto: czekoladowa żaba x3
Uzasadnienie: kupiłem w Plymouth
I can't un-sing a song that's sung
and the saddest thing about my regret
I can't forgive me and you can't forget
kissing
d e a t h
and losing my breath
Rachunek: 76 - 75 = 1
Zdobyto: Broń mała - dobrze wyważony nóż myśliwski
Uzasadnienie: Leonard jest poczatkującym myśliwym więc taki nóż jest jego podstawowym narzędziem pracy
Rachunek: 259-100=159
Zdobyto: Samopiszące pióro
Uzasadnienie: Czasem myślę na głos i lubię jak coś notuje za mnie.
I'll show you my shadows if you show yours
Let's get it right dear, give a good fight dear
We'll keep it all up behind
closed doors
You will crumble for me
like a Rome.
Rachunek: 883 - 20 = 863
Zdobyto: Wydzielina toksyczka
Uzasadnienie: Uzupełniam zapasy w sklepie.
Zniecierpliwieni teraźniejszością, wrogowie przeszłości, pozbawieni przyszłości, przypominaliśmy tych, którym sprawiedliwość lub nienawiść ludzka każe żyć za kratami. |
And there are times when
the only feeling I have
is one of mad revolt. ❞
Rejestracja różdżki: tak.
Suma punktów biegłości na start: 70.
Suma punktów majętności na start: 100.
Wydane punkty doświadczenia: kredyt 500 PD.
Zdobyto: różdżka, sowa, animagia.
and throw us to the wolves
that is how we are wired
that's where we b e l o n g
Biegłość: Anatomia (I)
Ilość wydanych punktów: 2 PB
Uzasadnienie: Wiedza Marii z zakresu anatomii rozwija się już od kilku miesięcy. W maju została poproszona o pomoc w szpitalu przez cieszącą się renomą ze względu na jej własną wiedzę Cassandrę Vablatsky. Współpraca ta, choć początkowo polegała na wykonywaniu przez Marię prac porządkowych, rozwinęła się, pozwalając Marii zdobywać wiedzę w trakcie pracy, bezpośrednio przy pacjentach. Pod okiem Cassandry dogląda pacjentów po zabiegach, wyczulona na zmiany ich samopoczucia oraz niepokojące symptomy (m.in. w trakcie zmieniania kompresów), a w
czasie samych zabiegów chłonie wiedzę poprzez uważne przyglądanie się nim i próby zapamiętania jak największej ilości szczegółów. Samodzielnie podaje chorym leki, które są wcześniej wybierane przez uzdrowicielkę, przy czym dba o to, aby zostały one przyjęte prawidłowo i bez szkody dla pacjenta — dla przykładu, świadoma ryzyka zachłyśnięcia, pozycjonuje sparaliżowaną dziewczynkę tak, aby podany lek przypadkiem nie trafił do jej dróg oddechowych. Wykonuje także bardziej skomplikowane zabiegi, na przykład masaż mięśni twarzy tej samej sparaliżowanej dziewczynki, podejmując działanie, które miało zmniejszyć ryzyko utraty pacjentkę wzroku, w razie jej ewentualnego przebudzenia. Potrafi samodzielnie określić, czy nieprzytomny mężczyzna jest wciąż żywy, sprawdzając, czy puls oraz oddechy są wyczuwalne. Dodatkowo potrafi zmierzyć puls, określając liczbę uderzeń na minutę. Zdobyte do tej pory podstawowe umiejętności z zakresu anatomii sprawiają, że Cassandra zawierza jej opiekę nad dwoma nieprzytomnymi pacjentami.
Maria zdobywa wiedzę także poza Szpitalem Asfodela — gdy w jej domu pojawia się zraniona Elvira, początkowo wykonuje jej polecenia, chociażby obniżając jej temperaturę ciała przy pomocy zimnego okładu, następnie asystuje Belvinie, dopytując się, jak sprawdzić, czy w stawie Elviry nie zbiera się krew oraz, czy nerwy nie są uszkodzone, na co uzyskuje bardzo konkretną odpowiedź, ze wskazaniem dokładnego miejsca, w którym krew może się zbierać.
Zdobyte doświadczenie przydaje jej się w najbardziej wymagających sytuacjach. Potrafi skutecznie udzielić pierwszej pomocy Marcelowi, gdy ten rozcina sobie łuk brwiowy i skroń poprzez zahamowanie krwawienia przy pomocy prowizorycznego opatrunku stworzonego z własnej chusteczki i odciętego rękawa koszuli. Kieruje kolejnymi działaniami Jamesa, którego zadaniem jest postawienie Carringtona na nogi, a także uprzedza Marcela o możliwości nudności w związku z raną głowy (tutaj). Także w bardziej sprzyjających okolicznościach przejmuje się reakcjami Marcela, poszukując odpowiedzi na brak apetytu i gorączkę w przyswojonych wiadomościach z "Atlasu Chorób i Pasożytów Czarodziejskich", podejrzewając infekcję wirusową lub bakteryjną, a nawet motylicę brzuszną, co pokazuje, że nawet w wolnych chwilach stara się rozwijać wiedzę z zakresu anatomii oraz wykorzystywać ją w praktyce.
sweet, mourning lamb
there's nothing you can do
Imię i nazwisko postaci: Antonia Borgin
Rachunek: 92-25=67
Zdobyto: Wróżkowy pył (5 sztuk)
Uzasadnienie: Tosi zdarzało się sięgać po używki, a w szczególności po wróżkowy pył dość często co nawet wynika z karty postaci, aktualnie jest tego mniej, ale i tak się zdarza.
płaczmy razem na nie! ach, nie dziel ich, niech
wszystko mi samej zostanie
i tych uścisków, żar co krew wysusza,
wszystkie rozkosze ciała - i cierpienia
wszystkie, jakie znosi dusza
Rejestracja różdżki: tak
Suma punktów biegłości na start: 70
Suma punktów majętności na start: 50 PM
Wydane punkty doświadczenia: 100 PD
Zdobyto: różdżka, sowa, zaklęty instrument (pianino)
the girl with the red hair
there must be a glimpse
of hope in sight
Strona 20 z 20 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20